fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעקבות בהלת החצבת: עשרות ילדים חוסנו בפרדס חנה

במבצע מיוחד של ארגון נטלי והמועצה חוסנו ילדים בפרדס חנה כרכור נגד חצבת. משרד הבריאות: "כיסוי החיסונים עלה ל-91%"
ראש מועצת פרדס חנה כרכור, הגר פרי יגור, בעמדת החיסונים. צילום: נירית שפאץ
ראש מועצת פרדס חנה כרכור, הגר פרי יגור, בעמדת החיסונים. צילום: נירית שפאץ

בתחילת השבוע שעבר עלתה פרדס חנה לכותרות בנושא נפיץ, שהרגשות סביבו רבים וסוערים: חיסוני ילדים. בעקבות התפרצות של מחלת החצבת באירופה ובמספר יישובים בארץ, פורסם בעיתון "ישראל היום" כי בפרדס חנה כרכור יש לפחות 500 ילדים לא מחוסנים לחצבת, המרוכזים במספר בתי ספר כמו בית החינוך הדמוקרטי "שבילים" ע"ש מנחם בגין, שבו, לפי הטענה, רוב התלמידים לא מחוסנים.

הפרסומים עוררו בהלה ביישוב והחזירו לחיים את הוויכוח העולה לעתים בשנים האחרונות, האם יש לנקוט במדיניות של מניעת כניסת ילדים לא מחוסנים למסגרות החינוך. צעד זה אינו חוקי בארץ והחיסונים אינם חובה בחוק. חלק מתושבים ביטאו פחד שמא המחלה, הנחשבת למדבקת במיוחד ובעלת סיבוכים וסיכונים, תתפרץ ביישוב מעבר למסגרות החינוך ותאיים על תינוקות שעוד לא הספיקו לחסנם, או על מדוכאי חיסון. משרד הבריאות פתח בהסברה ובמבצעי חיסונים ברחבי הארץ, בכוונה לכוון הורים לחסן את ילדיהם. בבית הספק "שבילים" הדמוקרטי התקיים כבר לפני כשבועיים ערב הסברה שאליו הוזמנו הורים מכלל בתי הספר ביישוב, ובמסגרתו מסרה ד"ר קרן שגיב פרידגוט את זווית מבטה על מחלת החצבת ועל חשיבות החיסון. בשבועיים האחרונים פנו הורים נוספים ביישוב לחסן את ילדיהם ושיעור המחוסנים ביישוב החל לעלות.

רוב המקרים של חצבת בהתפרצות הנוכחית בארץ היו בירושלים, צפת, בית שמש, בני ברק, בית"ר עלית ותל אביב, ובפרדס חנה כרכור התגלה עד כה מקרה יחיד של ילד שדווח עליו כי חלה בחצבת בשבוע שעבר. ממשרד הבריאות נמסר כי הוא מתגורר בפרדס חנה אך לומד במערכת החינוך בחדרה, וכי החלים ממחלתו. כמו כן מסר משרד הבריאות בתחילת השבוע: "שיעור כיסוי החיסונים לפני ביצוע פעולות התערבות של חיסון ילדים בטיפת חלב ובלשכת הבריאות חדרה,  בפרדס חנה כרכור היה 86% (כלומר 14% לא מחוסנים). לאחר ביצוע חיסונים לילדים, כיסוי חיסונים עלה ל- 91% (כלומר 9% לא מחוסנים). בימים אלה עושים לשכת הבריאות חדרה ומערכת בריאות התלמיד מבצעים נוספים להעלות עוד יותר את כיסוי החיסונים. כ-90% ממקרי החצבת בארץ הם של לא מחוסנים כלל נגד מחלת החצבת".

בימים ג'-ד' השבוע נערך מבצע חיסונים יישובי לתלמידי כיתות א'-ט בבית יד לבנים, על ידי אחיות מארגון נטלי ובשיתוף פעולה עם המועצה. התושבים הוזמנו להביא את ילדיהם לחיסון במקום. מהמועצה נמסר כי 90 ילדים הגיעו וחוסנו בדרך זו ביום ג' לבדו, וכי ביום ד' המשיכה תנועה ערה של הורים שהביאו את ילדיהם להתחסן.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות