fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית ספר יסודי אנתרופוסופי ייפתח בקיבוץ מצובה

בית הספר "במעלה ההר" יוקם בקיבוץ מצובה, ההרשמה ללימודים החלה היום ותסתיים בתחילת אוגוסט
גן ילדים | צילום: אילוסטרציה: פאנתרמדיה
גן ילדים | צילום: אילוסטרציה: פאנתרמדיה

חודשים לאחר חשיפת צפון 1 על הקמת בית ספר אנתרופוסופי בשלומי ולאור התנגדותה הנחרצת של מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך ד"ר אורנה שמחון, מפרסמת היום (ראשון) המועצה האזורית מטה אשר כי בית הספר יקום בשנה הבאה בקיבוץ מצובה. משרד החינוך אישר הקמת בית ספר על אזורי. מבנה בית הספר הזמני יוקם בחדר האוכל הישן של קיבוץ מצובה ובעתיד יוקם מבנה קבע. בשלב ראשון ייפתחו כתות א' וב' בלבד. ההרשמה תתקיים עד תחילת אוגוסט.

(צילום אילוסטרציה: פוטוליה)
(צילום אילוסטרציה: פוטוליה)

ראש המועצה, יורם ישראלי שמח על הצעד וציין כי "הקמת בית הספר האנתרופוסופי במועצה עולה בקנה אחד יחד עם תכנית האב לחינוך שאושרה במליאה לפני כמה חודשים, במסגרתה אושר כי יוקם בית ספר ייחודי נוסף במועצה. אנו מודעים לכך שיש אוכלוסייה גדולה שמחפשת חינוך אלטרנטיבי ופועלים מתוך מטרה להיות מועצה שמספקת שירותים רלוונטיים לתושבים שלנו".

גליה בן הרוש מקיבוץ חניתה שביתה עולה לכיתה א' מספרת בשמחה על ההתרגשות. "אני שמחה כי קודם כל אני רואה בבית הספר שלנו אלטרנטיבה חינוכית. בסך הכל אין פה הרבה אפשרויות בחירה מבחינת בתי ספר והיה חשוב לנו לייצר אלטרנטיבה. יש בשיטה האנתרופוסופית דברים שמאוד מדברים אלי, שנשמעים לי מאוד מתאימים ונכונים לילדים, בשביל ההתפתחות שלהם, בהסתכלות האישית על כל ילד, בלמידה שהיא דרך עשיה, דרך חיקוי. אני ממש מתרגשת לראות איך זה יהיה שנה הבאה בשביל הבת שלי שהיא כל כך יצירתית. הגישה כוללת חזרה למלאכות הישנות של גילוף בעץ, רקמה, תפירה עבודת אדמה וקשר לטבע. זאת מערכת שמלמדת אותם איך עושים דברים לא רק איך קונים דברים".  

סגן ראש המועצה, משה דוידוביץ' ציין כי "בימים הקרובים נתחיל לעבוד על שיפוץ מבנה חדר האוכל הישן במצובה במטרה להביא אותו להיות בסטנדרט שראוי למקום שבו ילדים קטנים מבלים ימים שלמים. אני שמח שלמרות כל המכשולים הצלחנו למצוא את דרך הביניים שבה גם המועצה, גם ההורים וגם משרד החינוך מוצאים את עצמם. עם סיום המאמץ לשפץ את המקום נתחיל לעסוק בסוגיית מבנה הקבע של בית הספר, יחד עם אנשי מצובה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות