fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בספטמבר בנתניה – 70 מכוניות חשמליות להשכרה

70 חשמליות בנתניה צילום יח"צ
70 חשמליות בנתניה צילום יח"צ

לא כולם מרוצים מכניסתה בספטמבר של חברת CAR2GO מקבוצת שגריר עם מיזם הרכב השיתופי החשמלי לנתניה. מדובר ב- 70 רכבים חשמליים מסוג רנו זואי ו- 21 עמדות טעינה שייפרשו ברחבי העיר. הרכבים השיתופיים ישמשו את תושבי נתניה ותיירים בעיר לנסיעות קצרות בתוך העיר. המיזם יופעל במודל בו ניתן לקחת את הרכב מכל חנייה ייעודית הפרוסה ברחבי העיר ולסיים את הנסיעה בכל חנייה ייעודית אחרת ולאפשר לתושבים להתנייד בתוך העיר בכל ימי השבוע ובכל שעות היממה בעלות מופחתת.

השירות החדש נועד לצמצם כניסת רכבים פרטיים לעיר ובכך להפחית את בעיית הפקקים, זיהום האוויר והעלויות הגבוהות הכרוכות בהחזקת רכב פרטי, ואמור להוות פתרון משלים לתחבורה הציבורית בעיר.

70 חשמליות בנתניה צילום יח"צ
70 חשמליות בנתניה צילום יח"צ

עיריית נתניה זכתה באפשרות להפעיל מערך רכב שיתופי חשמלי בעיר במסגרת "קול קורא" שהוציא המשרד להגנת הסביבה בשיתוף קק"ל והתכנית הלאומית לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה. מיזם דומה קיים כבר בחיפה החל מנובמבר אשתקד וכולל 100 כלי רכב חשמליים. ב-2019 עתיד לפעול המיזם גם בקריות.

תושב העיר רו"ח מאיר ברדוגו חושב שהעיריה טועה באימוץ הרכבים החשמליים: "לצערי שוב ושוב עיריית נתניה והעומדת בראשה מכניסים לעיר פיילוטים ועושים ניסויים על גבי התושבים, כך קרה גם במיזם האופניים שכעת אנו סובלים מאופניים זרוקות בכל מקום וכך יקרה גם עם מיזם הרכב השיתופי שלא ברור אם נעשתה בדיקת צורך עבורו. לא מספיקה מצוקת החניה במרכז העיר עכשיו עוד עומדים לגזול מהתושבים עשרות מקומות חניה עבור המיזם. מתי תהיה תוכנית תחבורה סדורה לעיר מתפתחת כמו נתניה? עד מתי ימשיכו קברניטי העיר הנוכחיים לעשות עלינו סיבוב בכדי להראות העשייה שלהם בכדי שנחשוב שהם באמת עושים משהו עבורנו ולא עבור הכסא שלהם? את BRT ביטלו, את הביצים המעופפות לא בטוח שנראה מתישהוא, את איילון לא הצליחו להביא עד נתניה, את הרכבת הקלה לא הצליחו להביא עד נתניה למרות שבדרום מגיעה עד רחובות, מישהו חייב להניח המפתחות ולשלם על המחדלים הללו. אנחנו נמשיך לעמוד בפקקים".

לדברי הממונה על התחבורה מ"מ ראש העיריה אלי דלל "אכן יוקצו מקומות חניה אך במקומות כמו בתי מלון, תחנות רכבת ומרכזי תעסוקה".

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "ערים חכמות הן העולם העתידי, כאשר ברחבי העולם מקיימות ערים גדולות ומובילות תהליך להפיכתן ליעילות יותר, טכנולוגיות יותר ומקושרות יותר, לצד שיפור איכות חיי תושביהן. נתניה מובילה בשנים האחרונות מהלך להפיכתה לעיר חכמה, לצד ביצוע פעולות אסטרטגיות רב מערכתיות כאשר בראש ובראשונה לנגד עיניה – שדרוג איכות חיי תושבי העיר, לצד מתן שירותים חדישים, נגישים, שיפור איכות הסביבה, חסכון באנרגיה ועלויות, והמשך קידומה ושגשוגה של העיר המובילה בארץ".

אז איך משלמים?

התשלום עבור השירות מורכב מדמי מנוי חודשיים ומתשלום לפי דקות הנסיעה בלבד. אין התחייבות בהצטרפות לשירות וניתן להפסיקו בכל שלב. ישנם שני סוגי מנויים: מסלול "DRIVE", המיועד למי שנוסע מעל לשעה מצטברת בחודש – דמי מנוי חודשיים בסך 50 שקלים + 1.2 שקל לדקה. מסלול "LITE", המיועד למי שנוסע במצטבר פחות משעה בחודש – דמי מנוי חודשיים בסך 15 שקלים + 1.7 שקל לדקה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות