fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בצל הלחימה: הפגנת חירום לפינוי חומרים מסוכנים ממפרץ חיפה

כ-50 תושבים מחיפה והקריות השתתפו הערב (מוצ"ש) בהפגנת חירום למען אוויר נקי ולמען בריאותם של תושבי מטרופולין חיפה והקריות.
מפגינים לפנות חומ"ס מסוכן
מפגינים לפנות חומ"ס מסוכן

כ-50  תושבים מחיפה והקריות השתתפו הערב (מוצ"ש) בהפגנת חירום למען אוויר נקי ולמען בריאותם של תושבי מטרופולין חיפה והקריות. בצל הלחימה ומבצע 'צוק איתן' בדרום הארץ וירי טילים הפעילים והתושבים קראו לפינוי חומרים מסוכנים מהמפעלים הפטרוכימיים ועל סכנה ממשית לאזרחים.  ההפגנה תוכננה טרם היציאה למבצע הצבאי והינה הפגנת המשך של מחאה שהתקיימה לפני כשבועיים בצומת לב המפרץ. 

"ריח רע עולה מאזור התעשייה של חיפה. נמאס לנו, תושבי אזור מפרץ חיפה, מהמחלות שהזיהום הכבד גורם לנו. קצנו בריחות הרעים, בשיעורי הסרטן והאסטמה הגבוהים בארץ. בואו עם מסיכות אב"כ ומסיכות נגד זיהום, כדי שנעביר את המסר. המשימה שלנו כרגע היא לעורר עוד ועוד אנשים כדי שהרשויות לא יוכלו להתעלם מאיתנו", כתבו ברשתות החברתיות הפעילים למען איכות האוויר והסביבה",  מסרו המפגינים. 

הפגנה נגד התעשייה הפטרוכימית
הורגים אותנו. המפגינים יצאו לצמתים
מפגינים לפנות חומ"ס מסוכן
מפגינים לפנות חומ"ס מסוכן
הפגנה במפרץ חיפה (צילומים: אפרת פראנק)
הפגנה במפרץ חיפה (צילומים: אפרת פראנק)

ממשלת ישראל: תתייחסי אלינו

לפני כשלושה ימים, נשלחה פנייה לממשלה מטעם ארגונים, תושבים ומדענים בעניין פינוי חומרים מסוכנים ואוכלוסיות בסיכון בחיפה ובצפון. הפנייה שוגרה אל ראש הממשלה, שר הביטחון, השר להגנת הסביבה, ועדת חוץ ובטחון, ראש עירית חיפה, מבקר המדינה, אלוף פיקוד העורף וראש המועצה התעשייתית למפרץ חיפה, האלוף במיל' יוסף מישלב.

הפונים, הביעו חשש מפני פתיחת חזית בצפון, ונאמר בה כי גם אם השכנים הקרובים לא יפתחו בעימות, הרי יש לחשוש מפעילות עוינת של האיראנים, אל-קעידה ואחרים, העלולים לראות בפעילות בדרום חלון הזדמנויות לביצוע מהלכי תקיפה בצפון. לדברי הפונים, הואיל ואין כל אפשרות לרדד במהירות את הכמויות האדירות של חומרים מסוכנים, במקרה של פתיחת חזית, יש לפנות במהירות אוכלוסיות המתגוררות באזורי הסיכון.

בשיחה עם הפונים נמסר כי קיים באזור משבר אמון חמור לגבי יכולתם של מקבלי החלטות להגן על חייהם של תושבי האזור ועידוד להקמת מפעלים פטרוכימיים חדשים (והגדלת המאגרים הקיימים), כמו גם המשך פעילותו של מכל האמוניה, המסוכן ביותר מסוגו בעולם.

הפונים טוענים כי קיבלו קריאות מצד תושבים והורים, החוששים להמשיך ולהתגורר בחיפה, גם ב"עתות שלום" רוויות אוויר מזוהם ומסרטן וסיכוני פתע קשים, שלא לדבר על עתות מלחמה. הפונים דרשו להיפגש עם ראש הממשלה ולקבל ממנו הבהרות לגבי הסיכונים בחיפה ובצפון.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות