fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"דיון על הקמת  138 יח"ד  אושר תוך 5 דקות ו- 38 שניות"

הושה התנגדות של דיירים לבניית שני מגדלים מגורים בשכונת נווה גנים. "השאלה מה תוספת של מעל 200 מכוניות יעשו למצב החנייה הקטסטרופלי ממילא באזור נווה גנים", מסביר בהתנגדות שהגיש עו"ד מימון פאר
עו"ד מימון פאר צילום עצמי
עו"ד מימון פאר צילום עצמי

שלושה בניינים  ברחוב בגין, והערבה בשכונת נווה גנים בקרית מוקצין, הגישו השבוע התנגדות לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה כנגד שינו תב"ע מ-40 בתים צמודי קרקע, להקמת שני מגדלי מגורים של 138 יח"ד.  ההתנגדות הוגשה על ידי עו"ד מימון פאר.

מהתנגדות נכתב כי הענקת האישור לתכנית המוצעת תביא להגדלת אחוזי הבנייה ליזמים בכ- 300 אחוזים, בשטח עליו מבקשים היזמים להקים את המגדלים עומדת כיום חורשת אקליפטוסים הכוללת עשרות עצים עתיקים בני למעלה מ- 100 שנים. חורש קטן זה הוא הריאה הירוקה היחידה שיש באזור נווה גנים הבנוי בצפיפות רבה.

המתנגדים דיירי הבניינים  ברחוב בגין 36, בגין 34 וערבה 2 בקריית מוצקין. המתנגדים רכשו את בתיהם במיטב כספם, חלקם לפני למעלה מ-15 שנים וחלקם כ-8 שנים. הבניינים בהם מתגוררים המתנגדים מתנשאים לגובה של לא יותר מ- 9 קומות והם צמודים למגרש נשוא התכנית המוצעת. כך נכתב בהתנגדות.

הדיירים טוענים כי "כתוצאה מאישור התכנית תיגרם למתנגדים פגיעה באיכות החיים וכן נזקים כלכליים, ישירים ועקיפים, ועל כן הם מבקשים מהועדה, שלא לאשר את התכנית במתכונתה הנוכחית".

עו"ד פאר כותב בהתנגדות שורה של הליכים בלתי תקינים. כך למשל כי חברי הועדה שדנה בתוכנית לא קבלו חומר ולמדו על התוכנית המוצצת ועל השלכותיה על התושבים.

עו"ד מימון פאר  צילום עצמי
עו"ד מימון פאר צילום עצמי

"אין חולק כי לתכנית השלכות מרחיקות לכת על הסביבה הקרובה בה מתגוררים המתנגדים, וכן על תשתיות ציבוריות אחרות המשרתות את כלל תושבי השכונה. אפשר שאם היו אלו מונחות על שולחן הוועדה, ונידונות לעומקן הייתה הועדה מחליטה שלא להמליץ על העברת התכנית להפקדה. חברי ועדה שהנושא קרוב לליבם, ואשר רואים עצמם נציגים של תושבי השכונה הופתעו מעצם העלאת הנושא לדיון ולא ניתנה להם אפשרות הוגנת להכין את טענותיהם".

בהתנגדות נכתב כי  משך הדיון בתכנית להוספת שני מגדלים של 15 קומות עם 138 יחידות דיור ארך  5 דקות ו- 38 שניות בלבד. השלכות התכנית על זכויות התושבים, ההשפעה על מעמדם של הדיירים בבניינים הסמוכים, השאלה מה תוספת של מעל 200 מכוניות יעשו למצב החנייה הקטסטרופלי ממילא באזור, כיצד יושפעו עומסי התחבורה בכניסה והיציאה מהשכונה, הצפיפות בבתי הספר וגני הילדים,  המחסור בשטחים ירוקים ועוד סוגיות משמעותיות מאד מבחינת איכות חיי התושבים, כל אלא כלל לא נידונו בוועדה.

עוד נכתב כי התוכנית עברה בחיפזון לועדה המחוזית, מבלי בכלל שתינו לה שיקול בועדה המקומית לתכנון ובנייה וכי העודה בכוונה לא נכנסה לעומק התוכנית.

כותב עו"ד פאר: "לחברי הועדה חשוב לדעת מה חושב ראש העיר על מנת לדעת האם לאשר את התכנית אם לאו, וזאת בהתחשב בנורמה הנהוגה, שלא מחליטים בניגוד לעמדתו של ראש העיר, שבתחומו התכנית הנדונה.במצב דברים זה נשאלת השאלה: אם ראש העיר לא הגיע לדיון, ואפשר כי, לכאורה,  חשש לעמוד בניגוד עניינים בדיון על התכנית, ואם דעתו היא הקובעת אם לאשר את התכנית אם לאו,  האם היו חברי הועדה צריכים לדעת על החשש לניגוד עניינים, לכאורה, בו עלול להימצא ראש העיר ביחס לתכנית? סבורני כי אם אכן זו הסיבה, ומהנדס העיר מייצג את עמדתו של ראש העיר, ואשר על פיה יישק דבר, הייתה חובה, על פי דין,  ליידע את חברי הועדה האחרים על כך. ואולם, בפרוטוקול הדיון ובהקלטה אין זכר לאזכור העניין".

עוד טענות שעלו בהתנגדות: חסימה של זרימת האוויר, פגיעה בנוף, פגיעה בפרטיות , הגדלה חריגה של אחוזי בנייה ללא משפט,  תחבורה, עומסים חנייה,  חוסר במוסדות חינוך: בתי ספר, גני ילדים, מבני ציבור, בעיה של זיהום אוויר,

"אישור התכנית במתכונתה הנוכחית תקים ליזמים יתרון בלתי הוגן על מי שרכשו את דירותיהם בבניינים הסמוכים. זאת מאחר ויהיה בידם להציג את הדירות שימוקמו בקומות הגבוהות כאטרקטיביות יותר נוכח העובדה שהן גבוהות יותר ביחס לבתים הקיימים. כל זאת, כאמור, על חשבונם ותוך פגיעה בזכויותיהם של המתנגדים".

"נכון להיום ישנו עומס תחבורתי כבד ביותר בכניסה והיציאה מרחוב בגין לרחוב ירושלים (צמוד למתחם שעליו מוצעת התכנית) ברוב שעות היום, אשר הולך ומתגבר באורח בלתי נסבל בשעות הבוקר והערב. בנוסף, יש לקחת בחשבון כי המגדלים המתוכננים עומדים לקום ממש בפתחו של רחוב בגין, כך שהדבר יביא לעומסים גדולים עוד בהרבה בכל אזור היציאה מהרחוב. המתנגדים המתגוררים אף הם בסמוך ליציאה מרחוב בגין יחד עם הדיירים החדשים שיאכלסו את המגדלים יסבלו יום יום מבעיות תנועה ביציאה והכניסה לחניוני הבתים", מסכם פאר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות