fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקומנדו מריו נפרדים מזאביק קמינסקי

איש העסקים ואחת הדמויות הצבעוניות של הקריות נפטר השבוע בפתאומיות, כמה ימים לפני שחגג את יום הולדתו ה~72 וחודש לפני שציין 50 שנות נישואים. שיירה של אופנוענים ליוותה אותו בדרכו האחרונה
מסע הלוויה של זאביק קמינסקי (צילום: דורון גולן)
עשרות אופנועים. מסע ההלוויה של זאביק קמינסקי (צילום: דורון גולן)

 

רחובות קרית ביאליק רעמו ביום שלישי השבוע, כשעשרות רבות של אופנוענים מכל רחבי הארץ הגיעו לחלוק כבוד אחרון לאיש העסקים ואחד מעמודי התווך של קהילת האופנועים בקריות, זאב (זאביק) קמינסקי, שהלך השבוע לעולמו בפתאומיות, ימים אחדים לפני יום הולדתו ה-72.

קמינסקי היה אחת הדמויות היותר מוכרות בחבורת "קומנדו מריו" בקריות של שנות ה-60. בבעלותו היו עסקים רבים, בהם שני מועדונים שפעלו עד סוף שנות ה-90, מסעדות וחנויות לרהיטי ילדים והלבשה תחתונה. לצד ניהול עסקיו, התנדב במשך שנים רבות במשטרת התנועה והיה ידוע בחיבתו העזה לאופנועים.

זאב (זאביק) קמינסקי (צילום רפרודוקציה: דורון גולן) צילום מתוך האלבום המשפחתי
"הראש לא מעכל". זאביק קמינסקי ז"ל (צילום רפרודוקציה: דורון גולן)

את האופנוע הראשון שלו רכש קמינסקי כשהיה בן 16 ועבד אצל אביו בפריקת אבני שפה של מדרכות. קמינסקי היה גם הישראלי הראשון והיחיד שהצטרף לקרקס כפעלולן אופנועים בתחילת שנות ה-70 בעת שקרקס מדראנו הגיע לחיפה. פעלולן האופנועים של הקרקס נפצע, וקמינסקי החליף אותו, ומה שהחל כרכיבת אופנוע על "קיר המוות" הפך לחוזה עבודה של ארבע שנים עם הקרקס והופעות ברחבי העולם כולל בירדן ובסוריה.

קמינסקי היה בין מקימיו של של מועדון אופנועי חיפה והצפון, ועם חתימת הסכם השלום עם ירדן, היה בין המובילים של מסעות אופנוענים מישראל לירדן ואף זכה להיכרות אישית עם חוסיין מלך ירדן.

מותו הפתאומי השבוע, כתוצאה מדום לב, היכה את מכריו בתדהמה. הבשורה המרה התפשטה בתוך זמן קצר בכל הרשתות החברתיות, וזרם של מנחמים הגיע לבית המשפחה בקרית ביאליק.

איציק דר, אחד מחבריו הקרובים של קמינסקי, סיפר: "הוא היה בנאדם שקט וצנוע, אהב לעזור ותמיד התנדב לעזור גם כשלא ביקשו ממנו. הוא היה בנאדם עם אופי נפלא שאהב את החיים הטובים של טיולי אופנועים, מסיבות ובילויים עם חברים. האופנועים תמיד היו חלק מהחיים שלו, וזה מה שהוביל אז להקים את מועדון האופנועים הראשון בקריות ולארגן מפגשים וטיולים בכל הארץ".

מסע הלוויה של זאביק קמינסקי (צילום: דורון גולן)
עשרות אופנועים. מסע ההלוויה של זאביק קמינסקי (צילום: דורון גולן)

"אופנועים בשבילו היו אורח חיים", סיפרה השבוע אשתו, עליזה, "הוא אמר לי 'את יודעת, אני רוצה למות כמו גבר, רק על האופנוע'. אמרתי לו שאני ממילא רוכבת איתו, אז שנינו מתרסקים, אף אחד לא יישאר בחיים, שנינו ביחד. אני הפסדתי, הפסדתי חבר, הוא היה הכל בשבילי. אני איתו מגיל 14 באש ובמים".

בימים האחרונים הייתה עליזה עסוקה בתכנון יום ההולדת ה-72 של בעלה והם גם התכוננו לחגוג בחודש הבא 50 שנות נישואים.

"זאביק, למה נעלמת לי? אני לא מאמינה", ספדה לו עליזה, "נראה לי שהוא תיכף יפרוץ את המקרר ויבוא הביתה. עכשיו אין יום הולדת ואין 50 שנה. הראש לא מעכל".

הבת, שגית: "אין עוד אבא כזה. הכל הוא נתן לנו. מה שחלמנו בלילה, היה לנו בבוקר. הוא היה האבא הכי מדהים בעולם".

אתמול, שלישי, ליוותה שיירת אופנועים את קמינסקי בדרכו האחרונה בבית העלמין בצור שלום. הוא הותיר אחריו אשה, שני ילדים וחמישה נכדים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות