fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ברכה שטרק, אימו של סגן ארז שטרק, שנהרג באסון המסוקים נפטרה ממחלה קשה

"היא הייתה מאושרת להיות איתי". ברכה שטרק ז"ל | צילום: דורון גולן
"היא הייתה מאושרת להיות איתי". ברכה שטרק ז"ל | צילום: דורון גולן

ברכה שטרק, אימו של סגן ארז שטרק, שנהרג באסון המסוקים מעל שאר ישוב, נפטרה השבוע לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. שטרק, שנפטרה בגיל 68, איבדה לפני כשנתיים וחצי את בעלה מאיר.

ארז שטרק היה בין 73 חיילי צה"ל שנהרגו בחודש פברואר 1997, בהתנגשות אווירית של שני מסוקי יסעור שהיו בדרכם לדרום לבנון. שני המסוקים התנגשו באוויר בעת שהיו מעל שאר ישוב בדרך לחצות את הגבול וכל מי שהיה בהם נספה. ועדת החקירה שהוקמה לא הצליחה לקבוע חד משמעית את הסיבה לתאונה האווירית. באסון נהרגו 18 קצינים ו-55 חוגרים. הקצין הבכיר ביותר שנהרג היה סא"ל משה מועלם, שהתגורר אז בקרית ים. אשתו, שולי מועלם, משמשת היום כחברת כנסת.

ברכה שטרק, אימו של סגן ארז שטרק ז"ל שנהרג באסון המסוקים. צילום: דורון גולן
ברכה שטרק, אימו של סגן ארז שטרק ז"ל שנהרג באסון המסוקים. צילום: דורון גולן

במהלך השבעה נחשפה המשפחה לשיר שכתב ארז לפני מותו. האח והאחות, אילן ואושרית, אירגנו את החדר של ארז. בפנקס הקצין שלו מצאה אושרית את השיר שכתב אחיה ולאחר מכן הולחן על ידי "כנסיית השכל" והפך לשיר "שום דבר לא יפגע בי". בראיון האחרון עם שטרק, בחודש פברואר האחרון במלאות עשרים שנה לאסון המסוקים, היא סיפרה "בהתחלה נתנו את השיר לרמי קלינשטיין שילחין אותו עבור המשפחה" היא אומרת "ואז זה הגיע לכנסיית השכל שהלחינה אותו בדרך שלה במסגרת הפרוייקט של גלי צה"ל וככה ארז מונצח כל הזמן. מאיר תמיד אמר לו "תשמור על עצמך, כי אם יקרה לך משהו אין לי עוד טעם בחיים".

"הזמן לא מרפא, הכאב הוא אותו כאב, האובדן הוא אותו אובדן והחוסר הוא אותו חוסר ואין שום דבר שמרפא". אמרה אז "כל אחד לוקח את זה אחרת. יש הורים שעם כל הכאב והצער שלהם הלכו קדימה והם יוצאים ומבלים. לי אישית עדיין מאוד קשה להתמודד. אנחנו היינו בקרקעית וכשנולדו לנו הנכדים החלטנו שאנחנו בוחרים בחיים. החיים אכזריים אבל התחלנו להרים את הראש, אפילו שזה לא אותם חיים". דבר אחד אסרה שטרק על שני ילדיה, לקרוא למי מילדיהם על שמו של ארז.

על צווארה של שטרק היה תמיד תליון זהב עליו חרותה דמותו של ארז ומעל הספה בסלון הבית תלוי ציור ענק של ארז שצייר אחד מחיילי היחידה שלו בחיל התקשוב. ברכה ומאיר החליטו שזכרו של ארז ישאר תמיד בבית והם השאירו את חדרו בדיוק כפי שהיה ביום שבו יצא בפעם האחרונה מהבית. זכרו הונצח גם בתרומה של אמבולנס שתרמה המשפחה למד"א.

בשנים האחרונות נאבקה שטרק במחלת הסרטן. היא סבלה כאבים קשים מנשוא, עברה טיפולים רבים ונאבקה לקבל את זכויותיה מרשויות המדינה. שטרק שמרה על קשר עם העיתונאים שהכירה ומדי פעם נהגה להתקשר ולשוחח על עינייני היום ולעדכן על מצבה הרפואי. לפני כמה שבועות שוחחה שטרק עם כותב שורות אלו וסיפרה כי היא שומרת על אופטימיות בכל הנוגע למלחמתה במחלה. שטרק הובאה למנוחות ביום שלישי, בחלקת ההורים השכולים שליד החלקה הצבאית בבית העלמין הישן של קרית אתא.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות