fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ח"כ דוד ביטן בחדרה: "הבחירות יהיו במאי, לא נגיע לנובמבר"

יו"ר הקואליציה בעבר השתתף ב"שבתרבות" בעיר. יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי: "לא אשב בממשלה בראשות נתניהו, חד וחלק"
דוד ביטן בשבתרבות בחדרה. צילום: קרן אידלזון
דוד ביטן בשבתרבות בחדרה. צילום: קרן אידלזון

יום לפני פרסום המלצת המשטרה להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין קבלת שוחד בתיק 4000 אמר יו"ר הקואליציה בעבר, ח"כ דוד ביטן, כי להערכתו הבחירות יתקיימו עד חודש מאי.

ביטן, שנחשב בעבר לאחד ממקורביו של ראש הממשלה נתניהו, אמר את דבריו במפגש הראשון של העונה השנייה של "שבתרבות", שהתקיים בשבת באולם רנה שני בחדרה, בו השתתף גם יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי. "לדעתי הבחירות יהיו לקראת מאי, לא נגיע לנובמבר", אמר ביטן. הוא הוסיף ואמר כי אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו זה לא ישנה דבר. "חזקת החפות עומדת לצדו של נתניהו ומלבד זה, הוא נבחר ע"י הציבור שידע על המצב. הציבור מאמין לו והחוק מאפשר לו, אז מה, החוק לא שווה כלום?"

אחת השאלות שעוררו עניין רב וסערה באולם הגיעה מהקהל (באמצעות מסרוני וואטסאפ שניתן היה לשלוח למנחה, העיתונאי אטילה שומפלבי): מדוע הליכוד נותן יד לפירוק מוסדות המשפט בישראל. על כך ענה ביטן ללא שמץ תקינות פוליטית. "נכון להיום, אין לנו רוב לעשות את השינויים שהיינו רוצים לעשות במערכת המשפט. לא מדובר בשינויים קרדינליים אלא בשינויים שמאזנים בין הרשויות השופטת, המבצעת והמחוקקת. כחלון לא מאפשר לנו לעשות את השינויים האלה, שהיינו מאד רוצים לעשות, אבל אין לנו רוב של 61 מנדטים. לכן להגיד שאנחנו הורסים את מערכת המשפט זה לא נכון. אנחנו לא הורסים כלום, אין לנו רוב לעשות את זה. אנחנו רוצים, אבל לא עושים".

אבי גבאי התייחס לקולות הרבים שנשמעים לאחרונה לגבי חיבור אפשרי של מפלגת העבודה עם בני גנץ, שיעלה לפי הסקרים את מספר המנדטים של המחנה הציוני ל-29. "הציבור אומר 'אנחנו רוצים ביטחוניסט בכיר'. אני מכיר בעובדה הזאת ואנחנו פועלים כדי שזה יקרה. אנחנו נעלה בסקרים גם בלי תוספת של דמות ביטחונית ונמשוך את הקהל דרך האג'נדה שלנו. כשהציבור רוצה שינוי, הוא חוצה את הגדרות וביום הבחירות, אנשים יחצו את הגדרות".

אבי גבאי בשבתרבות בחדרה. צילום: קרן אידלזון
אבי גבאי בשבתרבות בחדרה. צילום: קרן אידלזון

כשנשאל האם מתקיים משא ומתן ממשי מול גנץ, ענה גבאי, "אם ביטן ייצא, אני אספר לך… זה מסוג הדברים שלא מדברים עליהם, אני רוצה לעשות ולא לדבר".

בנוגע לחקירות ראש הממשלה וכהונת המפכ"ל שלא הוארכה התבטא גבאי בחופשיות: "המצב שבו ראש הממשלה נמצא תחת חקירות כבר למעלה משנתיים הוא רע מאד למדינה. התקלה הגדולה הייתה שלא האריכו את כהונת המפכ"ל. אין לי ספק שלא האריכו את כהונתו רק בגלל חקירות הממשלה".

לקראת סיום הראיון נשאל גבאי לגבי שיתוף פעולה אפשרי עם נתניהו ועל כך השיב באופן נחרץ: "אני לא אשב בממשלה בראשות בנימין נתניהו, חד וחלק".

נושא ההצבעה של חברי הקואליציה נגד הצעתו של ח"כ איציק שמולי מהמחנה הציוני להגדיל את קצבאות הזקנה לגובה שכר המינימום עורר זעם רב במיוחד, שכן רוב יושבי הקהל היו פנסיונרים. על כך אמר ביטן: "מדובר בדמגוגיה. שמולי הגיש את ההצעה לשם ההגשה, נעמד על הדוכן וחיכה שיורידו אותו מהדוכן כדי לקבל תמונה. יש הצעת חוק של שר הרווחה חיים כץ והיא תעלה את הקצבאות רק לאלה שאין להם הכנסה נוספת. להעלות את הקצבאות של כל הקשישים זה משהו שיעלה עשרות מיליארדים ובמצבה הכלכלי הנוכחי של מדינת ישראל, זה לא דבר שאנחנו יכולים לעשות".

ביטן הגיב לדברי גבאי בנוגע לאי הארכת כהונתו של המפכ"ל: "זו הטענה הכי לא נכונה ששמעתי. חקירות נתניהו במשטרה כבר הסתיימו, כך שוודאי שזו לא הסיבה. מלבד זאת, אין כמעט מקרה של מפכ"ל שהאריכו לו את הכהונה. ולגבי וועדת גולדברג, היא לא חובה בחוק. היא הוקמה בימי פרשת בר און ונשארה עד היום. יש תיקו בהתפלגות הדעות של חברי הוועדה ולאור זה שיש גם עמדה אחרת וההחלטה היא איננה חד משמעית, יש אפשרות לסטות מהחלטותיה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות