fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בתור ילד קטן לא הבנתי שזה פיגוע"

כמעט 14 שנה אחרי שאיבד את אמו, אירנה, בפיגוע במסעדת מקסים בחיפה, יקבל סמל ראשון רוי סופרן מקרית ביאליק אות הצטיינות מנשיא המדינה. סופרן, מפקד בחיל הרפואה: "בחרתי בחיל הרפואה, אולי גם בגלל שאמא שלי הייתה אחות מוסמכת"
"החברים צוחקים עליך שאתה מורעל". סמ"ר רוי סופרן צילום: דו"צ
"החברים צוחקים עליך שאתה מורעל". סמ"ר רוי סופרן צילום: דו"צ

סמל ראשון רוי סופרן, 21, מקרית ביאליק, מפקד בבית הספר לרפואה בצה"ל, יקבל את אות הצטיינות הנשיא ביום העצמאות הקרוב. סופרן נולד בקרית ים, בן זקונים לאבא אבנר ואמא אירנה. ב~4 באוקטובר 2003, בהיותו בן 7, נרצחה אמו בפיגוע במסעדת מקסים בחיפה. סופרן נזכר: "נסענו כל המשפחה לחברים, ואמא שלי רצתה לנשנש, אז עצרנו במסעדה. מהתחקיר שעשו אחר כך אנחנו יודעים שזו הייתה מחבלת שנכנסה עם חומרי נפץ,שכדי שלא לעבור בדיקה בגלאי מתכות, היא אמרה שהיא בהריון, נכנסה והתפוצצה".

15 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו. שישה נפטרו מפצעיהם, ומניין הנרצחים עלה ל-21. "אני זוכר שהיה פיצוץ ממש גדול. בתור ילד קטן לא הבנתי שזה פיגוע", מספר סופרן, "אני זוכר שאבא אמר לי להתכופף מתחת לשולחן, אני זוכר שהוא היה מעליי והגן עליי ועל אחותי. אני גם זוכר שניסו להחיות את אמא, אבל אני לא זוכר יותר מדי. אבא שלי חטף רסיס בראש, אבל בדרך נס הוא חי ומתפקד ללא כל נכות".

את דרכו בצה"ל החל סופרן קורס טיס, במטרה להגשים את החלום שלו להיות טייס קרב. "אחרי חודשיים נפלתי מההכשרה עצמה ואז עברתי לחיל מודיעין", הוא מספר, "אבל אני אדם מאוד אקטיבי, לא אוהב לשבת הרבה והתפקיד קשר אותי לכיסא. הגשתי בקשה לשנות שיבוץ ועבדתי מאוד קשה כדי להתקבל לקורס חובשים. הייתה לי מוטיבציה מאוד גבוהה להתגייס לתפקיד שאני אוהב, בגלל הפיגוע במקסים. הייתי צריך לבחור מה שאני רוצה לעשות והיו לי הרבה התלבטויות, ובסופו של דבר בחרתי בחיל הרפואה, כי גם המקצוע עצמו הוא משהו שאני מאוד אוהב, האנטומיה, ואולי זה גם בגלל שאמא שלי הייתה אחות מוסמכת בבית החולים".

"החברים צוחקים עליך שאתה מורעל". סמ"ר רוי סופרן צילום: דו"צ
"החברים צוחקים עליך שאתה מורעל". סמ"ר רוי סופרן
צילום: דו"צ

 

סופרן יצא לקורס חובשים, שבסופו הגיע לפיקוד והדרכה וכיום הוא משרת כמפקד על החיילים שעתידים להיות מפקדים בחיל הרפואה. "התפקיד עצמו מאוד מפתח, דורש ממך ללמוד ולא רק בבסיס, אלא גם כשאתה יוצא הביתה. זה אומר לא לצאת לסופי שבוע ושהחברים צוחקים עליך, שאתה צהוב, כאילו מורעל. בתפקיד הזה צריך לחרוש ולישון מעט מאוד שעות בלילה, זה יכול להגיע למצב שאתה ישן שעתיים בלילה לאורך כל השבוע".

לפני כחודשיים הודיעו לסמל ראשון סופרן שיקבל את אות ההצטיינות מהנשיא. "הרגשתי שמחה וגאווה, כי זו סוג של הכרת תודה מצד הצבא למה שאתה יודע. הכי יפה הוא שרואים שמשקיעים. אמרתי גם בוועדות, שאני לא חושב שאני צריך לקבל את האות, אלא כל מי שמשרת איתי, כי כולם מביאים את 100 האחוזים שלהם. זה מעלה מוטיבציה ומשמח לדעת שאנשים מעריכים את מה שאתה עושה. בבית היו מופתעים בהתחלה, ואחר כך הם שמחו בשמחתי וגאים בי מאוד".

טקס החיילים המצטיינים יתקיים ביום שלישי הקרוב, יום העצמאות בבית הנשיא במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה והרמטכ"ל. "התפקיד שלי הכשיר אותי, אז התרגלתי לפגוש אנשים קצינים בדרגות גבוהות. אתרגש לפגוש את הנשיא אבל לא יותר מדי. אני מבין את המשמעות, מעריך את האדם, חושב שהוא עושה עבודה מדהימה, אבל אני לא עומד מול אלוהים וזה יהיה מעמד מרגש מאוד עבורי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות