fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב: סקר סיכונים על תוכנית אסדות הגז

בישיבת מועצת זכרון יעקב אושרה דרישת האופוזיציה לבצע את הסקר. צילה רשף: "הסקר הוא הבסיס להמשך"
צילה רשף (צילום: מיה חסון)
צילה רשף (צילום: מיה חסון)

בעוד הקמפיין המסיבי "מחכים לתשובה" מתנהל ברשת על ידי מטה המאבק בתוכנית אסדות הגז בחופים, ומככבים בו ילדים ובני נוער, התקיימה השבוע ישיבת מליאה שלא מן המניין בנושא לבקשת האופוזיציה בזכרון יעקב. ההצעה שהביאה האופוזיציה: מימון מועצה לביצוע סקר סיכונים (בטיחות, ביטחון, בריאות) בלתי תלוי ממוקד על מאגר לווייתן ואסדת הקבלה הקרובה לחוף, אשר תוצאותיו יוגשו למועצה ולמטה המאבק במיידי. "כנבחרת ציבור, אני מצדיעה לתושבים וחושבת שהמאבק צריך לעלות לשלב הבא", ציינה חברת האופוזיציה צילה רשף בפנייה לציבור לפני הישיבה.

באולם המליאה נכחו כל חמשת חברי האופוזיציה וחלק מחברי הקואליציה. באקהל ישבו תושבים פעילים נגד תוכנית הגז, שנשאו שלטים כמו "חיינו לא למכירה, אסדות הגז בעומק הים", והרבו להתערב בדיון באופן פעיל בהערות ביניים והשגות.

סומך על איגוד ערים. זיו דשא. צילום: יורם רשף
סומך על איגוד ערים. זיו דשא (צילום: יורם רשף)

בהצגת הדברים הציגה רשף את השתלשלות העניינים בנושא מאבק הגז מצד המועצה במהלך יותר משנה, וציינה את העובדה שב-27 ביוני האופוזיציה ביקשה לתקצב 300 אלף שקלים לסקר סיכונים ונדחתה. רשף פנתה לראש המועצה, זיו דשא, ואמרה: "ציינת כי רתמנו את איגוד ערים לאיכות סביבה לנושא. איגוד ערים לאיכות סביבה הוא איגוד רגולטורי, והדרישה שלנו כתושבים, כנבחרי ציבור, היא שהדוחות האלה לא יהיו מטעם השלטון… ציר הזמן מראה שהמאבק הזה הוא פייק אחד גדול שלנו כארגון. אנחנו מאפשרים פה פלגנות בתוך היישוב כתוצאה מהעדר מנהיגות. כבר שנה ושלושה חודשים במקום להוביל – אתה מובל על ידי לחץ, וזה פוגע לך בשיקול הדעת ובהיגיון הבריא. דוח סקר סיכונים הוא הבסיס לכל צעד שייקבע בהמשך. אחרי שיוגש הדוח ניתן יהיה להציג תוכנית עבודה סדורה ומלאה. זאת ההזדמנות האחרונה שלך ושל המועצה להישיר מבט לתושבים, לתקן את כל העוולות ולהעביר הצעת ההחלטה שמבקשת לתקצב ולממן דוח סיכונים מיידי בלתי תלוי בזכרון יעקב".

עוברים לשלב הבא. צילה רשף. צילום: מיה חסון
עוברים לשלב הבא. צילה רשף (צילום: מיה חסון)

בדיון טענו פעילים בקהל כי המאבק בתוכנית אסדות הגז הוא המטרה החשובה ביותר בזכרון יעקב כיום, וכי ההסתמכות של המועצה על מטה המאבק ועל איגוד ערים אינה עובדת, משום שהאיגוד אינו עושה את הנדרש. סגנו של דשא, מאיר ואנונו, טען כנגדם: "אנחנו מבינים את הנושא, אנחנו המועצה היחידה באזור שעושה. תפסיקו להאשים בכל דבר את המועצה" והוסיף: "עשרה אחוזים מתקציב המועצה מוקדשים למאבק. מה שווים כל הדיבורים? אם אין כסף – אין".

דשא הגן בדיון על עמדתו כי איגוד ערים לאיכות סביבה שרון כרמל הוא הגוף המקצועי שעל הדוחות שלו יש להסתמך: "איגוד ערים הוא הגוף המקצועי שמייצג אותנו. יו"ר האיגוד, יעקב אדרי, הוציא מכתב התומך בעמדתנו… ראשי המטה עובדים עם האיגוד, והוא יכול לממן כל מה שנחליט שצריך. נפעל ביחד עם ראשי הרשויות האחרים ואיגוד ערים הוא הגורם המקצועי עבורנו".

בהצבעה שנערכה בנושא עברה הצעת האופוזיציה ברוב של חמישה חברי האופוזיציה נגד ארבעה חברי קואליציה שנכחו במקום. משמעות הדבר היא כי מועצת זכרון יעקב תצטרך כעת לפעול בהתאם להחלטה ולחפש גורם בלתי תלוי שיערוך סקר סיכונים במימון המועצה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות