fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב: תוקם קריה רפואית בקרית אתא

פרץ וליצמן בישיבה (צילום: דוברות משרד הבריאות)

בתום ישיבה שקיים היום (שני) שר הבריאות יעקב ליצמן עם ראשי ערים בישובים הסמוכים לקריות, בגליל ובעמקים, הודיע על הקמת קריה רפואית שתכלול בית חולים בקרית אתא.

ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ אשר קידם את התוכנית בשנים האחרונות אמר לאחר קבלת ההחלטה:" מדובר בהחלטה אמיצה של שר הבריאות שמשמעותה הגדלת תוחלת החיים של תושבי צפון הארץ. הקמת בית החולים הוא הגשמת חזון עבור קרית אתא".

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן: "הדאגה לתושבי הפריפריה ובמרכזה תושבי הצפון בראש סדר היום במערכת הבריאות. לא נשלים עם הפער הבלתי מתקבל על הדעת שקיים בתוחלת החיים בין מרכז לפריפריה. צמצום הפער הקיים בין המרכז לפריפריה בשירותי בריאות מהווה אבן יסוד במשרד הבריאות ואנו פועלים לכך במחויבות מלאה".

פרץ וליצמן בישיבה (צילום: דוברות משרד הבריאות)
פרץ וליצמן בישיבה (צילום: דוברות משרד הבריאות)

בשנים האחרונות קידם ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ את רעיון הקמת בית החולים. ראשית המהלך היה בשחרור תא שטח קטן בקרית מוצקין ששוריין בתוכנית המתאר המנדטורית להקמת בית החולים. על תא השטח הזה ממוקם כיום החי- פארק ולכן הוחלט על תא שטח אלטרנטיבי בגבעת גלעם בקרית אתא. מספר שנים ודיונים ממושכים נדרשו עד שמשרד הבריאות אישר את תוכנית הקמת בית החולים וכעת, עם הודעת שר הבריאות נסגר המעגל.

יעקב פרץ:" תושבי הקריות, גוש משגב, רכסים, נשר, שפרעם, היישובים הסמוכים, כרמיאל, הצפון והגליל זכו היום לבשורה אמיצה ומשמחת. בית החולים ייתן מענה זמין לאוכלוסייה אשר נאלצה לקבל שירותים רפואיים בעיר חיפה, נהריה או צפת. אני שמח על עבודת ההכנה שערכנו כבר לפני מספר שנים כשאיתרנו את הצרכים וידענו להכין את התוכניות המתאימות אשר אומצו ע"י שר הבריאות ואשר יתנו מענה לציבור רחב מאוכלוסיית תושבי הצפון".

בשלב הראשון אמור משרד הבריאות לבחון את הדרכים לבניית בית חולים וזאת עד לחודש ספטמבר על מנת לקדם את בניית הקריה הרפואית במהירות האפשרית. ועדת המכרזים שתוקם לצורך זאת, תבחן את האפשרויות לבנייה ציבורית או למכרז בינלאומי במסגרתו יזם יקים את בית החולים והמדינה תחכיר את מס' המיטות הדרוש לתושבי האזור.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות