fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרך עפר, בוץ וחושך: כך מתקבלים תלמידי פנימיית אורט נתניה

אורט פנימייה צילום עצמי
אורט פנימייה צילום עצמי

עיריית נתניה לא מאשרת כניסה לפנימיית אורט מרחוב האורזים וזאת למרות שבאותו הרחוב קיימת כניסה לבית הספר אורט ולאולם מפעל הפיס.

חניכי הפנימייה נאלצים להיכנס לפנימיה בדרך אחורית מוזנחת, חשוכה ומסוכנת בין מוסכים. עיריית נתניה אומנם טיפלה במצע האספלט אבל אחרי חורף אחד הוא התפורר.

בפנימיית אורט ליבוביץ מתחנכים מאה תלמידים, רובם מפרוייקט נעל"ה.  מגורי הפנימיה נמצאים באזור התעשייה. בפנימיה מסבירים שכל ניסיונותיהם לשנות את המצב במשך עשור לא צלחו.

אורט פנימייה צילום עצמי
אורט פנימייה צילום עצמי

מנהל הפנימיה יוסי מיכאלי מסביר שמחצית  מהתלמידים הם חניכי נעל"ה – נוער עולה לפני הורים מחבר העמים שעבורם זה הבית היחיד שיש להם בארץ.

"גרות בפנימיה גם סטודנטיות שלומדות במכללת הרמלין במסלול יעל ו-20  בנות תושבות נתניה תלמידות תיכון מנתניה הנמצאות בפנימיית יום. בתחילת שנה העירייה דאגה לשים מצע של כביש גרוס ולצערי החורף החזיר את המצב לקדמותו.  אין תאורה ומאוד חשוך בלילה", מסביר השבוע מיכאלי.

גם עמותת אור ירוק הגישה חוות דעת בה נכתב: "הגישה לפנימייה בדרך עפר שכוסתה באספלט גרוס, עוברת בדרך המעבר לאזור תעשייה עמוס למדי בכלי רכב ובסחורה הנפרקת לאורך כול הדרך עד לשער הפנימייה, אינה מתאימה מן הסיבות הבאות: לא קיימת מדרכה שתפריד הולכי רגל מרכב בצורה שתבטיח את בטיחות ההולכים. דרושים שני מעברי חצייה שיגשרו ויתריעו על הולכי רגל.  דרושה תאורה תקנית שתאפשר לתלמידים שיוצאים מהפנימייה וחוזרים אליה בשעות הערב בבטיחות וביטחון.  הדרך מאספלט עם שיפועים וניקוז בכדי להתגבר על הבוץ והשלוליות שנוצרים בחורף ושיבושים בתשתית".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה:"נושא פתיחת כניסה וגישה לפנימייה מרחוב הארזים (צידו המערבי) נדון בעבר, לבקשת מנהל הפנימייה, בוועדת התנועה, אך נדחה בשל שיקולים בטיחותיים. יחד עם זאת, הובהר כי במסגרת פיתוח עתידי של רחוב האורזים הנושא יילקח בחשבון ותוסדר כניסה במסגרת הגאומטריה שתוצע ברחוב, כך שיינתן מענה גם לסוגיות הבטיחותיות. לגבי הכניסה מצד מזרח (הכניסה הרשמית לפנימייה), יש צורך בשדרוג הרחוב ונבחנת תכנית תקציבית לנושא. בנוסף, לאחרונה, אישרה וועדת התנועה התקנת פס האטה נוסף ברח האורזים להגברת בטיחות העוברים ושבים".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות