fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשעה טובה: תוקם נקודת הזנקה של מד"א בפרדס חנה כרכור

מקלט 26 ברחוב עציון (צילום: נירית שפאץ)
מקלט 26 ברחוב עציון (צילום: נירית שפאץ)

במליאת מועצת פרדס חנה כרכור התקבלה החלטה בשבוע שעבר: ביישוב תוקם נקודת הזנקה של מד"א עבור כוחות הצלה רפואיים, כשלב ראשון לקראת הקמת תחנת חירום מסודרת ביישוב.

במרץ האחרון התקבלו במליאת המועצה שתי הצעות שהגישו שני הצעות שהגישו חברי אופוזיציה בנוגע להקמת שירותי חירום בפרדס חנה כרכור, הצעתו של איציק לב מסיעת "יש עתיד" להקמת תחנת חירום רפואית ביישוב,  והצעתה של הגר פרי יגור מסיעת "ביחד עם העבודה" להקמת מרכז חירום יישובי בפרדס חנה כרכור שיכלול תחנת חירום רפואית, תחנת כיבוי אש ותחנת משטרה. כל אלה מרכזים שאינם קיימים כיום ביישוב. בעוד ההצעות נבחנות מעשית, עוברות משוכות בירוקרטיות ותהליכי פרסום ופרסום חוזר ומתעכבות בדרך, אישרה המליאה בשבוע שעבר פה אחד הקמה מהירה של נקודת הזנקה לצוותי הצלה שייתנו מענה מהיר וראשוני לרפואת חירום ביישוב, עד להקמת תחנה מסודרת.

המקלט ברחוב עציון המיועד לתחנת ההזנקה (צילום: נירית שפאץ)
המקלט ברחוב עציון המיועד לתחנת ההזנקה (צילום: נירית שפאץ)

פרדס חנה כרכור יישוב בן כ-40,000 תושבים ואין בו שירותי הצלה. התושבים תלויים בשירותי התחנות ביישובי הסביבה, שנדרשות להם לעתים קרובות כעשרים דקות ואף יותר להגיע למקום, זמן שאנשים הנזקקים לטיפול חירום דחוף לא יכולים להרשות לעצמם לחכות. נקודת ההזנקה צפויה לקום ממש בקרוב, במקלט 26 שברחוב עציון 12 בפרדס חנה. לב, שהביע לצד שביעות הרצון גם ביקורת על האיטיות שבה התנהל תהליך האישור של תחנת ההצלה, תיאר את הצעדים לקראת יישום ההחלטה על נקודת ההזנקה שהתקבלה בשבוע שעבר: "התנהל מכרז בנושא, ומד"א זכו בו. בעוד של'איחוד והצלה' אין אמבולנסים באזורנו, מד"א מחזיקים באזור אמבולנסים, והם יוכלו לתת מענה ראשוני ולפנות בהם לבית החולים אנשים הזקוקים לכך. מד"א יפתחו את נקודת ההזנקה, ומשם נתקדם לקראת תחנה קבועה. התחלנו כבר בגיוס תרומות, ואני מאמין שאם נתקדם במהרה, זה יקום בתוך חודש לכל היותר".

אבי כאכון (צילום: עידן מלול)
אבי כאכון (צילום: עידן מלול)

גם לב וגם פרי יגור הקפידו השבוע לפרגן לחבר המועצה מסיעת "המושבה שלנו", אבי כאכון, שניסה בעבר לקדם תחנת הצלה ביישוב, ניסיונות שלא צלחו, ראה את חשיבות הדבר ופעל בנושא, ועל כך מגיע לו קרדיט. כאכון אמר השבוע: "היישוב כבר כל כך גדול, ואף פעם לא הייתה בו תחנת מד"א. לפני ארבע שנים העליתי את הנושא בהצעה לסדר היום במליאה, ולצערי הרב חברי הקואליציה התנגדו לה והצביעו נגדה. אני מאמין שחיי אנשים היו ניצלים אם לא היו מתעסקים אז בפוליטיקה והיו מצביעים בעד הקמת תחנת מד"א ביישוב. נפגשתי בעבר עם מנכ"ל מד"א ועם אנשיו, ובשנה שעברה ניסיתי שוב לקדם את הנושא במועצה, וזה שוב לא הצליח. ברוך השם, השנה זה הצליח. סביר להניח שאנשים התפכחו, וזה משמח אותי שסוף סוף תהיה ביישוב תחנת מד"א".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות