fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב בצומת צבר: "מרפסת אוהבים"

שדרוג צומת צבר. הדמיה: עיריית קרית ביאליק
שדרוג צומת צבר. הדמיה: עיריית קרית ביאליק

צומת צבר, המהווה את אחת הכניסות הראשיות של קרית ביאליק, ישנה בקרוב את פניו בהשקעה של כמיליון שקלים. הסדרת כניסה זו לעיר תשלים את שדרוג וחידוש טיילת בן גוריון.

בצמת יוצב קיר בגובה של 4 מ', הכולל אלמנטים המסמלים אמנות ושירה, כשמה של העיר הקרויה על שם המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק. בקדמת הקיר, על אבן שיש גרניט שחורה, יוצב פסל ברונזה של המשורר הלאומי בגובה 2.5 מטר, פרי יצירתו של הפסל ד"ר אדי שניר. אותיות מתכת עם שמה של העיר ייחרטו על גבי הקיר.

פסל של חיים נחמן ביאליק בגובה 2.5 מ' (הדמיה: באדיבות העירייה)
פסל של חיים נחמן ביאליק בגובה 2.5 מ' (הדמיה: באדיבות העירייה)

הכניסה הדקורטיבית החדישה, המתוכננת על ידי אדריכל הנוף, ד"ר אריאל טיבי, תואר בלילה על ידי גופי תאורה מיוחדים, שייתלו על הקיר וידגישו את האלמנטים הארכיטקטוניים המיוחדים. הכניסה תתחבר לכיכר הפלמ"ח-בן גוריון והטיילת על ידי "מרפסת אוהבים", מיצג אדריכלי בעל מעקה וקירוי אמנותי, שבו יוכלו זוגות לתלות מנעול כסמל לאהבתם הנצחית, בדומה ל"שער האוהבים" של רומיאו ויוליה בוורונה, איטליה.

העבודות להסדרה וחידוש הכניסה בצומת צבר יימשכו כשלושה חודשים. הן עתידות להתחיל בספטמבר לאחר פרסום המכרז ובחירת הקבלן הזוכה.

ראש העירייה, אלי דוקורסקי: "לא בכדי בחרנו להתייחס לאלמנטים הקשורים למוזיקה ושירה, שאף מופיעים בסמל העיר החדש, בכניסה הראשית של העיר הנושאת בכבוד את שמו של המשורר הלאומי. פסלו יוצב בגאון בצומת צבר. השקענו מחשבה רבה ביצירת רצף אדריכלי, החל מהכניסה בצומת צבר דרך טיילת בן גוריון בואכם נחל הגדורה. חיים נחמן ביאליק, שעל שירי הילדים הרבים שכתב גדלנו כולנו, מוביל את המבקרים למיצגים הפזורים לאורך הטיילת: עץ המשאלות, עץ המוצצים, מיצג הג'ירפות, פינות המשחקים ועוד".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות