fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב: מסופי תחבורה חדשים

בשנתיים הקרובות יוקמו בנתניה תשתיות תחבורתית בסכום של 200 מיליון שקלים
הרמפה המערבית בגשר האחדות הדמיה: עיריית נתניה
הרמפה המערבית בגשר האחדות הדמיה: עיריית נתניה

 

לאחרונה אישר משרד התחבורה שלושה פרויקטים שאמורים להקל על עומסי התנועה בנתניה. הפרויקטים: הקמת רמפה מערבית לגשר האחדות שתצטרך לרמפה המזרחית שנבנית בימים אלה בעלות של כ-80 מיליון שקלים, הקמת מסוף לתחבורה ציבורית בתחנת הרכבת ספיר ותכנונם של שלושה נוספים, שניים בצפון העיר ואחד בדרומה – בעלות של 120 מיליון שקלים.

"מדובר בעלות כוללת הנאמדת ביותר מ-37 מיליון שקלים, כאשר משרד התחבורה התחייב לממן 26 מיליון שקלים", אמר סגן ראש העירייה וממלא מקומה אלי דלל.

הרמפה המערבית תצטרף לרמפה המזרחית, ושתיהן יאפשרו כניסה נוספת לנתניה מכיוון דרום ויציאה נוספת לכיוון דרום. הרמפה המזרחית נמצאת בשלבי ביצוע בהשקעה של 40 מיליון שקלים, אף היא במימון של משרד התחבורה ובהשתתפות עיריית נתניה, והעלייה אליה לרחוב האר"י אמורה להקל משמעותית על עומסי התנועה הנוצרים ביתר הכניסות לעיר.

הרמפה המערבית בגשר האחדות הדמיה: עיריית נתניה
הרמפה המערבית בגשר האחדות
הדמיה: עיריית נתניה
אלי דלל (צילום: רותי ברמן)
אלי דלל (צילום: רותי ברמן)

מסוף התחבורה הציבורית ליד תחנת הרכבת ספיר ימומן על ידי משרד התחבורה בסך של 26 מיליון שקלים (85 אחוז מהפרויקט). עלות שלושת המסופים הנוספים מוערכת ביותר ממיליון שקלים. כל מסוף ישתרע על ארבעה דונמים וישמש מוקד ליציאה וכניסה של עשרות אוטובוסים מרחבי העיר.

עיריית נתניה בשיתוף הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה סיכמו על מפה תחבורתית חדשה של העיר שתכלול ארגון מחדש של מערך הקווים הפנימיים בתחבורה הציבורית ותצא לדרך באוקטובר הקרוב. דלל: "המטרה לתת מענה לצרכים ולבקשות העדכניות של תושבי העיר, בעיקר בשכונות הוותיקות של נתניה, ולהתאים את המערך התחבורתי לתנופת הפיתוח שמאפיינת בשנים האחרונות את העיר ולפיתוחה העתידי. התוכנית כוללת הוספת עשרה קווים עירונים חדשים שתוכננו למתן מענה נכון וזמין בהתאם לצרכים, בתדירויות מתאימות ורמת שירות גבוהה, ובתוך כך ביטול של 13 קווים קיימים, חסרי ביקוש ו/או לא יעילים. כל זאת בעקבות סקר מפורט שנעשה בנושא, הנוגע לכל אחת מן התחנות ולכל אחד מקווי התחבורה הציבורית ברחבי העיר".

"מדובר בעלות כוללת הנאמדת בלמעלה מ – 37 מיליון שקלים, כאשר משרד התחבורה התחייב לממן 26 מיליון שקלים כלומר 30 אחוזים מהפרויקט" אומר סגן ראש העיריה וממלא מקומה אלי דלל.

הרמפה המערבית מצטרפת לרמפה המזרחית, והן נותנות מענה לכניסה נוספת לנתניה מדרום וליציאה נוספת לדרום. המזרחית נמצאת בשלבי ביצוע, בהשקעה של 40 מיליון שקלים, אף היא במימון של משרד התחבורה ובהשתתפות עיריית נתניה. העלייה לרמפה המזרחית לרחוב האר"י תקל משמעותית על עומסי התנועה הנוצרים ביתר הכניסות לעיר.

בנוסף אושר הקמת מסוף תחבורה ציבורית ליד תחנת הרכבת החדשה ספיר, שימומן על ידי משרד התחבורה בסך של 2.6 מיליון שקלים כ-85 אחוזים מסך הפרויקט וכן מימון תכנונם של שלושה מסופים נוספים, שניים בצפון העיר ואחד בדרומה, בסך של למעלה ממיליון שקלים.

כל מסוף ישתרע על ארבעה דונמים וישמש מוקד ליציאתם וכניסתם של עשרות אוטובוסים מרחבי העיר השונים והוא יצטרף למהלך שדרוג והרחבת קווי התחבורה הציבורית בעיר ובשכונות.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות