fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט חייב את המשביר לצרכן לשלם 700 אלף שקלים לעיריית כרמיאל

מחלקות מובילות ומיטב המותגים. המשביר לצרכן בנהריה (צילום: שוקה כהן)
מחלקות מובילות ומיטב המותגים. המשביר לצרכן בנהריה (צילום: שוקה כהן)

 

מדובר בחוב ארנונה שנוצר בעת פירוק החברה. העירייה תבעה לקבלת סכום הארנונה והחברה סירבה בטענה שהמבנה עבר לבעלות אחרת. בית המשפט חשב אחרת

המשביר לצרכן שילמה לעיריית כרמיאל חוב ארנונה בסך 700 אלף שקלים. בית המשפט קבע כי על המשביר לצרכן לשלם לעיריית כרמיאל חוב ארנונה בסך של 700 אלף שקלים.

בתחילת חודש מאי פסק בית משפט השלום בחיפה, כי על חברת המשביר לצרכן לשלם לעיריית כרמיאל סכום של כ-700 אלף שקלים. השופטת איילת הוך-טל, קיבלה את תביעתה של עיריית כרמיאל וחייבה את "המשביר 365 החזקות בע"מ" לשלם לה חוב ארנונה בגובה של 700 אלף שקלים.

חוב הארנונה נצבר לחובתה של חברת "קוסט 365 בע"מ" שהוקמה בשנת 2010 ושהייתה בשליטתה הבלעדית של המשביר. באוקטובר 2015, ניתן צו פירוק כנגד חברת קוסט ולפיכך ההליכים נגדם עוכבו. בהתאם לכך הגישה עיריית כרמיאל, תביעה נגד חברת קוסט והמשביר לצורך גביית חוב הארנונה, בטענה כי המשביר הוא השוכר, וגם אם החליט להעבירו בשכירות משנה לחברה, המשביר לא פטור מהחובה לשלם ארנונה בעד התקופה בה הייתה רשומה כמחזיקה בנכס.

עו"ד מוני עזריה צילום פרטי
עו"ד מוני עזריה צילום פרטי

המחלוקת העיקרית בתביעה שהגישה העירייה התייחסה לשאלת חובתה של המשביר לשאת בתשלום החוב.

חברת המשביר סירבה לשלם את החוב בטענה כי לא החזיקה בנכס וכי מכרה את זכויותיה בחברת קוסט, טרם מועד הפירוק ולפיכך אין לראות בה כבעלת השליטה בחברת קוסט.

השופטת איילת הוך-טל פסקה כי קיימת עילה לייחס למשביר את חובה של קוסט. לדבריה, יש לראות במשביר כמי שהחזיקה בנכס עד ליולי 2014. עוד קבעה השופטת כי יש לייחס למשביר את חוב הארנונה של קוסט באמצעות 'הרמת מסך', דבר חריג, אולם במקרה זה יש מקום להרים את מסך ההתאגדות ולבצע את ייחוס החוב למשביר על פי הדין הכללי.

לאחר הליך שנמשך כשנתיים פסקה השופטת כי על המשביר לשלם לעיריית כרמיאל את כל חוב הארנונה, בצירוף שכר טרחת עורכי דין, וכן תשלום אגרה בסך של 130 אלף שקלים.

מחלקות מובילות ומיטב המותגים. המשביר לצרכן בנהריה (צילום: שוקה כהן)
המשביר לצרכן (צילום: שוקה כהן)

בא כוחה של עיריית כרמיאל, עו"ד מוני עזורה, המייצג אותה מזה שנים רבות, בירך על פסק הדין וציין כי בפני בית המשפט מוגשות תביעות רבות מצד עיריות המנסות לגבות חובות ארנונה המגיעים להן מחברות שהתפרקו או שהפסיקו את פעילותן, תוך שהן מותירות חובות ארנונה כבדים על העיריות ועל הציבור והוא מקווה לראות פסיקות דומות בהתאם לרוח זו ובמיוחד בדרך של הרמת מסך כמו במקרה חריג זה.

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: "בתום הליך משפטי של העירייה כנגד המשביר לצרכן עבור חוב ארנונה, פסק בית המשפט לטובת העירייה את מלוא החוב. מדובר בהליך ארוך מכיוון שחברת קוסט 365 שבבעלות המשביר נמצאת בהליך פשיטת רגל. היה צורך לבצע הליך של הרמת מסך כנגד בעלי החברה. בית המשפט פסק את התשלום על אחת מהחברות שהתבררה כבעלים של המשביר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות