fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעלי העסקים בציר אחי אילת מתארגנים למאבק משפטי

רחוב אחי אילת, קרית חיים. צילום: דורון גולן
רחוב אחי אילת, קרית חיים. צילום: דורון גולן

בעלי עסקים ברחוב אחי אילת בקרית חיים מתארגנים בימים אלו לפעול נגד מסמך המדיניות של עיריית חיפה על פיו יוגבלו שעות הפעילות של העסקים לאורך הרחוב. בשבוע שעבר כבר התקיימה ישיבה של כמה מבעלי העסקים שהצטיידו בעורכי דין לצורך העניין.

לאורך רחוב אחי אילת פרושים עשרות עסקים כמו בתי קפה, מועדונים, פיצוציות ומסעדות שפועלים כבר שנים רבות ולמעשה הפכו את הרחוב לרחוב של בילויים שמושך אליו המונים מהקריות ומחוצה להן. הרחוב הפך להיות העורק הראשי של עסקי הבילויים בקרית חיים וגם עיריית חיפה עושה בו שימוש לאירועים עירוניים כמו חגיגות יום העצמאות. רוב העסקים פועלים אל תוך שעות הלילה הקטנות וחלקם פועלים בכל שעות היממה.

רחוב אחי אילת, קרית חיים. צילום: דורון גולן
רחוב אחי אילת, קרית חיים. צילום: דורון גולן

מסמך המדיניות של העירייה כפי שהוצג לפני כמה שבועות קובע כי בתי העסק יוכלו לעבוד עד השעה שלוש לפנות בוקר ואלו שנמצאים בתוך שכונות מגורין יוכלו לפעול עד השעה 11 בלילה, כפי שקבוע בחוק העזר העירוני. העירייה טרם החלה לאכוף את מדיניות שעות פתיחת העסקים אולם בעלי העסקים החליטו לפעול עוד בטרם תוכל העירייה לקבוע עובדות בשטח.

אחד מעורכי הדין שמייצגים את בעלי העסקים הוא עו"ד יניב לנקרי, שמסר השבוע "מדובר בתקנה שהציבור לא יכול לעמוד בה". לדבריו התב"ע (תוכנית בניין עיר) של הרחוב שונה כבר לפני שנים רבות והתאים את המציאות מציר של מגורים בלבד לציר של עסקים. "זו החחלטה פופוליסטית שאינה סבירה" טוען עו"ד לנקרי "זו פגיעה אנושה בחופש העיסוק ואנחנו לא נהסס להגיע למאבק משפטי על זכותם של בעלי העסקים".

עו"ד יניב חייט, שמייצג את אחד העסקים הגדולים ביותר בציר אחי אילת, אומר: "זה צעד פופוליסטי. כל עסק שנפתח ברחוב מודיע למחלקת הרישוי על התחום שבו הוא יעבוד ועל שעות הפעילות כדי לקבל אישור. כל העסקים לאורך הרחוב נפתחו מתוך ידיעה שהם יכולים לפעול כל שעות היממה והמדיניות של העירייה מוביל לפגיעה בחופש העיסוק והקניין, זה צעד לא חוקתי. אנחנו נהדוף כל ניסיון כזה ונפעל בכל הכלים המשפטיים".

מעיריית חיפה נמסר "מסמך המדיניות מרחיב מאוד את שעות הפעילות המותרות ל"בתי אוכל" משעה 23:00, כפי הקבוע בחוק היום, לשעה 03:00 וזאת לאור אופיו של הרחוב המערב מגורים ומסחר. המסמך אושר על ידי מועצת עיריית חיפה לאחר הליך שיתוף ציבור מעמיק במסגרתו ניתנה לכל התושבים ובעלי העסקים בעיר הזדמנות להביע את דעתם הן ביחס לעצם קביעת המדיניות והן ביחס לשעות שהוצעו בו לכל אזור בנפרד. בתוך כך הודיעה כבר העירייה כי יישום המדיניות ייבחן לאורך זמן ונציגיה יפגשו ברצון עם כל בעלי עניין בנושא".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות