fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ג'יוג'טסו: שי הורן זכה באליפות אירופה

מאות ספורטאים, בתוכם ספורטאי נבחרת ישראל, השתתפו בשבוע שעבר באליפות אירופה בג'יוג'טסו ברזילאי, שנערכה בבוקרשט. בתחרות לגילאי 15-18 השתתף שי הורן מקרית מוצקין, חבר מועדון ג'יוג'טסו קרית ביאליק, בהדרכת המאמן אלכס פיליפנקו. הון הדהים כשזכה במדליית הזהב, לאחר שגבר על ארבעה יריבים חזקים. 16 מתחרים הטובים ביותר באירופה, בגילאי 15-18 השתתפו בקטגוריה שבה השתתף הורן – עד 60 ק"ג. בקרב הראשון גבר הון על ספורטאי פולני בחניקה, כמו איפון בג'ודו, תוך פחות מדקה. קרב בג'יוג'טסו נמשך ארבע דקות. גם בקרב השני ניצח הון בחניקה יריב מצרפת, הפעם הקרב נמשך כשלוש דקות. בחצי הגמר פגש הורן יריב בלגי. הקרב לא הגיע לסיומו כיוון שהבלגי ביצע תרגיל לא חוקי ועקב כך הוא נפסל.

אלוף אירופה לנוער בג'יוג'טסו ברזילאי. שי הון (צילום: עצמי)
אלוף אירופה לנוער בג'יוג'טסו ברזילאי. שי הורן (צילום: עצמי)
בשלב הזה הורן הבטיח לעצמו מדליה, אבל הוא ראה לנגד עיניו רק את המדליה המוזהבת, אלא שיריבו בגמר היה רוסי ענק שהיתמר לגובה של מעל מטר ותשעים. כ-20 ס"מ יותר מאשר הורן. זה בהחלט יתרון, אבל היה בכך גם חיסרון. משך רוב הקרב הרוסי הענק הוביל בניקוד. שתי שניות לסיום הקרב הרוסי עדיין הוביל 3:2, אבל תרגיל מוצלח של הורן גרם למהפך והוא זכה בשתי נקודות שהעניקו לו את הניצחון בניקוד 3:4. השמחה במחנה הישראלי הייתה עצומה, זו הייתה דרמה גדולה. בתום הקרב, אחרי שהורן הבטיח לעצמו את התואר – אלוף אירופה, היריב הרוסי סרב ללחוץ את ידו. במקרה הזה זו לא הייתה הוראה מלמעלה, גם לא מטעמים פוליטיים, אלא פשוט הרוסי היה מתוסכל מההפסד האכזרי בשניות האחרונות. מאמנו של הרוסי כעס מאוד על חניכו, זה היה אקט בלתי ספורטיבי, מביש, שלא מתאים למעצמת ספורט כמו רוסיה. דקות ארוכות אחרי הקרב וטקס הסיום, ניגש הספורטאי הרוסי אל הורן התנצל ולחץ את ידו. יש להדגיש כי הורן בן 15 בלבד היה צעיר המתחרים בקטגוריה זו ולכן זכייתו באליפות הפתיעה את כולם.

אחרי קרב הגמר התקיים טקס הסיום במהלכו הוענקו מדליות למנצחים. הורן קיבל את הזהב, הרוסי קיבל את הכסף ושני ספורטאים קיבלו מדליית ארד (בדיוק כמו בג'ודו וענפי קרב אחרים). אחד משני הזוכים בארד היה ספורטאי נוסף מישראל, ירין שריקי מנתניה. אחרי חלוקת המדליות הונפו ארבעה דגלים, שניים של ישראל, עבור הזהב והארד, וההמנון נוגן. רגע מרגש מאוד לכל המשלחת הישראלית ולשי הון בפרט.

hon 02
על הפודיום, רגע אחרי שהוכתר כאלוף אירופה. שי הורן, לידו ירין שריקי (צילום: חביב רונן)
יצוין כי ענף הג'יוג'טסו הוא לא ענף אולימפי ולפיכך התאחדות הג'ו ג'יטסו בישראל חברה בהתאחדות אילת – ארגון הגג של ענפי הספורט בישראל, שאינם אולימפיים. בעקבות הזכייה בתואר אלוף אירופה החליטו קברניטי ההתאחדות להעניק להורן מלגה בסך 600 שקלים לחודש, במשך שנה שלמה.

פרט מעניין, הורן עוסק בג'יוג'טסו מגיל 5 ומאז הוא השתתף ב-42 תחרויות. בכולן הוא עלה על הפודיום. 37 פעמים הוא זכה במקום הראשון, פעמיים זכה במקום השני ושלוש פעמים זכה במקום השלישי. הישג אדיר.

יומיים אחרי שחזר מבוקרשט הורן עדיין נשמע נרגש ומאושר: "זו הייתה הפעם הראשונה שייצגתי את ישראל. הניצחון על הרוסי היה מדהים ודרמטי, הטקס היה מרהיב ומרגש מאוד, לשמוע את ההמנון מול קהל גדול וספורטאים רבים, זו הייתה חוויה בלתי נשכחת". הורן ביקש לציין כי הוא לא היה מגיע לאן שהגיע בלעדי מאמנו אלכס פיליפנקו: "בלי המאמן כל זה לא היה קורה, הוא לימד אותי הכל, הוא עוזר בכל דבר, הוא הכין אותי לאליפות בצורה מושלמת, יש לו חלק גדול מאוד בהצלחה שלי".

המאמן פילפנקו נשמע נרגש לא פחות מחניכו: "מגיל 5 שי מתאמן אצלי. הוא ילד מוכשר ברמות, ילד נחוש, ילד שבא מבית טוב, רואים מיד. הוא עוזר לי באימונים, תענוג שיש לנו ילדים כאלה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות