fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית יצחק: פורץ נורה למוות במהלך ניסיון פריצה

צילום: מד"א שרון
צילום: מד"א שרון

ניצול שואה בן 82 שהגיע ביום שני בלילה לביתו ברחוב דרך השדות בבית יצחק נתקל בחדר השינה שלו בשני רעולי פנים שפרצו את הסורגים בביתו כשבידיהם לומים, גרזן ומברגים. הוא ירה בשניים, הרג אחד ופצע קשה את השני.  השניים בני 30 תושבי נפת טול כרם מוכרים למשטרה.

לאיש, חקלאי, בעבר בעל רפת, שעבר ארועי לב יש נכדה שבעת שרותה הצבאי כשוטרת מג"ב נפצעה קשה בפיגוע דריסה, עברה ניתוחים רבים וסובלת מנכות. "הוא אזרח טוב אהוב על החברים במושב חקלאי מלח הארץ" אומר שכנו גל ברמי.

בעמק חפר קיבלו את הידיעה על הארוע בסיפוק רב תוך שהם מזכירים את הרצחו של איציק אלגבי מאביחיל על ידי פורצים כשכלי הרצח שלהם היה מברג. "העיקר שהוא יצא בריא" אומר

ברמי: "הוא ניצול שואה חולה לב, תפס פחד, עשה מה שצריך לעשות באותו רגע להגן על עצמו. הוא יכול היה לחטוף התקף לב. עדיף שקרה כך מאשר היו רוצחים אותו כמו שרצחו במברג את איציק אלגבי באביחיל. במושב יש תחושה של הפקרות מבחינת הבטחון האישי, כל השנים אנחנו סובלים מפריצות. עשינו הפגנות בצומת בית ליד, מארבים בלילות, הבתים שלנו מאובזרים באזעקות, בסורגים. זה לא משמח אותי שמישהו נהרג אבל להיות בסיטואציה כמו שהאיש היה שמולך עומדים רעולי פנים עם גרזן היא מלחיצה. במצב כזה לא חושבים יותר מדי. האיש יכול היה לחטף התקף לב באותו רגע. אני לא מצדיק הרג אבל מתוך תחושה של פחד והגנה עצמית שאנשים פה מרגישים אני לא מופתע שזה קרה. עדיף שהפורץ נהרג מאשר חבר המושב".

אתם עוברים מעשי פריצה, גניבת רכוש ומכוניות. האם גם אתה עברת מעשה פריצה?

ברמי: "עברתי שני נסיונות פריצה. פעם אחת באתי הביתה בלילה כאשר אשתי היתה לבד בבית, ראיתי את הפורצים קופצים מהחלון. הייתי צריך להחליט ברגע אחד מה לעשות קודם: האם לרוץ ולתפוס אותם או לראות מה קרה לאשתי. כשאני מעמיד עצמי בסיטואציה של חבר המושב שירה אני רואה שני צעירים חזקים מאיימים, דבר המכניס ללחץ ופחד. האיש עשה מה שצריך לעשות באותו הרגע".

בתגובותיהם בפורומים בפייסבוק הזכירו תושבי המושבים בעמק חפר את הרצחו של איציק אלגבלי באוקטובר 2012 בעת שנתקל בפורצים בחצר ביתו באביחיל.

בתו לירן מזרחי: "עם הוודע הארוע החלה המשפחה שלנו לשחזר את הארוע. אנחנו שמחים שעכשו הצד השני נפגע. אנחנו מצטערים שמצב הבטחון האישי במושבים לא השתנה. הפורצים הם אותם פורצים מטול כרם והם מוכרים למשטרה הם מסתובבים בחצרות שלנו במקום להיות בכלא. מאז המקרה אנחנו לא עוזבים את הבית לרגע בלי להפעיל אזעקה. הנורא מכל קרה לנו וזה לא אומר שאנחנו מחוסנים לעתיד. לאבא היה רשיון לאקדח וחבל שלא היה בידו לעשות בו שימוש. עדיף היה לו יכולתי לבקר אותו בכלא ולא לבקר אותו בבית הקברות באביחיל. אני מקווה שהאיש מבית יצחק לא יועמד לדין ולא יישב דקה בכלא".

צילום: מד"א שרון
צילום: מד"א שרון

ממשטרת מרחב שרון נמסר: "אחד החשודים בהתפרצות, שוהה בלתי חוקי, תושב נפת טול כרם, יובא בהעדר לדיון בהארכת מעצרו. יצוין במרחב הכפרי של עמק חפר מושקעים מהלך התקופה האחרונה כוחות משטרה רבים באופן כזה אשר הביא לירידה של 47% בעבירות הרכוש באזור בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. משטרת ישראל תמשיך לקיים שיח עם ראשי הרשויות והתושבים באזור, והכל על מנת להמשיך ולפעול למען תחושת הביטחון האישי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות