fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנימין נתניהו השתתף בטקס בבית אהרונסון בזכרון יעקב

נתניהו נואם בטקס אזכרה בית אהרנסון. צילום: מועצת זכרון יעקב
נתניהו נואם בטקס אזכרה בית אהרנסון. צילום: מועצת זכרון יעקב

מדי שנה מקיימים המועצה המקומית זכרון יעקב ובית אהרנסון – מוזיאון ניל"י, טקס עלייה לקבר שרה אהרונסון וטקס יישובי ביד למייסדים. השנה התקיים הטקס בציון מאה שנים למותה, בנוכחות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שרים ונבחרי ציבור נוספים.

בצהרי יום חמישי שעבר התמלא בית העלמין של זכרון יעקב בעשרות תושבים ובני נוער שבאו לחלוק כבוד לאהרנסון. ראש המועצה, זיו דשא, ספד לה: "זוהי חובתנו המוסרית וההיסטורית הן כתושבי המושבה זכרון יעקב והן ואזרחי המדינה, לזכור תמיד את גיבורי ישראל אשר מסרו את נפשם במלחמה להקמת המדינה, ולכן באנו היום לתת כבוד לבת המושבה, לבת ישראל, שרה אהרנסון גיבורת מחתרת ניל"י, אשר בחרה לוותר על חייה למען ארץ ישראל".

בטקס בבית העלמין השתתפו גם רב המושבה, הרב מרדכי אברמובסקי, הרב רפאל מנת, ויאיר בן שלום ואלעד כץ קראו שיר לזכרה בלווי מוזיקלי. לאחר מכן התכנסו כ–250 אורחים בבית אהרנסון לטקס אזכרה. לטקס הגיעו גם השר להגנת הסביבה, מורשת וירושלים, זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון, אלוף (מיל') יואב גלנט וראש מועצת בנימינה.

זיו דשא נואם בטקס האזכרה בבית אהרנסון. צילום: מועצת זכרון יעקב
זיו דשא נואם בטקס האזכרה בבית אהרנסון. צילום: מועצת זכרון יעקב

שרה אהרנסון, ממנהיגי מחתרת ניל"י, נתפסה על ידי השלטונות העותומאניים, נחקרה ועונתה במשך שלושה ימים, לקחה על עצמה את כל האשמה כדי למנוע סבל מיקיריה והתאבדה כדי להימלט מהעינויים. מוזיאון ניל"י, המוקדש להנצחת מחתרת ניל"י ומשפחת אהרנסון, נפתח ב-1956 בחצר בית המשפחה העומד על תלו למעלה מ-130 שנה.

נתניהו השתתף באותו יום בכינוס חברי מפלגת הליכוד בביתו של זיו דשא. במהלך הכינוס נועדו ראש המועצה וסגנו עם ראש הממשלה לדון במספר נושאים הקשורים לזכרון יעקב. במהלך הפגישה ציין דשא בפני נתניהו את דרישת המועצה והתושבים להרחיק את אסדות הגז למרחק 120 ק"מ לתוך הים בשל השפעתן על איכות החיים והסכנה שהן מהוות לתושבי מישור החוף. בנושא הזה הציג ראש המועצה דוגמאות לנתונים סותרים וחישובים לקויים בנוגע לרמות הזיהום. סוכם כי תתקיים פגישת המשך עם השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, לצורך הצגת הנתונים. דשא אמר: "זוהי אחריותי האישית, כראש המועצה, להציג בפני ראש הממשלה את הבעיות הבוערות בזכרון יעקב בכלל ובפרט להציג בפניו את זעקתם ודאגתם של תושבי זכרון יעקב בנושא אסדות הגז שיסכנו את הציבור. ראש הממשלה שמע מפי את הבעיות המטרידות את התושבים ופגישות עבודה ייעודיות יקבעו בהמשך".

ההפגנה מול בית אהרנסון. צילום: נירית שפאץ
ההפגנה מול בית אהרנסון. צילום: נירית שפאץ

השניים דנו גם בצרכיה הפיננסיים של המועצה. דשא ציין את הצורך לקדם את תחנת הרכבת של זכרון יעקב כמנוף לפיתוח אזור תעשייה ותעסוקה משולב, והוסיף כי עדיין לא הועברו התקציבים הנדרשים לטובת שיקום החורש והתשתיות בעקבות הנזקים מהשריפה אשתקד, וביקש שהמדינה תבחן את יכולת הסיוע הממשלתית לרשות, עקב מצבה הכלכלי. ראש הממשלה הנחה כי תתקיים פגישת המשך לדון בשלושת הנושאים הללו עם מנכ"ל משרדו.

ההפגנה מול בית אהרנסון. צילום: נירית שפאץ
ההפגנה מול בית אהרנסון. צילום: נירית שפאץ

בזמן ביקור נתניהו ביישוב התקיימה הפגנת תושבים נגד תכנית הגז, שהתחילה בגן המייסדים, נמשכה מול בית אהרונסון, שם הפגינו המשתתפים כשעתיים כשהם נושאים שלטים וקוראים במגפון לראש הממשלה לעצור את התכנית, והסתיימה מול ביתו של זיו דשא, בזמן כינוס הליכוד. ביום ב' השבוע יצאו הפעילים בשיירה של עשרות מכוניות, חלקן הגדול מזכרון יעקב, להפגין בירושלים מול הכנסת וקרית הממשלה. "התאספנו כולנו בלטרון ונסענו משם לאט לירושלים", מספר יהודה ברונר, פעיל במטה נגד תכנית הגז ותושב זכרון יעקב. "אפשרנו מעבר של מכוניות לידנו, לא חסמנו לגמרי את הכביש. היה שיתוף פעולה נהדר עם המשטרה. העמדנו את המכוניות ברחוב, ליד משרדי הממשלה. חברי כנסת יצאו אלינו לתמוך בנו: יעל כהן פארן ונחמן שי מהמחנה הציוני, מיקי לוי ממפלגת יש עתיד ודב חנין מהרשימה המשותפת. קיבלנו הודעה משמחת: התקבלה בקשתם של כהן פארן ולוי לדיון דחוף בוועדת הפנים והגנת הסביבה בראשותו של דודי אמסלם, והוועדה עומדת לדון במהלך השבועיים הקרובים בנושא הקמת אסדות הגז מול חופינו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות