fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בת 13 וחצי מצאה שיטה להצלת חיי ילדים שנשכחים ברכב

מאי קורמן (צילום: דורון גולן)
מאי קורמן (צילום: דורון גולן)

כל קיץ מביא איתו את אחת הטרגדיות הקשות שמוכרות: הורה שמשאיר את ילדו ברכב סגור בחום היום ופעמים רבות זה מסתיים במוות. רבים ניסו למצוא פתרון לבעיה של הורה ששוכח את הילד ברכב, החל מפתק על ההגה ועד לחיישני היי-טק מתוחכמים. נראה כי אחד הפתרונות המוצלחים ביותר מגיע מכיוונה מאי קורמן, נערה בת שלוש-עשרה וחצי, מקרית חיים, שהגיעה לפתרון פשוט באמצעות מפסק חשמלי שעלותו עשרים שקלים בלבד.

מאי קורמן (צילום: דורון גולן)
מאי קורמן (צילום: דורון גולן)

קורמן הגיעה לנושא במהלך פרויקט אישי באשכול פיס של תיכון קרית חיים "רציתי לעשות משהו שיועיל לכולם וחיפשתי בעיות שכולם מכירים והבעיה של ילדים שנשארים ברכב זו תופעה מוכרת" היא מסבירה. לצורך הפרויקט היא קיבלה ליווי ממנהלת אשכול הפיס, חגית מזרחי-זילברמן וגם חנן מי-רום, בעל חברת המיחשוב יורוסוניק, תרם מזמנו ומהידע המקצועי שלו. קורמן עשתה עבודת מחקר מקיפה על הבעיה והגיעה למסקנה שעל המערכת לעבוד על פי משקלו של התינוק שיושב בכסא הבטיחות.

אב-טיפוס של המתקן להצלת תינוקות (צילום: חנן מי-רום)
אב-טיפוס של המתקן להצלת תינוקות (צילום: חנן מי-רום)

"אחרי שעשינו את כל החישובים מצאנו את השיטה הכי פשוטה וזולה" אומרת קורמן ומסבירה "לקחנו מספק חשמלי שעולה עשרים שקלים ושמנו מתחת לריפוד בכסא של התינוק ואת המפסק חיברנו באמצעות כבל חשמלי למערכת האזעקה של המכונית. כאשר יוצאים מהמכונית והילד נשאר בה ומנסים לנעול אותה עם השלט של האזעקה, המפסק החשמלי מונע נעילה של האוטו וגורם לכך שהחלונות החשמליים ירדו למטה, הדלתות לא ינעלו והאזעקה תתחיל לצפצף. רק כאשר אין משקל על הכסא של התינוק אפשר לנעול את המכונית".

"הגדולה של הרעיון זו הפשטות שלו" אומר מי-רום שהרכיב את האב-טיפוס של המערכת שעובדת "לקחתי דלת של מכונית וחיברתי אותה למפסק בכסא הבטיחות ולמערכת האזעקה והכל עובד כמו בתיכנון. כשיש מערכת שהעלות שלה כל כך נמוכה, כל אחד יכול לעשות את זה בכל מכונית. כל מה שצריך זה מפסק חשמלי וחיבור למערכת האזעקה של המכונית".

כשהייתה בת שמונה חודשים התברר כי קורמן סובלת מחירשות בשתי האוזניים ובגיל שנתיים ושמונה חודשים עברה את הניתוח הראשון להשתלת "שבלול" באוזן אחת (מכשיר המגרה את סיבי עצב השמיעה באמצעות אלקטרודות והוא שולח מסרים חשמליים למוח שמתרגם אותם לצלילים-ד.ג.) ובמשך שנים טופלה את קלינאי תקשורת מהטובים שבנמצא. כשהגיעה לגיל תשע עברה ניתוח להשתלת שבלול באוזן השנייה. האם, דורית, התעקשה תמיד שבתה תקבל יחס כמו כל ילד אחר ושמה אותה בגן ילדים רגיל ולאחר מכן התעקשה שתלמד בבית ספר יסודי "המגינים" בכיתה עם תלמידים רגילים. "תמיד אמרתי לה שכמו שיש לי משקפיים כדי לתקן את הראייה הלקויה שלי, אז לה יש לה שתלים כדי לתקן את השמיעה שלה, גם לי יש לקות" היא אומרת בחיוך "תמיד התעקשתי שהיא תהיה עם ילדים רגילים כי ככה היא יכלה להתקדם ולהתפתח".

קורמן מוגדרת בביטוח הלאומי כמי שסובלת מחרשות מוחלטת ובתשובה לשאלה לגבי יחסם של התלמידים לכך היא עונה באדישות: "אף אחד לא מתרגש מזה". בשיחה איתה מתברר כי מדובר בנערה פיקחית בצורה בלתי רגילה ובעלת יכולת חשיבה מהירה. בעניין הצלחת חיי ילדים היא מסכמת "אני רוצה לבקש מכל יצרני הרכב להוציא כבל חשמלי שאפשר לחבר לכסא בטיחות של התינוק".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות