fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרבי זה דרבי

הפועל חיפה סיימה אתמול את המסע הקצר שלה באירופה במילניום הנוכחי וכבר ביום שני מצפה לה דרבי בסמי עופר בחצי גמר גביע הטוטו. משחק מסקרן, בעיקר כי מכבי חיפה משנה פאזה ומי יודע, אולי דווקא השנה, שמתחילה ללא ציפיות, תסתיים בהפתעה ירוקה
עשה בית ספר לאלונה ולבכר. ניר קלינגר צילום: אדריאן הרבשטין
עשה בית ספר לאלונה ולבכר. ניר קלינגר צילום: אדריאן הרבשטין

באופן יוצא דופן בתשע השנים האחרונות לא מופיע היום הטור של אסף רביץ שנמצא במילואים. מטבע הדברים אתחיל את הטור עם הפועל חיפה, שאותה מסקר אסף. אם לא הייתה אתמול "רעידת אדמה" בברגמו איטליה, הפועל חיפה סיימה את הרומן האירופי הקצר במילניום הזה. לא צריך להיות גאון כדורגל כדי להבין שאחרי תבוסה ביתית 4:1 מול אטלנטה, להפועל לא היה שום סיכוי לעלות לשלב הבא, אחרי משחק הגומלין באיטליה, שהתקיים אתמול. הטור נכתב לפני המשחק באיטליה, ואם בכל זאת הייתה "רעידת אדמה" אני מוכן לאכול את הדף שעליו נכתב הטור.

בכל מקרה הפועל חיפה צריכה להיות מרוצה מפתיחת העונה שלה. אחרי שעברה מתיחת פנים ונפרדה מאלון תורג'מן, שעבר לשחק באוסטריה ומהקפטן עדן בן בסט והמגן שמואל שיימן, "שנחטפו" על ידי הפועל ב"ש, הפועל פתחה את העונה במשחק אלוף האלופים, בו גברה על אלופת המדינה וזכתה בתואר ראשון העונה. איזו נקמה יפה של ניר קלינגר ולוחמיו על ב"ש. עם תואר אלוף האלופים יואב כץ עשה גם קופה לא קטנה, כיוון שהניצחון המתוק על ב"ש הבטיח גם את עלייתה של הפועל לחצי גמר גביע הטוטו.

עיניים גדולות

אלונה ברקת וברק בכר למדו שכסף זה לא הכל. קלינגר עשה לשניהם בית ספר עם כסף קטן, בחירת שחקנים אלמוניים וטקטיקה נבונה. הפועל ב"ש הפכה בשנים האחרונות לקבוצה אהודה בארץ, בזכות ניהול נבון של ברקת ועבודה יסודית ושקטה של בכר, אבל אחרי שלוש אליפויות רצופות הם איבדו את זה, קיבלו עיניים גדולות והחלו לחטוף כל מה שזז, בלי טעם ובלי תבונה שאפיינה אותם קודם. בשביל מה הם צריכים את בן בסט? שיימן יקבל דקות משחק? נדמה שהיה כאן ניסיון להפיל קבוצה שנאבקה איתם בצמרת. אגב זו טקטיקה ישנה, שאותה המציאה הנהלת מכבי תל אביב בכדורסל לפני שנים רבות. אחרי 'שגנבה' באמצע העונה שעברה את חנן ממן וגרמה נזק להפועל חיפה, ב"ש המשיכה בקיץ להתעלל בחיפה. גם אלון תורג'מן וארנסטס שטקוס היו על הכוונת שלה, מזל ששטקוס נשאר בסוף בחיפה ובאר שבע שילמה בגדול על שהתעללה בשוער המצוין שלה, גיא חיימוב, שהביא לה אליפויות.

מה בדיוק עושים שם במנהלת?

ב"ש לא אשמה, ברקת אמרה שלא היה במעשיה שום דבר לא אתי. באמת אלונה? נכון חוקי, אבל לא אתי? לא הייתה עבירה על החוקים, אבל הגיע הזמן שההתאחדות לכדורגל, ביחד עם מנהלת הליגה יחוקקו חוקים חד משמעיים נגד ניהול מגעים של קבוצות עם שחקנים מקבוצות אחרות במהלך העונה. זה אבסורד שב"ש קיימה משא ומתן עם חנן ממן בזמן שהפועל חיפה הובילה את טבלת ליגת העל ומה קרה בהמשך? ממן, שהיה פקטור גדול בחיפה, עבר לב"ש ועזר לה מאוד לזכות באליפות. נראה לכם הגיוני? משהו דפוק בהתנהלות של מקבלי ההחלטות בכדורגל הישראלי.

הירוק עולה

בשקט, בשקט, ללא הכרזות בומבסטיות, ללא דיבורים על אליפות וללא מהפכות ושינויים מהותיים בסגל הקבוצה, מכבי חיפה יצאה הקיץ לדרך חדשה. פרד רוטן, המאמן שסיים את העונה שעברה ורוב השחקנים ששיחקו בקבוצה בעונה שעברה (לא בהצלחה גדולה) ממשיכים לקבל קרדיט מהמנהל המקצועי מו אלאך ומהבוס, שלא מתערב. זו טקטיקה חדשה, לדעתי נכונה. מה שלא הלך עם שחקנים זרים בינוניים ומטה, וישראלים מצוינים, שלא נקלטו בקבוצה, אפשר אולי לעשות עם הצעירים המוכשרים שגדלו במועדון, צריך סבלנות ולתת זמן לצעירים להתבשל ולרכוש ביטחון. עושה רושם שהאוהדים השלימו עם התהליך ומביעים אמון. בינתיים למעלה מרבבה קנו מנויים. מי יודע, אולי דווקא עם השינוי הזה מכבי חיפה תחזור לפלייאוף העליון ואם היא אכן תגיע לשם אין ספק שיענקל'ה שחר ידאג לצרף שניים-שלושה שחקנים בכירים לקראת המאני טיים, כדי לתת את הדחיפה לצמרת הגבוהה.

בינתיים מכבי הצליחה יפה במשחקי גביע הטוטו. השבוע הבטיחה הקבוצה את עלייתה לחצי גמר גביע הטוטו וביום שני הקרוב בשעה 21:00 תפגוש בסמי עופר את הפועל חיפה לדרבי סופר מסקרן. דרבי זה דרבי, לא משנה באיזו מסגרת ולמכבי, אחרי עונה שבה איבדה את ההגמוניה בעיר, המשחק חשוב. גם יוקרה, הרבה יוקרה, גם עלייה לגמר גביע הטוטו, גם כסף למועדון (מי סופר במכבי?) ובעיקר ביטחון לצעירים וגושפנקא לצוות המקצועי על הדרך החדשה. ליגת העל זקוקה למכבי חזקה.

מאנסטסיה ועד פיזרו

בשבועיים האחרונים התקיימו אליפויות אירופה בשחייה, אתלטיקה קלה, התעמלות מכשירים ושחייה לנכים. ענף השחייה, שנמצא אצלנו בנסיגה בשנים האחרונות, אכזב מאוד, אבל הייתה קרן אור והיא משלנו – אנסטסיה גורבנקו ממכבי קרית ביאליק. הילדה, שחגגה במהלך האליפות את יום הולדתה ה-15 (צעירת המשתתפות באליפות) נתנה הופעה הרואית וזכתה לשבחים רבים מראשי המשלחת והצוות המקצועי, שכלל גם את המאמנת האישית שלה במכבי קרית ביאליק – לודמילה זליצ'ונוק. העלייה לחצי גמר ב-200 מעורב, ההשתתפות ברוב מקצי השליחים ושבירת השיא הישראלי במשחה שליחים 100X4 מעורב, בה השתתפה, מספרים על שחיינית עם כישרון אדיר שיבוא לידי ביטוי בשנים הבאות. אנסטסיה, שחיינית השנה של 'הד הקריות' ראויה לכל המחמאות.

 

אחרונה חביבה, ענבל פיזרו, ספורטאית השנה הקודמת – 2017 של 'הד הקריות'. השחיינית הפראלימפית, שמייצגת את מועדון איל"ן קרית חיים, זכתה ביום שני בדבלין באליפות אירופה במדליית זהב במשחה 200 חופשי בתוצאה 2:54.91. לאחר סגירת הגיליון השתתפה פיזרו, השחיינית הפראלימפית הישראלית הכי גדולה בכל הזמנים, במשחים נוספים ויש להניח שגם בהם זכתה במדליות. פרטים מלאים על התחרות נפרסם בשבוע הבא.

עשה בית ספר לאלונה ולבכר. ניר קלינגר צילום: אדריאן הרבשטין

 

שווה זהב. ענבל פיזרו והמאמן יעקב בייננסון צילום: איל"ן חיפה/קרית חיים
שווה זהב. ענבל פיזרו והמאמן יעקב בייננסון צילום: איל"ן חיפה/קרית חיים

 

התעמלות – הצלחה לצד אכזבה

שלושה מתעמלים, אף אחד מהם לא מהאזור שלנו, הגיעו באליפות אירופה בהתעמלות מכשירים לתחרות הגמר על מכשירים. המתעמל הישראלי הגדול בכל הזמנים אלכס שטילוב סיים במקום ה-5 בתרגיל קרקע, לעומתו הכוכב העולה, סגן אלוף העולם מהשנה שעברה, ארטיום דולגופיאט, שמר על הרמה וסיים במקום השני בקרקע. אנדרי מדבדב, שעלה לגמר הקפיצות מהמקום הראשון, נחל אכזבה גדולה, לאחר נחיתה גרועה בקפיצה הראשונה, שהורידה אותו למקום הלפני אחרון. בסך הכל הופעה טובה מאוד של הנבחרת.

נבחרת האתלטיקה עשתה אליפות ענקית, עם מדליית זהב היסטורית בריצת 10000 מ' לנשים של לונה צמטאי-0סלפטר, נכון בהמשך היא איכזבה בריצת ה-5000 מ' עם שתי פאשלות, מהן היא תלמד בעתיד, אבל היא לבטח תספק לנו עוד הרבה רגעים של עדנה.

רץ המרתון מאורו טפרי (26) הדהים עם זכייה במקום השביעי בתוצאה אדירה 2:13:00 שעות, שיא ישראלי חדש, עם שיפור ענק של דקה ו-13 שניות לשיא הקודם. גם אדוה כהן הדהימה, כשעלתה לגמר בריצת 3000 מכשולים, אותה סיימה במקום החמישי עם שיא ישראלי יוצא מהכלל 9:29,74. במהלך האליפות שיפרה אדוה את השיא הישראלי ב-18.74 שניות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות