fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"במקרה של מלחמה תושבי שלומי יפונו לירושלים"

בית הספר יקום בשלומי בשנה הבאה עם תמיכת משרד החינוך או בלעדיה. גבי נעמן (צילום: עצמי)
לא ניתן יד להפקרת התושבים גבי נעמן(צילום: עצמי)

11 שנים לציון מלחמת לבנון השנייה, מסביר ראש המועצה המקומית שלומי, גבי נעמן כי במידה ותפרוץ מלחמה או מערכה עם לבנון, כל יישובי גדר המערכת יפונו. בשלומי מתגוררים 7000 שיפונו בתוכנית מקיפה בפעימה אחת.

 

גבי נעמן (צילום: עצמי)
גבי נעמן (צילום: עצמי)

תוכנית "מרחק בטוח" של פיקוד העורף יחד עם הרשות הלאומית לחירום ומשרד הפנים עובדים זה שנים על פינוי כל יישובי הגדר במקרה של מלחמה, כחלק מתוכנית התייעלות לאחר מלחמת לבנון השנייה.  בשבוע שעבר התקיימה הדרכה לראשי רשויות במלון המכבייה.  בכנס ניתנה סקירה על פינוי היישובים.

נעמן: "במידה ותפרוץ מלחמה כל תושבי שלומי יעברו לירושלים, כך נמסר לי ממונה הרשויות במשרד הפנים. אנחנו עובדים על תוכנית אופרטיבית לחירום, גם לפינוי בית האבות ובית החולים הסיעודי ביישוב המאכלס 122 קשישים.  אנו  מקבלים הערכות מצב בגזרה וחדירת מחבלים זו לא הבעיה שאנו חוששים ממנה, אלא התחמשות האויב ואמצעים טכנולוגים חדישים.  אנחנו כמובן לא ניקח כל סיכון לפגיעה בחיי אדם, ואי אפשר להישאר אדישים לאור הנתונים שהוצגו.  התוכנית האופרטיבית מטרתה לא להכניס את התושבים לבהלה. ברגע שכולם יידעו לאן הם הולכים לפרטי פרטים".

עוד מוסיף נעמן כי תוכנית פינוי יישובים פועלת זה זמן רב. "כעסתי שלא משתפים את שלומי בדיונים", מסביר נעמן, "פינוי זה לא רק לפרוטוקול, אלא צריך לעשות תרגול וסימולציות כנדרש.  הרבה שאלות עולות במידה ותפרוץ מלחמה. קליטת התושבים תעשה במלונות  בירושלים, ואנו עובדים על מתווה הקליטה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות