fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

במשטרה חוששים מהסלמה בעולם התחתון בקריות לאחר הרצח בקרית ים

חוקרי הזיהוי הפלילי ליד המכונית שבה נרצח חו איפרגן ממטען חבלה. צילום: דוברות המשטרה
חוקרי הזיהוי הפלילי ליד המכונית שבה נרצח חו איפרגן ממטען חבלה. צילום: דוברות המשטרה

לאחר תקופה ארוכה של ניסיונות חיסול בעולם התחתון בקריות נפתחה שנת 2017 בזעזוע כשמטען חבלה התפוצץ ברכב בו נסעו שלושה צעירים סמוך לבית ספר "אורים" בקרית ים בשבוע שעבר. מהפיצוץ נהרג חן איפרגן, 24, מקרית ים, והשניים האחרים נפצעו.

יממה לפני כן חזר איפרגן מטיול בחו"ל עם חברים והספיק להעלות לעמוד הפייסבוק שלו תמונה עם שני חברים ולכתוב "התגעגענו אז חזרנו". הפיצוץ אירע בשעות הצהריים ונשמע היטב ברחבי הקריות. איפרגן נפצע אנושות ונפטר מפצעיו ושני הפצועים האחרים פונו לבית החולים רמב"ם לטיפול רפואי. חוקרי הזיהוי הפלילי של המשטרה אספו במקום הפיצוץ ראיות לגבי מטען החבלה שהתפוצץ והחקירה הוטלה על היחידה המרכזית שכמו במקרים דומים ביקשה וקיבלה מבית המשפט צו איסור פרסום על החקירה. על אף גילו הצעיר היה איפרגן דמות מוכרת במשטרת זבולון ובמערכת המשפט. בין השאר הוא ריצה בעבר עונש מאסר לאחר שהורשע עם אחר, בשוד של ניצול שואה בן 97 לאחר שהיכו אותו והכניסו את הכלב שלו למקרר.

חוקרי הזיהוי הפלילי ליד המכונית שבה נרצח חו איפרגן ממטען חבלה. צילום: דוברות המשטרה
חוקרי הזיהוי הפלילי ליד המכונית שבה נרצח חן איפרגן ממטען חבלה. צילום: דוברות המשטרה

רציחתו של איפרגן לא הפתיעה את מי שעקב אחר הנעשה בעולם התחתון בקריות במהלך השנה האחרונה וצבר תאוצה בחודשים האחרונים. רשימה ארוכה של ניסיונות חיסול על ידי ירי באמצע הרחוב, מטעני חבלה מתחת למכוניות, רימוני יד בפתח בתים, דקירות ואיומים מילאו את יומני משטרת זבולון וחלק מן המקרים כלל לא הובא לידיעת הציבור. "הד הקריות" פרסם בחודשים האחרונים כמה כתבות בנושא ניסיונות החיסול בעולם התחתון שטרם פוענחו.

כל מקרי הפשיעה החמורה כמו רצח וניסיונות חיסול נחקרים על ידי היחידה המרכזית של המשטרה ועל כולם הוטלו צווי איסור פרסום. משיחות עם בכירים במשטרה שמכירים לעומק את העולם התחתון במחוז בכלל ובקריות בפרט, עולה כי עד כה ידם של חוקרי היחידה המרכזית על התחתונה ועד כה לא הצליחו לרשום פריצת דרך משמעותית שתוביל להגשת כתבי אישום ולהרשעה של המעורבים.

משיחות עם אנשי משטרה בכירים עולה כי בידי המשטרה מידע מודיעיני רב על זהותם של החשודים במקרים הרבים שאירעו בקריות, בעיקר בקרית ים ובקרית חיים, אולם הם נתקלים בחוסר שיתוף פעולה מצידם של עדים ומעורבים. מאמצים רבים מושקעים כעת במישור המודיעיני בתקווה למצוא את פריצת הדרך המיוחלת שתביא לסילוקם מהרחוב של המעורבים המרכזיים בעולם התחתון.

המצב היום דומה למצב שהיה לפני כמה שנים כשגם אז הייתה מלחמה בין כנופיות בעולם התחתון בקריות שכללה חילופי ירי, זריקת רימונים, ירי על מועדונים והצתות. במשטרת זבולון החליטו אז לנקוט ביד קשה נגד ראשי משפחות הפשע שעמדו מאחורי המקרים ובמשך תקופה ארוכה הפעילו לחץ רצוף על ראשי העולם התחתון: חיפושים בבתים, בדיקות תכופות, מעקבים ומעצרים גם על עבירות פעוטות כמו החזקת ג'וינט. הדבר הוביל להורדת פרופיל הפעילות של משפחות הפשע ולירידה כללית של עשרות אחוזים בנפח הפשיעה הכללי בקריות.

בחודשים האחרונים שוב חלה התעוררות בעולם הפשע בקריות ולדברי אנשי משטרה בכירים מאוד, מדובר בשתי כנופיות מרכזיות, מקרית חיים ומקרי ים, שנאבקות על השליטה בעולם הפשע בקריות. בין השתיים שוררת יריבות עמוקה וניסיונות חיסול חוזרים ונשנים שכבר הביאו לפציעתם של כמה מעורבים. "אם בעבר ראינו שראשי הפשע הם אנשים מבוגרים עם ניסיון חיים ורצון להגיע להסכמים, הרי שהיום מדובר בכנופיות שמונהגות על ידי צעירים בשנות העשרים לחייהם שברוב המקרים פועלים ללא מחשבה על ההשלכות של מעשיהם ובחוסר אכפתיות מעוברי אורח" אומר בכיר במשטרה.

לדברי איש משטרה בכיר, הכנופיות המדוברות עוסקות בעיקר בהפצה של סמים כמו קוקאין והלוואות בשוק האפור, תחומים שבהם מתגלגלים סכומי כסף אדירים וכל צד רוצה נתח גדול יותר מהשני. "החיסול של איפרגן הוא סימן דרך רציני ואם המשטרה לא תפעל באופן מיידי, הרי שאנחנו צפויים בקריות לפעולות נקמה משני הצדדים ולניסיונות חיסול נוספים שעלולים לפגוע גם בחפים מפשע. המשטרה חייבת להפעיל לחץ בלתי פוסק על כל המעורבים שמוכרים לה ולמרר את חייהם באופן שיטתי ולפגוע גם בעסקים שלהם. זו הדרך היחידה למנוע מהם להמשיך לפעול".

מהמשטרה נמסר כי היא אינה יכולה להתייחס לחקירות המתקיימות כעת עקב צו איסור פרסום אולם היא מתייחסת בחומרה רבה לאירועי הפשיעה הללו וחוקרי היחידה המרכזית משקיעים את כל זמן והמשאבים העומדים לרשותם על מנת לגבש חומר ראיות שיוביל להרשעתם של המעורבים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות