fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דוח המבקר: דיירי בית אילדן לא מקבלים ההנחות בארנונה על פי חוק

דוח נציב תלונות הציבור של מבקר המדינה לשנת 2015 שפורסם השבוע מותח ביקורת על משרד הפנים, שקבע כי יש ניגוד עניינים בהעסקתו של מבקר עיריית קרית ים, רועי לוי, וזאת מבלי ששמע את עמדתו בנושא
מבקר המדינה, יוסף שפירא (צילום: צבי רוגר)
מבקר המדינה, יוסף שפירא (צילום: צבי רוגר)

עיריית קרית אתא מובילה בראש רשימת הרשויות המקומיות בקריות במספר התלונות שהוגשו נגדה ואחריה נמצאות קרית ים, קרית ביאליק וקרית מוצקין. כך עולה מהנתונים של דוח נציב תלונות הציבור של מבקר המדינה לשנת 2015. עם זאת, מבין הרשויות המקומיות במחוז כולו ניצבת עיריית חיפה בראש הטבלה עם 159 תלונות שהוגשו נגדה.

מהדוח עולה, כי נגד עיריית קרית אתא הוגשו 21 תלונות, מהן נמצאו שתיים מוצדקות. נגד עיריית קרית ים הוגשו 16 תלונות, ורק אחת נמצאה מוצדקת. נגד עיריית קרית ביאליק הוגשו 13 תלונות, שאף לא אחת מהן נמצאה מוצדקת ונגד עיריית קרית מוצקין הוגשו 10, מהן רק תלונה אחת מוצדקת. נגד עיריית חיפה, הרשות המקומית הגדולה ביותר בצפון הארץ, הוגשו 159 תלונות, ומהן נמצאו 21 תלונות מוצדקות.

מבקר המדינה, יוסף שפירא (צילום: צבי רוגר)
מבקר המדינה, יוסף שפירא (צילום: צבי רוגר)

בדוח יש התייחסות לרועי לוי, מבקר הפנים של עיריית קרית ים וחבר מועצת העיר בנשר. לוי מונה לעבודתו בעיריית קרית ים לפני שנתיים, אולם משרד הפנים, בעקבות פנייתו של ראש עיריית נשר, הורה לעירייה להפסיק את העסקתו בשל ניגוד עניינים לכאורה עם כהונתו כחבר מועצה בנשר. מהדוח עולה כי משרד הפנים לא פנה כלל ללוי על מנת לשמוע את עמדתו, על אף קביעת היועץ המשפטי של עיריית קרית ים שאין חשש לניגוד עניינים. לוי פנה למבקר המדינה וציין כי הוא זה שהציע לחתום על הסדר למניעת ניגוד עניינים, ואכן חתם עליו. במקרה של לוי נקבע בדוח, כי רשות מינהלית (אגף כוח אדם במשרד הפנים-ד"ג) לא תפעיל סמכות באופן שיש בו כדי לפגוע באדם לפני שנתנה לו הזדמנות נאותה להשמיע את דבריו, במיוחד כאשר להחלטה כזו יש השפעה מרחיקת לכת עד כדי פגיעה בפרנסה.

"אני מודה למבקר המדינה שהתערב באופן מיידי והבחין שמדובר בפגיעה בזכויות הבסיסיות שלי כעובד", אמר לוי, "מעורבתו של מבקר המדינה הביאה לכך שבסופו של דבר אמשיך לעבוד ולשרת את הציבור שבחר בי".

הארנונה של דיירי בית אילדן

מקרה נוסף שמופיע בדוח מתייחס למחלוקת שהייתה בין עיריית קרית מוצקין לדיירי בית אילדן. העירייה רשמה את הבעלים של בית אילדן כמי שמחזיק בנכס על כל הדירות שבו לצורך חיוב ארנונה. יוצא שבעלי הבית משלם את הארנונה, והדיירים מחויבים בארנונה בתשלומים החודשיים שלהם לבית אילדן. לטענת הדיירים, הסידור הזה מונע מהם לקבל את ההנחה בארנונה שלה הם זכאים.

בירור התלונה העלה, כי יש לראות בדיירים כבעלי הזיקה הקרובה ביותר לדירה לצורך חיוב תשלום ארנונה כמו דייר בבניין מגורים רגיל. נציבות תלונות הציבור הורתה לעירייה לרשום את דיירי הדירות כמי שמחזיקים בדירות ולתת להם את ההנחות בארנונה שמגיעות להם.

מעיריית קרית מוצקין נמסר: "העירייה, בשיתוף עם הנהלת בית הדיור המוגן, פועלת ליישומו בהקדם של תהליך, שבסופו יופיעו הדיירים ברישומי העירייה כמחזיקי הדירות וככאלה ייהנו מהנחות בארנונה, ככל שהם זכאים להן".

מבית אילדן נמסר: "מתוך רצון להיענות לצורכי הדיירים, 'בית בלב' נמצאת בעיצומו של תהליך שנועד לאפשר לדיירים להירשם כמחזיקי הדירות וככאלה ליהנות מהנחות בארנונה, ככל שהם זכאים להן. התהליך נעשה בשיתוף פעולה מלא עם ועד הדיירים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות