fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט: מחלת סרטן הדם נגרמה מעבודה בבתי הזיקוק

בתי זיקוק
בתי זיקוק (צילום: פנתרמדיה)

בפסק דין חשוב קבע בית המשפט האזורי לעבודה כי עובד במפעל בתי הזיקוק שבמפרץ חיפה שלקה בסרטן הדם, יוכר כמי שנפגע במחלה במהלך עבודתו במתקן האתילן של המפעל.

השופטת איטה קציר (צילום: באדיבות אתר בתי המשפט)
השופטת איטה קציר (צילום: באדיבות אתר בתי המשפט)

העובד, 63, עבד במתקן האתילן של בתי הזיקוק בתפקידים שונים במשך 27 שנים ובמסגרת עבודתו הופעלו משאבות וצינורות בהן הוזרמו חומרים מסוכנים כמו אתילן, בנזן, מתאן, אמוניה וסודה קאוסטית. לפני ארבע שנים הוא אושפז בבית החולים רמב"ם, התגלה כי לקה בסרטן הדם AML. העובד פנה לביטוח הלאומי בבקשה להכיר במחלתו ככזו שנגרמה במהלך עבודתו אולם הביטוח הלאומי דחה את תביעתו.

באמצעות עו"ד דן גנון ממשרד עו"ד יונה סירוטה, הוא הגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה נגד הביטוח הלאומי שבה נטען עוד כי בדוחות ניטור שנעשו במתקן האתילן נמצאו בכמה מקרים חריגות ברמת הבנזן המותרת. בית הדין מינה רופאה מומחית, ד"ר דורית וינברג, שתתן את חוות דעתה המקצועית בנדון.

בדבריה בבית המשפט אמרה ד"ר וינברג כי קיים קשר סיבתי בין תנאי העבודה של העובד לבין מחלת הסרטן שבה לקה. בעקבות זאת פסקה השופטת, איטה קציר, כי מחלת הדם שבה לקה העובד נגרמה עקב חשיפתו לחומרים מסוכנים במהלך עבודתו. "מדובר בפגיעות זעירות מצטברות ולתי הפיכות שבהצטברותן נוצר המצב הקיים", פסקה השופטת קציר שקיבלה את תביעתו של העובד נגד ביטוח לאומי שהודיעה כי הוא רשאי לתבוע את הביטוח הלאומי לקבלת נכות מהעבודה.

בעקבות פסק הדין מסר עו"ד גנון: "מדובר בתביעה חשובה ועקרונית, שעשויה לפתוח את הדלת לתובעים נוספים, אשר עבדו או עדיין עובדים בחשיפה ממושכת לחומרים מסוכנים ולקו, למרבה הצער, במחלות קשות. מכל מקום, התביעה מהווה דוגמא טובה לכך שאין מקום להתייאש ולהרים ידיים וכי על הנפגע להמשיך ולהיאבק על זכויותיו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות