fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גנדלמן הדיח את דרי מדירקטוריון פנאי העיר

להדחה קדמה הצעה לסדר שהגיש חבר המועצה דרי לפני יותר משבועיים, בה הוא מבקש לקבוע כללים וקוד לגבי נטילת סמכויות כספיות בתאגידים עירוניים ולהפיק דוח "אורות אדומים". "ראוי ומתבקש שנהיה אנו מודל לטוהר שלטון", כותב דרי
יניב דרי (צילום: עצמי)
יניב דרי (צילום: עצמי)

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן הדיח את חבר המועצה יניב דרי מדירקטוריון עמותת פנאי העיר. במכתב שהוציא לו ביום ראשון השבוע, כתב גנדלמן: "אני מודיע לך שבישיבת המועצה הקרובה אני מתכוון להגיש לאישור המועצה את ביטול מינוייך כדירקטור וכמ"מ יו"ר דירקטוריון של פנאי העיר".

להדחה קדמה הצעה לסדר שהגיש דרי לפני יותר משבועיים, בה הוא מבקש לקבוע כללים וקוד לגבי נטילת סמכויות כספיות בתאגידים עירוניים. מן ההצעה לסדר: "לא יכהן כיו"ר או כמ"מ יו"ר של תאגיד עירוני ו/או כמורשה חתימה ו/או חבר בוועדות שעניינן כספים או רכש, מי שאינו עומד בתנאי הסף לכשירות בתאגיד עירוני… לשם כך, תפיק העירייה לכל מועמד מכהן או שעתיד לכהן בתפקידים אלה דוח מחברה מוכרת (דוגמת BDI), אשר יעיד על העדר 'אורות אדומים' בכל הקשור אליו. דוח כאמור יוגש אחת לחצי שנה, לגבי מי שמתפקד בתפקיד כאמור, זאת כדי לאשר כי לא חל שינוי במצבו של המועמד המכהן… הרציונל העומד מאחורי מהלך כזה הינו: מניעת סיכון מוגבר על הקופה הציבורית, הן מבחינת הנראות והן ברמה המעשית. ראוי ומתבקש שנהיה אנו מודל לטוהר שלטון".

בתגובה נענה דרי כי הצעתו לסדר היא הרביעית שהוגשה, לכן יועלו לדיון בישיבה רק השתיים הראשונות, מה שהביא את דרי לכתוב לחברי הנהלת העיר: "אבקש להסב תשומת ליבכם להתנהלות קלוקלת, כוחנית ולא ראויה, המופנית כלפיי, אשר מנעה ממני להביע דעתי והצעתי… הגשתי הצעה לסדר לדיון בהנהלת העיר,  שעניינה: קביעת כללים לשמירה על טוהר השלטון. למרבה הצער והתדהמה, מסיבות שאינן ענייניות (לשון המעטה), נמנע ממני להעלות נושא חשוב זה לדיון".

יניב דרי (צילום: עצמי)
יניב דרי (צילום: עצמי)

היועצת המשפטית של העירייה, שרון אנגל שרוני השיבה לדרי, כי דחיית הדיון בהצעה לסדר שהגיש נובעת משיקולים מקצועיים ענייניים. אנגל שרוני כותבת: "הצעתך תובא לדיון בישיבת ההנהלה הקרובה, זאת לאחר שתונח בפני חברת ההנהלה חוות דעתנו המשפטית".

יניב דרי מסר בתגובה להדחתו: "לא הופתעתי לקבל את מכתב ההדחה של ראש העיר. המכתב מעיד על הלחץ הרב ששרר בסביבתו של מר גנדלמן… מתוך שמירה על כבודם של אנשים אני עדיין בוחר בשלב זה לא לנקוב בשמות מי האנשים שמוטב היה שלא יעסקו בכספי ציבור, אך ראש העיר וחברי המועצה יודעים בדיוק על מה אני מדבר… אני הולך בראש זקוף. לא חייב לאף אדם או גורם דבר. מתפרנס בזכות עצמי וכישוריי המקצועיים. שברתי את קשר השתיקה והתקרבתי למוגלה ולכן העדיפו להרחיק אותי. בשלוש וחצי שנים הובלתי את עמותת פנאי העיר לתהליכי הבראה יסודיים ועמוקים ולמבנה ארגוני ופרישה עירונית שמקנים לעמותה אפשרות לשאת כיום כל משימה עירונית.

"אני גאה על מה שעשיתי ביחד עם מנכל העמותה אייל עפגין ומטה העמותה לרווחת תושבי חדרה ותוך שמירה על זכויות עובדי העמותה… בנוסף תפקדתי כחבר הנהלה פעיל מאוד בהנהלת העיר תוך השפעה על כל תחומי החיים בעיר… אני מזמין את ראש העיר לעימות ישיר מולי בכל במה באופן שוויוני ופתוח… לסיכום הדברים, התפנו לי כמה עשרות שעות שבועיות נוכח הדחתי ואני יכול להבטיח שאמצא את הדרך לתעל שעות אלו לטובת תושבי חדרה במסירות ובאהבה".

מעיריית חדרה לא התקבלה תגובה עד כה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות