fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעקבות עליה משמעותית בפליטת זיהום האוויר: שימוע למפעל כרמל אוליפינים מקבוצת בז"ן

המשרד להגנת הסביבה הזמין את המפעל לשימוע טרם הוצאת צו מניעה ובו הוראה על תיקון הדליפות שהובילו לזיהום באופן מידי וככל הנראה ידרוש את ההשבתת מתקני היצור במפעל. השימוע ניתן בעקבות עליה חריגה בדליפות מזהמי אוויר נדיפים ממפעל כרמל אוליפנים בחיפה. ההזמנה לשימוע שנשלחה היום הוא תוצאה של מדיניות המשרד במסגרת התכנית הלאומית לצמצום זיהום האוויר במפרץ חיפה הקובעת כי לא תאושר תוספת פליטות מהתעשייה באזור

 

המשרד להגנת הסביבה שלח הבוקר (שלישי') למנכ"ל קבוצת בז"ן הזמנה לשימוע טרם נקיטת צעדים כנגד חברת כרמל אוליפינים הפועלת במתחם בז"ן. לאור דרישת המשרד, המפעל הגיש בימים האחרונים דיווח מפורט על דליפות לא מוקדיות של מזהמי אוויר לשנת 2015. הדיווח מפרט את רמת הדליפות ב- 200 אלף רכיבי ציוד שונים במפעל. הזימון לשימוע הוצא בעקבות העלייה החריגה בזיהום:הנתונים מצביעים על הכפלה בפליטות הלא מוקדיות של מזהמים אורגנים נדיפים בשנת 2015. המשרד להגנת הסביבה מחייב את מפעל כרמל אוליפינים לבצע תכנית לאיתור ותיקון של דליפות מזהמים אורגניים נדיפים מכלל מתקני החברה ובכלל זה שימוש בטכניקה המיטבית הזמינה להפחתה ולמניעה של פליטות אלו. כתוצאה מכך נרשמה במפעל הפחתה מתמשכת בפליטות משנת 2009 ועד לשנת 2014. הדיווח משנת 2015 מסמן עלייה חמורה וחריגה ממגמת ההפחתה אותה דרש המשרד.

השימוע יתקיים ביום ראשון (28.2) ולאחריו תתקבל החלטה באם להוציא למפעל צו למניעה ולצמצום זיהום אוויר מכח סעיף 45 לחוק אוויר נקי, ובו הוראה על תיקון הדליפות באופן מידי, שככל הנראה ידרוש את השבתת מתקני היצור במפעל והטלת הגבלות בהיתר הרעלים של החברה.

צעד זה הוא חלק מהמדיניות התקיפה שמוביל השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, הכוללת הרחבת הפיקוח במפעלים באזור מפרץ חיפה ובכלל זה עלייה בפיקוחי הפתע ובדיגומי הפתע בדליפות הלא מוקדיות ובארובות המפעלים והגברת צעדי האכיפה בתעשייה.

בתי זיקוק (צילום: יוסי מרחב)
בתי זיקוק (צילום: יוסי מרחב)

מפעל כרמל אולפינים הינו מפעל פטרוכימי העושה שימוש במוצרי נפט לייצור חומרי גלם לתעשיית הפלסטיק והוא אחד הגורמים הגדולים ביותר לפליטת מזהמים אורגנים נדיפים במפרץ חיפה. השימוע שנשלח היום למנכ"ל בז"ן הוא תוצאה של מדיניות המשרד במסגרת התכנית הלאומית לצמצום זיהום האוויר במפרץ חיפה הקובעת כי לא תאושר תוספת פליטות מהתעשייה באזור. כמו כן, המפעל נמצא תחת תהליך החמרה בתקני הפליטה ובתחזוקת המפעל מתוקף חוק אוויר נקי.

מבז"ן נמסר בתגובה: "קבוצת בזן השקיעה בשנים האחרונות מעל מיליארד ש"ח בשיפור מתמיד בתחום איכות הסביבה, בדגש על הפחתת פליטות לאוויר. החברה מקפידה על קיום הוראות החוק ותמשיך לבצע את הנדרש להפחתת הפליטות ממתקניה. היא קיבלה את ההזמנה לשימוע הבוקר, לומדת את פרטיה ותתייחס לדברים בשימוע עצמו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות