fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בלי מבחנים: בית ספר חדש בעמק חפר

רני אידן ויוגב אמיתי צילום עצמי
רני אידן ויוגב אמיתי צילום עצמי

בית ספר יסודי ייחודי ייפתח בקיבוץ מעברות בעמק חפר החל בשנת הלימודים הקרובה. תפיסת העולם של בית הספר היא שילוב בין: שיטת מונטסורי, שיטת הנושאים, החינוך הדמוקרטי והחינוך הקיבוצי במיטבו.

לדברי ראש המועצה, רני אידן בית הספר במעברות יהיה חלק מתהליך ההתחדשות בחינוך בעמק חפר, וישמש בית ספר מדגים לשיטות חינוך אחרות.

בית הספר יפעל 12 חודשים בשנה. הלימודים יתקיימו בו עד השעה ארבע אחר הצהרים והם יכללו צהרון וחוגים. מחצית מתלמידיו יהיו מקיבוץ מעברות ומחציתם מיישובי עמק חפר.

בשנת הפעילות הראשונה ייפתחו בבית הספר שתי כיתות א' ו-ב' משולבות, כאשר בכל כיתה יהיו  34 תלמידים ושני מחנכים. הוא יהיה בית ספר צומח כל שבכל שנה תתווסף שכבת גיל. הכיתות בבית הספר במעברות יהיו רב-גילאיות, וזאת מתוך תפיסה כי הדבר מאפשר לילדים להתקדם ולצמוח מהר וגבוה יותר. הלמידה תתבצע בקבוצות, תוך תרגול באמצעות משימות ועזרי למידה.

רני אידן ויוגב אמיתי צילום עצמי
רני אידן ויוגב אמיתי צילום עצמי

מנהל בית הספר יוגב אמיתי: "בכל יום יוקדש זמן לנושא משותף, דרכו יכולים הילדים ללמוד על מגוון תחומי ידע. בנוסף, תלמידים בבית הספר לא יעברו מבחנים במתכונת המקובלת. הערכת הילדים תתייחס בעיקר להתקדמות אישית. מחקרים מראים שהתייחסות כזו משפרת לא רק את הלמידה, אלא גם את ההישגים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות