fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנתניה הולכים על בתי ספר צבעוניים

בתי ספר בנתניה עברו בקיץ שיפוץ ושדרוג והם צבעוניים ומזמינים. "ילדים צריכים לבוא לסביבה יפה"
בית ספר נעמי שמר צילום רן אליהו
בית ספר נעמי שמר צילום רן אליהו

כתלמידי בתי הספר נעמי שמר, ביאליק ובארי מנתניה הגיעו היום (א') לבתי ספרם ביום הראשון ללימודים, בוודאי הופתעו למראה המקום. מה שהם ראו זה קירות צבעוניים, מצילות צבעוניות והרבה אלמנטים צבעוניים. בית הספר נראה מזמין, משמח, מפתיע ומבטיח.

בית ספר נעמי שמר צילום רן אליהו
בית ספר נעמי שמר צילום רן אליהו

ליזי אורון ראש מנהל תפעול בעירייה אחראית על השיפוצים: "לפני שנתיים הקמנו את אגף האחזקות של מוסדות חינוך ומבני ציבור בראשות אלירן דבוש  ומבני ציבור. בכל עבודות השיפוץ והצביעה אנחנו מלווים על ידי האדריכלית נופי רותם כאשר ההתייחסות שלנו למבנים ולחצרות היא מתן מענה משלים לחינוך הפורמלי. אני מאמינה שילדים צריכים לבוא לסביבה יפה. בנוסף לצביעה הוספנו ספסלים ובמות עץ משולבות בדשא, מקומות ישיבה לקבוצות ומקומות לרביצה המשמשים גם את המורים לעשות פעילויות עם התלמידים. ולא רק הילדים נהנים מהמראה הססגוני והמשמח של בית הספר. אני חושבת שבית הספר משמש מעין רהיט לרחוב וכל מי שעובר ברחוב ראוי שיקבל מבנה יפה שמכבד את המרחב הציבורי. הילדים, ברגע שהם רואים שהמקום מטופל ומושקע ומעניין, מבינים שחושבים עליהם ועושים בשבילם והם ישמרו על זה".

בית ספר עוזיאל צילום רן אליהו
בית ספר עוזיאל צילום רן אליהו

 

האם תוך שנתיים נראה צבעים דהויים וקירות מוזנחים?

"חשבנו על זה. אנחנו משתמשים בחומרים איכותיים שאמידים בפני מים ושמש הן בצביעת המבנים והן בצביעת הרהיטים והספסלים. גם הדשא הסינטטי וכל הצבעים עמידים בקרינה. אנחנו לא רק צבענו את המבנים מבחוץ בצבעים ססגוניים, השקענו בתוך בתי הספר: בחדרי השירותים החלפנו דלתות, עשינו חיפויים והכל בצבעים משמחים ובפסיפסים מעניינים".

בית הספר ביאליק צילום רן אליהו
בית הספר ביאליק צילום רן אליהו

האדריכלית נופי רותם היא בעלת תואר שני בחינוך אומנית וצלמת אומנות שמלווה את הפרוייקט: "יש תאוריה שלמה המדברת על תרבות ויזואלית בחיי הקהילה. אני מאמינה שברגע שיש מרחב במכבד והוא נעים ויזואלית הוא מזמן שיח ותקשורת רגועה ונעימה. שילוב הצבעים בכל בית ספר נקבע אחרי שיחה עם המנהל והצוות כדי להכיר את המאפיינים שלו וליצור צבעוניות שתתמוך במהלך הזה, שתיצור מרחבים וחוויה להעצים את המהלך. עוד לפני פתיחת שנת הלימודים פגשנו במורים ותלמידים שהגיעו לבתי הספר לתורך הכנות ליום הראשון  וראינו אצלם תגובות של שמחה לחזור למרחב שמח ומרענן. הצבעוניות היא חלק מקונספט בתרבות בכל העולם. בארצות סקנדינביה למשל התפיסה היא שהמבנה צריך להתאים את עצמו לחוויה. המפגש של צבע ליד צבע ובין צורות נותן חוויה טובה והיא תפיסה חברתית כלל עולמית בבניה החדשה וגם בטיפול בבניינים ישנים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות