fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בלוז לתופרי המדים

חיילי צה"ל שמשרתים בתפקידי לחימה קרביים ומשתתפים באימונים קשים, צריכים מדים בתפירה איכותית שלא נפרמת במהלך פעילותם בשטח. ספק אם הם יודעים שהמדים האיכותיים ביותר שלהם נתפרים על ידי אנשים עם מוגבלויות שעובדים במתפרה קטנה בנצרת עילית
תופרים בגאווה (צילום ישראל פרץ)
תופרים בגאווה (צילום ישראל פרץ)

29 עובדי המתפרה של חברת "המשקם" באזור התעשייה ג' בנצרת עילית מספקים מדי חודש  למעלה מ 3000 יחידות לבוש עבור צה"ל: חולצות, דגמחי"ם, מדי א' וחצאיות לחיילות. המדים מגיעים למתפרה בחבילות ארוזות כשהם גזורים, העובדים, כולם בעלי מוגבלויות המוכרים כנכים על ידי המוסד לביטוח לאומי, מבצעים את התפירה באיכות גבוהה ביותר "המוצר שאנו מספקים למשרד הביטחון עומד בתקנים הבינלאומיים מחמירים ביותר, יש לנו תקן איזו 9001", מספרת בגאווה מנהלת המתפרה מיכל ועקנין.

העובדים מועסקים  5 שעות ביום על ידי חברת "המשקם". אגף הרווחה בעיריית נצרת עילית תומך בפרויקט שמטרתו לספק תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות והעובדים עצמם מאוד מרוצים מההזדמנות שמאפשרת להם לתרום לחיילים ולחיילות באמצעות תפירה איכותית במיוחד. הם מרעיפים כמויות ענקיות של אהבה על המדים המועברים לצה"ל ולא שולחים אותם לפני שהם מברכים את לובשיהם, החיילים והחיילות, שיחזרו הביתה בשלום. "לפני שכל משלוח יוצא למשאית יש לנו תפילה וברכה שמלווה אותו, אנחנו לא סתם תופרים בגד, חשוב לנו שהוא יהיה מבורך ושהתפירה תהיה באהבה", מספר עובד במתפרה.

תופרים בגאווה (צילום ישראל פרץ)
תופרים בגאווה (צילום ישראל פרץ)

העובדים מדגישים כי מוגבלותם אינה פוגעת ביכולת עבודתם אלא להיפך מגבירה את המוטיבציה שלהם. "בגלל הנכות שלי לא יכולתי לשרת בצה"ל, אז בשביל התפירה היא סוג של שירות. אני בודק את החוזק של כל כפתור אלף פעם, לא נותן שהתפירה תיפרם הכל חזק כמו פלדה", סיפר אחד העובדים.

לקראת יום העצמאות ההתלהבות של העובדים גוברת. "אנחנו מתרגשים לראות את ערימות המדים ומתפללים שהחיילים והחיילות שילבשו אותם יצליחו בכל מה שיעשו ושחלילה לא יאונה להם רע", הם מספרים.

מנהלת תחום בעלי מוגבלויות באגף הרווחה של עיריית נצרת עילית, עו"ס תמי בן חמו, ציינה את העובדה המסורה של עובדי המתפרה כמו גם שאר מרכזי התעסוקה הפועלים במסגרות הרווחה באמצעות חברת "המשקם". "המתפרה בנצרת עילית היא דוגמה נהדרת לרווח החברתי וגם הכלכלי בשילוב נכון ומשמעותי של אנשים עם מוגבלויות במעגל התעסוקה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות