fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרישה: לפסול את יו"ר הועדה המחוזית בדיון ערעור על מגדלי המגורים בנווה גנים

הפגנה בשכונת נווה גנים, קרית מוצקין. צילום: דורון גולן
הפגנה בשכונת נווה גנים, קרית מוצקין. צילום: דורון גולן

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה  דחתה את רוב ההתנגדויות של הדיירים  בשלושה בניינים ברחובות: בגין והערבה בשכונת נווה גנים בקרית מוצקין, המוחים על הקמת 2 מגדלים מגורים על חורשת האקליפטוסים של 138 יח"ד.

הועדה, על אף הביקורת, אישרה את התכנית כמעט כפי שהוגשה. ההתנגדות  הייתה לשינוי תב"ע מ-40 בתים צמודי קרקע, להקמת שני מגדלי מגורים של 138 יח"ד.  ההתנגדות הוגשה על ידי עו"ד מימון פאר.

הפגנה בשכונת נווה גנים, קרית מוצקין. צילום: דורון גולן
הפגנה בשכונת נווה גנים, קרית מוצקין. צילום: דורון גולן

בהתנגדות נכתב כי  משך הדיון בתכנית להוספת שני מגדלים של 15 קומות עם 138 יחידות דיור ארך  5 דקות ו- 38 שניות בלבד.השלכות התכנית על זכויות התושבים, ההשפעה על מעמדם של הדיירים בבניינים הסמוכים, השאלה מה תוספת של מעל 200 מכוניות יעשו למצב החנייה הקטסטרופאלי ממילא באזור, כיצד יושפעו עומסי התחבורה בכניסה והיציאה מהשכונה, הצפיפות בבתי הספר וגני הילדים,  המחסור בשטחים ירוקים ועוד סוגיות משמעותיות מאד מבחינת איכות חיי התושבים, כל אלא כלל לא נידונו בועדה.

בשבוע שעבר הגיש עו"ד פאר בקשת רשות ערעור על החלטת הועדה המחוזית, למועצה הארצית לתכנון ובנייה.  מי שאמורה לדון בבקשה ולתת או לא לתת את האישור היא יו"ר הועדה לתכנון ובנייה חיפה ליאת פלד, שדחתה את הערעור לפני כשבועיים.  הסברה כי כרגע את האפשרות לבקש את פסילתה של ליאת פלד מלדון בבקשה כיוון שהיא בקרבה משפחתית לעובד בוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות.  ולאור חשש לניגוד עניינים.

בערעור נכתב: "לדעתנו גברת ליאת פלד הייתה צריכה לעשות גילוי נאות בפני המתנגדים ולהודיע על קשרים משפחתיים קרובים שיש לה עם עובד בכיר בועדה לתכנון ובנייה קריות".

עו"ד מימון פאר צילום עצמי
עו"ד מימון פאר צילום עצמי

עו"ד פאר: אנו תמהים על החלטת הועדה המחוזית לאשר את התכנית מבלי להתחשב בכשלים הרבים שהיו בהליכי אישור התכנית בועדה המקומית . תוספת של 138 יחידות דיור בצפון מוצקין יהיו בעיתיים מאד הן לתושבים שמתגוררים בשכונה והן לדיירים החדשים  אנו בוחנים כעת בין לבקש את פסילת ההחלטה או לבקש רשות ערעור למועצה הארצית תוך דרישה שמישהו אחר ידון בו ולא יו"ר הועדה בפועל".

ממנהל התכנון נמסר: " בהתאם לסעיף 11 לחוק התכנון והבניה, יו"ר הועדה המחוזית הוא גם יו"ר ועדת המשנה להתנגדויות.

בהתאם לסעיף 110 לחוק התכנון והבניה, יו"ר הועדה המחוזית מכריע בבקשות רשות ערר, לכן המחוקק הוא שקבע שהיו"ר ידון בבקשת רשות ערר על החלטה שהוא היה בין אלה שקיבלו אותה. אין מדובר במצב ייחודי, אלא זה הכלל הרגיל בעניין זה.

ככל הנוגע לטענות בעניין קרוב המשפחה של יו"ר הועדה, מדובר בקרוב שהוא עובד בועדה המקומית במחלקת הפיקוח, אין ולא נטען כי יש לו קשר או עניין אישי בתכנית הספציפית, או שהוא בכלל מודע לקיומה של התכנית. הוא אינו שייך לצוות המתכנן ואינו חבר בועדה המקומית, או בעל תפקיד אשר יש בו נגיעה לתכנית דנן.

לכן, לאחר התייעצות משפטית עם יועמ"ש הועדה המחוזית, לא נמצא כי יש הצדקה שהגב' ליאת פלד תפסול עצמה מלהכריע בבקשת רשות הערר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות