fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט ביטל חיוב של מיליוני שקלים שהוצא למקורות על ידי עיריית קרית אתא

עיריית קרית אתא צילום: רותם כבסה
עיריית קרית אתא צילום: רותם כבסה

בית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לעיניינים מנהליים, קיבל את עתירת חברת המים "מקורות", כנגד עיריית קריית אתא והמועצה האזורית זבולון, והורה על ביטול היטל חיוב שהוצא למקורות בסכום של 5.5 מיליון שקלים.

עתירת מקורות, שהוגשה על ידי משרד עו"ד עפר שפיר, נגעה למאגר מים אותו יזמה והקימה החברה בסמוך לצומת סומך, שהוקם בשטח המצוי במרחב התכנון של הוועדה המקומית לתכנון בניה זבולון. כחלק מעבודות הבניה של המאגר, יזמה מקורות סלילת דרך גישה למאגר, שתעבור בשטח שבבעלות מינהל מקרקעי ישראל, כשחלק מדרך הגישה מצוי במרחב המוניציפלי של קריית אתא.

עם מתן היתר הסלילה לדרך הגישה, הוציאו העירייה והוועדה המקומית שלה למקורות דרישות לתשלום היטלי פיתוח, שכללו היטל סלילת רחובות, היטל תיעול והיטל שטח ציבורי פתוח בסך כולל של כ-5.5 מיליון שקל. זאת,  בגין מלוא שטח החלקה בה צפויה לעבור דרך הגישה למאגר המים, ובסך הכל בגין שטח של כ-72.5 דונם.

מקורות הגישה עתירה מנהלית כנגד חיובים אלה וטענה שהיא איננה חייבת בהם כיוון שהיא איננה הבעלים טוענת כי היא אינה חייבת בהם, כיוון שהיא אינה הבעלים של החלקה, אלא המינהל הוא הבעלים. כמו כן טענה מקורות, כי "הנכס" , לכאורה, המוחזק על ידה, פטור מתשלום היטלים משום היותו רחוב.

בית המשפט קיבל את טענות מקורות וקבע, כי דרישות החיוב שהוצאו לה אינן תקפות. השופט רון סוקול ציין, כי מקורות אינה נכללת כלל בגדר החייבים בתשלום היטל משום שאינה המחזיקה של הנכס, או לכל הפחות מקבלת הכנסה מהנכס. כמו כן, היא אינה שוכרת, חוכרת או מחזיקה של אותו חלק שהוקצה לה לצורך סלילת דרך גישה למאגר.

"שוכנעתי, כי העותר אינה בעלת הנכסים, לא הוכח שהתקיימו התנאים לגיבוש החבות בהיטל ושוכנעתי כי בכל מקרה סלילת הדרך פטורה מתשלום היטלים", ציין השופט וחייב את עיריית קרית אתא והמועצה המקומית זבולון בתשלום הוצאות משפט בסך 25 אלף שקלים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות