fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דיירים ב"חורשת האקליפטוס": "אנחנו מתביישים"

תושבי השכונה נכנסו לדירותיהם לפני פחות משנה מתלוננים על ליקויי בנייה רבים. חברת הבנייה: "זהו ניסיון לסחוט הטבות". המועצה: "אנו מנועים מלטפל בשטחים פרטיים"   
מוזנח. הגישה לגינת השעשועים בפרויקט חורשת האקליפטוס. צילום: נירית שפאץ
מוזנח. הגישה לגינת השעשועים בפרויקט חורשת האקליפטוס (צילום: נירית שפאץ)

 

פרויקט "חורשת האקליפטוס" שבנתה חברת "אמונה" במערב פרדס חנה כולל מתחם של 5 בנייני קומות שאכלוסם הסתיים לפני כשמונה חודשים ושני בניינים שעדיין נמצאים בבנייה. הכניסה לדירות התעכבה בשנה שעברה, ודיירים נאלצו לדבריהם לרשום את ילדיהם לבתי ספר מרוחקים ולא פוצו. לטענתם, מאז שנכנסו סוף סוף לדירות, הם חווים ליקויי בנייה רבים שפוגעים באיכות חייהם.

מוזנח. הגישה לגינת השעשועים בפרויקט חורשת האקליפטוס. צילום: נירית שפאץ
מוזנח. הגישה לגינת השעשועים בפרויקט חורשת האקליפטוס (צילום: נירית שפאץ)

 

הדיירים טוענים כי התל האקוסטי לאורך השכונה, שהיה אמור בתוכנית להיות מסודר בצמחיית גינון ועצי נוי, מלא כיום בצמחיית פרא. "גדרות הברזל בין הבניינים למדרכות רופפות ומתפרקות, וכמוהן מעקות הברזל שבקומות העליונות", מוסיפים הדיירים. "הקבלן תיקן אותם ברישול במלט ובסיליקון. זה לא פתרון. אבני סף נופלות מצד המדרכה וספי שיש נפלו מהבתים. מערכת האינטרקום לא עובדת וקצרים חשמליים חוזרים בבניין. יש נזילות, עובש וקילופי צבע בתוך הדירות, אסלות רופפות וסתימות במערכת האינסטלציה. עקב התקנת פיגום לקויה, יש חורים ושינויי צבע לאורך הבניין. סמטאות חשוכות בשכונה מהוות סכנה, והקבלן והמועצה מפילים את האחריות זה על זה. הגישה למתקני השעשועים הסמוכים לא מרוצפת. התלוננו במוקד 106 על ניקיון הרחוב ומפני הזבל שמותירים אשפה בשטח ופינוי הגזם נעשה לעיתים רחוקות. כל הליקויים האלה מביאים לירידה ברמת החיים ובשווי הנכס. אנחנו מתביישים להביא לכאן אורחים ומכרים".

גדר עקומה ורחוב מלוכלך (צילום: נירית שפאץ)
גדר עקומה ורחוב מלוכלך (צילום: נירית שפאץ)

 

מחברת "אמונה" נמסר בתגובה: "רוב הטענות הן ניסיון להפעיל לחץ תקשורתי על החברה כדי לסחוט הטבות שאינן רלוונטיות. אכן היה איחור רב במועד הכניסה לדירות, ומרבית הדיירים שנפגעו מכך פוצו על ידי החברה וחתמו על הסדרי פשרה כמקובל. החברה העמידה צוות תיקונים מסור הפועל ברצף בכל הליקויים הקיימים ומתקן לפנים משורת הדין בקשות שונות של הדיירים באופן צמוד, ובקשר יומיומי עם כל דייר שנזקק לכך. בשנת שמיטה לא ניתן היה לנטוע עצים, בחודשים האחרונים מתבצעות עבודות פיתוח אינטנסיביות לגמר התל, ובשבוע שעבר החל גנן לטפל בהכנות לשתילה. לגבי המעקות, הטיפול בתלונה טרם הסתיים. נזילות תוקנו לאחר עונת הגשמים הראשונה. עובש נבדק במספר דירות עקב תופעת עיבוי וחוסר אוורור, ויטופל. מערכת האינטרקום עובדת ונבדקת אפשרות לשנותה. החשמל נבדק ונמצא תקין. יש שכנים שמכניסים מכשירים לא תקינים וגורמים להפלת פקקים. תאורת הרחוב הותקנה בהתאם לתוכניות ההיתר שנחתמו על ידי הרשות, והיא באחריותה, כמו המדרכה. ספי השיש טופלו. הקבלן השקיע כסף רב בצביעה חוזרת של הבניין".

ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר: "צר לנו על המצוקה שחווים התושבים. במרבית המקרים מדובר בשטחים פרטיים באחריות הקבלן או הדיירים, אליהם המועצה מנועה מלהיכנס. אנו עושים מאמץ מרבי לסייע היכן שניתן. עמודי התאורה אינם מחוברים לרשת העירונית. מגרש המשחקים ושביל הגישה אליו נוקו השבוע על ידי  המועצה. תוואי הגישה טרם נסלל ואינו בתחום הפיתוח שהמועצה תכננה, וקיים שביל גישה חלופי. המועצה הוציאה לאחרונה מכרז להקמת שני גני ילדים בסמיכות. נמשיך לעמוד לרשות התושבים באמצעות המוקד העירוני. במקביל, אנו פועלים לקידום השטחים הציבוריים בשכונה".

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות