fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט העליון דחה את רשות הערעור של קאנטרי גלי גיל לשלם תעריף מים נמוך

קאנטרי גלי גיל (צילום: דורון גולן)
קאנטרי גלי גיל (צילום: דורון גולן)

בית המשפט העליון דחה את בקשת גלי-גיל לערער על פסיקת ערכאות משפטיות קודמות שקבעו כי גלי-גיל תשלם עבור המים על פי התעריף של תאגיד המים "פלגי מוצקין" ולא לפי התעריף הנמוך שניתן לה על ידי העירייה.

תחילת הסיפור איי שם בבשנת 1999, אז נחתם הסכם בין העירייה לגלי-גיל, במסגרת תביעה משפטית, לפיו תחייב עיריית קרית מוצקין את גלי-גיל במחירי מים זהים למחיר אותו משלמת העירייה לחברת מקורות עד לשנת 2035. אולם, ב-2009 החל לפעול תאגיד המים "פלגי מוצקין" שחייב את גלי-גיל בתעריף גבוה יותר.

גלי-גיל פנו לבית משפט השלום בטענה שיש לחייבם על פי ההסכם שנחתם עם העירייה ונדחו. עירעור על פסק הדין הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה שקיבל את פסיקת בית משפט השלום ודחה את גלי-גיל.

בשבוע שעבר הגיע העניין לפתחו של בית המשפט העליון שהתבקש לקבל את רשות העירעור נגד העירייה ונגד "פלגי מוצקין". בהחלטתו אמר בית המשפט העליון כי לא נפלה טעות משפטית על ידי הערכאות המשפטיות הקודמות וציין "אחד העקרונות העומדים ביסוד הרפורמה במשק המים הוא עיקרון האחידות. לפי עיקרון זה, על תעריפי המים והביוב להיות אחידים לכל סוגי הצרכנים ברמה הארצית".

המסקנה המתבקשת, על פי החלטת בית המשפט העליון, כי הסכם הפשרה עם גלי-גיל, המבקשת תעריף ייחודי, אינו עולה בקנה אחד עם הוראות החוק. לפיכך דחה בית המשפט העליון את בקשת גלי-גיל לערער פסק הדין וגם חייב את גלי-גיל בתשלום הוצאות של 6000 שקלים לעירייה ולתאגיד המים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות