זה שנים שעולה נושא דרך הים לדיון ולכותרות, וזה שנים שעם כל ההתראות והדיבורים, נדחית הסדרת הצמתים בכביש.
בפועל, כל תושב היישוב שעובר בדרך הים יודע כמה היא מסוכנת. אין כל דרך מעבר בטוחה להולכי רגל, אין כל הסדרה של כניסת כלי רכב לצמתים בזמן שכלי רכב שממול חולפים בהן במהירות, ביניהם משאיות כבדות שעושות את דרכן מאזור תעשייה קיסריה מזרחה, ושדה הראייה החסר והלקוי בצמתים מסכן עוד יותר את הנוסעים בכלי הרכב ואת הולכי הרגל כאחד.
אם לא יוסדרו הצמתים, זו רק שאלה של זמן מתי יתרחש אסון.
בדצמבר האחרון, בישיבת מועצה סוערת שעסקה בנושא, התעוררה אופטימיות כשמהנדס המועצה, אריה רפפורט, הציג תכנית להסדרת מעגל תנועה גדול בצומת אורנים-רבי עקיבא ושני צמתים מרומזרים ברחוב האורנים ובפנייה לרכבת, ואפשרות שנראתה ריאלית להשגת שיתוף פעולה עם משרד התחבורה ונתיבי ישראל בנושא, כשהמועצה תפצל את הטיפול בצמתים השונות בדרך הים לבקשות שונות למשרד התחבורה, לפי קטגוריות שונות".