fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גבעת עדה: גן שפתי ייפתח במקום הגן הדתי

גן חצב השבוע. צילום: פרטי
גן חצב השבוע. צילום: פרטי

לראשונה בבנימינה-גבעת עדה ייפתח בשנת הלימודים הקרובה גן שפתי בשם גן הדס. זהו גן טרום חובה וחובה המשתייך לתחום החינוך המיוחד בפיקוח משרד החינוך, ומיועד לילדים בעלי עיכוב בהתפתחות השפה.

מי שלא מרוצה מההתרחשויות הם הורים לתלמידים בגן הדתי "חצב", שנסגר לטובת הגן השפתי שייפתח באותו מבנה. הם ייאלצו מעתה לשלוח את ילדיהם לגן תלת-גילאי הכולל ילדי טרום-טרום-חובה, טרום-חובה וחובה. "זה לא נעשה בשקיפות", מספרת אם לילד בגן, "ההרשמה לגן התנהלה כרגיל, וב-27.7 הודיעו לנו פתאום בטלפון שהוא נסגר, בלי לספר שזה נעשה לטובת גן שפתי. איחדו שני גנים. לא הגיוני שילד בן 5 וחצי יהיה באותו גן עם ילד בן 3. אין התאמה בין התכנים וההתייחסות לגילאים השונים, וזה מאלץ אחים להיות בגן אחד. לא מאפשרים לציבור הדתי ביישוב חינוך דתי כרצונו. טוב מאוד שפותחים גן שמשרת ילדים עם צרכים מיוחדים, אבל לא על חשבון אוכלוסייה אחרת".

 

גן חצב השבוע. צילום: פרטי
גן חצב השבוע. צילום: פרטי

אם נוספת מתארת: "בכל שנה הצלחנו לגייס את מספר הילדים הדרוש לפתיחת הגן. הפעם אמרו לנו שצריך לפחות 35 ילדים. בשנים קודמות היו פחות מ-30 ילדים, ובכל זאת הגן נפתח". ההורים אמרו כי ביום חמישי השבוע אמורה להתקיים פגישה עם ראש המועצה, פינקי זוארץ.

ממועצת בנימינה גבעת עדה נמסר בתגובה: "המועצה המקומית משקיעה משאבים רבים מאוד במערכת החינוך במושבות, על-אף שחיקה מתמשכת בתמיכת הממשלה, לרבות קיצוצים נוספים הצפויים מתקציב המדינה לשנים 2017-2018. על רקע מציאות מאתגרת זו, המשיכה המועצה להפעיל שני גנים לילדים בגבעת עדה, טרום חובה לגילאי 3-4 וחובה לגילאי 5, למרות שאף אחד מהם לא עמד בתקן משרד החינוך ביחס למספר הילדים בו, גם בחיבור מספר הילדים בשני הגנים עדיין היה קיים פער גדול מתקן משרד החינוך ולו ביחס לגן אחד, ולמרות צבירת גירעונות משמעותיים מהפעלתם בשנתיים האחרונות. כמועצה המציבה את החינוך בראש סדר עדיפויותיה ובמקביל מחויבת בשמירה על כספי הציבור, דאגנו לתת פתרון מיטבי לכל ילד במסגרת מוסדות החינוך ביישוב ולקדם פתרון לטובת ילדים בעלי צרכים מיוחדים. התהליך נבחן בקפידה ע"י אנשי המקצוע במועצה, ואנו משוכנעים כי גם במסגרות החדשות ייהנו הילדים מסביבה חינוכית תומכת, מעצימה ומחבקת, בהתאם לצרכיו של כל ילד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות