fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גם החיות מקבלות את השנה החדשה

נשיקת הלאמור לשנה החדשה. צילום: משה לוי
נשיקת הלאמור לשנה החדשה. צילום: משה לוי

השנה האזרחית החדשה הגיעה גם לחי-פארק שבקרית מוצקין והוכיחה שגם חיות יודעות להתנשק. צמד הלאמורים. דינה וגלי, בני ה-12, זוג וותיק בביצה המקומית של גן החיות. הסילבסטר עבורם זה זה עוד הזדמנות להתגפף ולגלות סימני חיבה ואהבה.

תפוצת למור זנב-טבעת נפגעה מאד בטבע בשל הפגיעה בבית הגידול שלו, ועקב כך סווג (נכון לשנת 2014) כ"סכנת הכחדה" ברשימה האדומה של IUCN.

צמד הנחשים, (מטבעון המדבר) בצילום גם כן מגלים גילויי חיבה, אך בנחש מסוג זה אין שום גילוי נאמנות. השם העברי ניתן לו על שום הכתמים דמויי המטבע המצויים על גבו. פירוש השם הלטיני הוא ה"נחש הבוגדני" (spaleros בלטינית פירושו "לרמות" או "לבגוד", ו-ophis בלטינית פירושו "נחש"). שם המין (diadema) מציין עטרה או כתר, כלומר פירוש שמו המלא הוא ה"נחש הבוגדני המעוטר". מטבעון מדבר נפוץ בעיקר בשטחי מערב אפריקה ועד למרכז אסיה. תפוצתו בישראל היא באזור הנגב, מדבר יהודה ושטחי החולות שבמישור החוף הדרומי אולם העלמות שטחי החולות באזורים אלו מסכנים מאוד את קיומו.

מקבלים את השנה החדשה בחי-פארק. צילום: משה לוי
מקבלים את השנה החדשה בחי-פארק. צילום: משה לוי

גן החיות כולל 150 דונם של חי ופארק. המבקרים פוגשים בעלי חיים בבתי גידול ותצוגות המדמות את סביבתם הטבעית. צמחייה טרופית עשירה, אגם ברבורים, מזרקות, צמחיית מים מעוצבת, שבילים רחבים, גישה נוחה לנכים, פינות ישיבה מוצלות, מתקני שירותים, פינות משחק לילדים, אמפי-פארק לקיום מופעי ענק תחת כיפת השמים, מיני לונה פארק, משחקי שעשוע לילדים ומתקנים חשמליים.גן החיות חבר בארגון גני החיות העולמי ((WAZA,האירופאי (EAZA) והישראלי. עומד בכל התקנים המחמירים של טיפול ואחזקת בעלי חיים.  הגן מקפיד להתעדכן ולגוון את תצוגות בעלי החיים על מנת לשמר את קהל לקוחותיו תוך כדי הקפדה מקסימאלית על רווחת בעלי החיים.

החי פארק משמש כמרכז בילוי חינוכי עבור אלפי תלמידים ממערכת החינוך בישראל המגיעים לביקורים לימודיים בנושאי עניין דרך התבוננות אחר אורח חייהם של בעלי החיים. נושאי הלימוד מחולקים לפי גיל הילדים ותוכנית הלימודים השנתית בעידוד ובפיקוח משרד החינוך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות