fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנט הודיע: תקום אוניברסיטה בכרמיאל

עדי אלדר, נפתלי בנט, רותם ינאי
צילום אלכס הובר

תוכנית בנט לקידום מערכת החינוך בצפון הארץ: חצי מיליארד שקל לחוגים לילדים ואוניברסיטה בכרמיאל. הבוקר (רביעי) הושקה התוכנית של השר בנט הכוללת בשורה אדירה לציבור ההורים בצפון: חוג לכל ילד למשך שנה בעלות 100 שקלים בלבד, חצי מיליארד להשכלה והקמת קמפוס אוניברסיטאי בכרמיאל.

התכנית כוללת, שורה של בשורות לתושבי הצפון ולראשי הרשויות במערכת החינוך הפורמאלית: חוג לכל ילד בכיתות ד-ה . תוכנית מודולרית רשותית – תקציב מיוחד שינתן לרשות וזו תחליט, בסדרי העדיפויות והצרכים  שלה, כיצד להשתמש בו לדוגמא: פתיחה של מרכזי נוער  או  מלגה לצורך סבסוד פעילויות פנאי או "יוזמות חינוכיות רשותיות" או טיפול בילדים בסיכון, שיפור סביבת הלמידה של תלמידים מעשירונים נמוכים ועוד.

עדי אלדר, נפתלי בנט, רותם ינאי צילום: אלכס הובר
עדי אלדר, נפתלי בנט, רותם ינאי צילום: אלכס הובר

גם בתחום ההשכלה הגבוהה ישנה בשורה משמעותית לתושבי הצפון בכלל ולעיר כרמיאל בפרט, ינתן אישור עקרוני להקמת אוניברסיטה בכרמיאל – אורט בראודה תתאחד עם אוניברסיטת חיפה. תקציב האוניברסיטאות בחיפה יגדל בסכום משמעותי, מעבר ל66 מיליון שקלים שתוקצב בשנה הנוכחית, תהיה הגדלה משמעותית של מספר המכסות לסטודנטים בטכניון ומכסות ייעודית לסטודנטים שילמדו מקצועות הנדרשים לתעשיות עתירות הידע. בנוסף, תקציב המכללות האקדמיות יגדל בסכום כולל של 10 מיליון שקלים.

שר החינוך, נפתלי בנט: "שוויון הזדמנויות אמתי מתחיל בחינוך. במקום לתת דגים לילדי הצפון, אנחנו נותנים להם חכות. יותר מדי שנים הצפון לא קיבל את היחס הראוי לו במפת היעד הלאומית. מהיום, אנחנו שמים את הצפון במרכז הבמה של משרד החינוך: נעניק חוג חינם לכל ילד בכיתות ד-ה, נעניק שיעורי תגבור ושיעורים פרטיים באנגלית ובמתמטיקה ונדאג לפיתוח התשתיות. אנחנו מחויבים להעניק הזדמנות שווה לילדים בקריית שמונה, טבריה, כרמיאל, עמק החולה ונצרת כמו זה של ילדי הרצליה ורמת השרון. בהשקעה כספית גדולה וברצון עז לצמצם פערים אנחנו יוצאים היום לדרך עם תכנית הצפון.

סגן ראש העירייה רותם ינאי: "לאחר חודשים ארוכים של עבודה מקצועית ומשותפת אני גאה ונרגש מכך ששר החינוך, חברי נפתלי בנט, הוא איש בשורה של ממש לצפון.השר בנט משמש דוגמא, מראה את החשיבות שהוא רואה בצפון ומשיק את תוכניתו לחיזוק הצפון בתחום החינוך. הודיתי לו על כך ואני מבקש לעשות זאת כאן שוב בשם כל תושבי כרמיאל והגליל. אני מאמין ומקווה שכעת כל שאר שרי הממשלה יזמו ויצאו עם תוכניות דומות שמטרתן היא אחת: חיזוק ופיתוח הצפון וכל תושביו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות