fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנט חנך את פרויקט חוג לכל ילד בכרמיאל

חוג לכל ילד, שר החינוך עם ילדי ביס אופק
בנט עם ילדי בית הספר אופק בכרמיאל (צילום אלכס הובר)

שר החינוך נפתלי בנט חנך את תכנית חוג לכל ילדה וילד בכרמיאל

במסגרת תכנית השר בנט לחיזוק החינוך בצפון תכנית חוג לכל ילדה וילד יוצאה לדרך. משרד החינוך יעניק לכל תלמיד בכיתות ד'-ה' בצפון הארץ חוג חינם לבחירתו, בעלות כוללת של 44 מיליון שקל.

בהתאם לתכנית, משנת הלימודים הקרובה, תשע"ח, משרד החינוך מעניק לכל תלמידי הצפון, בכיתות ד'-ה', בכל הרשויות המקומיות,  חוג חינם לבחירתו. החוגים יתקיימו אחר שעות הלימודים.

את התכנית בחר הר החינוך נפתלי בנט, להשיק בעיר כרמיאל. באירוע נחשפו לראשונה נתוני הרישום לשנת הלימודים הנוכחית: כ-33,000 תלמידים מכיתות ד'-ה' נרשמו לחוגים, וכ-20,000 תלמידים משתתפים לראשונה בחוג כלשהו. התכנית פועלת בקרב תלמידי ד'-ה' במגזר היהודי ובקרב תלמידי ד-ו' במגזר הלא יהודי.

החוגים החלו לפעול בחודש האחרון, על ידי החברה למתנ"סים. בהתאם לתכנית, משרד החינוך יממן ,290 שקלים עבור כל תלמיד, בעלות כוללת של 44 מיליון שקל, והתלמידים ישתתפו בעלות סמלית בגין "דמי רצינות", בעלות של 10 שקלים לחודש. התכנית פועלת השנה בכל הרשויות המקומיות בצפון, 93 רשויות, ומהנתונים שנחשפו עולה שהחוגים המועדפים על הילדים הם: ספורט, אמנות, מדעים, מוסיקה ושפות על פי הסדר הזה.

ראש העיר עדי אלדר, בירך את השר בנט על הפרויקטים הרבים שמשרדו מוביל ואמר: ״ פרויקט חוג לכל ילד מאפשר לילדים רבים לקחת חלק בפעילות במסגרת הבלתי פורמאלית לצד פעילות חברתית. זוהי דרך מצוינת לסגירת פערים חברתיים בעיקר בין מרכז לפריפריה. אני מבקש להודות לשר החינוך שבחר לקיים את אירוע ההשקה בכרמיאל. אנו רואים בחינוך ערך עליון ועיקר משאבי העירייה מושקעים במסגרות החינוך בכרמיאל . אנו שמחים שאנו עדים לתוצאות מצוינות במערכת החינוך שלנו. אחוזי בגרויות גבוהים, תעודות בגרות איכותיות עם דגש על מתמטיקה ואנגלית ואחוזי גיוס לצה״ל מהגבוהים בארץ.

חוג לכל ילד, שר החינוך עם ילדי ביס אופק
בנט עם ילדי בית הספר אופק בכרמיאל (צילום אלכס הובר)

שר החינוך, נפתלי בנט: "שר החינוך, נפתלי בנט: "אני שמח שהענקנו הזדמנות ל-33,000 ילדים לפתח את הכישרון המיוחד שלהם. כחלק מתכנית כוללת לקידום החינוך בצפון, ובהשקעה חסרת תקדים, אני שמח להשיק את התכנית 'חוג לכל ילדה וילד', המאפשרת לכל תלמיד ביישובי הצפון שוויון הזדמנויות אמתי, ונקודת זינוק הוגנת. אני מאמין שהכישרון לא מחולק לפי אזורי חיוג, וכל ילד יכול להצליח אם רק מאפשרים לו. אני מאחל הצלחה לכל המצטרפים החדשים".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "התפתחות אישית, צמיחה והתבגרות הן במידה רבה תוצאה של מה שהתלמיד חווה בלימודיו, בפעילויות השונות של בתי הספר, וכהשלמה לכך בשעות אחר הצהריים בחוגים. כחלק מיישום תכנית לאומית למתן הזדמנות שווה לכל ילד, משרד החינוך מרחיב את המסגרות החינוכיות לשעות אחר הצהריים – באמצעות צהרונים, פעילויות תנועות הנוער, תכניות העשרה – ועכשיו גם באמצעות חוגים מסובסדים. אני מברך את 33,000 תלמידי הצפון שהצטרפו לתכנית, ומאחל להם צמיחה והצלחה".

500 נרשמים

רשת המתנ"סים כרמיאל מפעילה את תכניות חוג לכל ילד וצהרוני ניצנים בשיתוף מנהל החינוך ובתי הספר

כ- 500 תלמידים מכיתות ד-ה נרשמו עד כה לתכנית חוג לכל ילדה וילד. במסגרת התכנית  משלמים מחיר מסובסד של 200 שקלים לשנה עבור חוג לפי בחירתם. כ 30 חוגים נפתחו היצע החוגים איכותי ומגוון. בין החוגים שנפתחו שח מט הנדסה ורובוטיקה, היפ הופ, תכשיטנות, משחקים של פעם, כדורגל, טניס, ציור ועוד.

החוגים מתקיימים בבתי הספר בתום יום הלימודים ובמתנ"סים בשעות אחר הצהריים. החוג כולל מעטפת פעילות חברתית קהילתית שמתקיימת אחת לחודש במסגרת חודשי הפעילות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות