fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בין לילה: עובדי מועצת שלומי עברו להסתדרות הלאומית

במכתב שנשלח למועצה נכתב כי היא אינה רשאית להביע את עמדתה או להתערב במימוש זכות ההתארגנות של העובדים
בניין המועצה בשלומי (צילום: רותם כבסה)
בניין המועצה בשלומי (צילום: רותם כבסה)

המחטף הגדול. עובדי המועצה המקומית שלומי עברו מההסתדרות העובדים במרחב גליל מערבי להסתדרות הלאומית שמעתה מייצגת אותם במסגרת ההסכמים הקיבוציים.

ההסתדרות הלאומית הודיעה במכתב למועצה כי שליש מעובדי המועצה הצטרפו לשירותיה באופן וולונטרי, ושהחל מחודש מרס ההסתדרות הלאומית היא זו שמייצגת את העובדים בכל הנוגע לתנאי עבודתם במועצה ולניהול משא ומתן על זכויותיהם ורווחתם של העובדים.

העובדים עברו מהסתדרות להסתדרות. בניין המועצה בשלומי (צילום: רותם כבסה)
העובדים עברו מהסתדרות להסתדרות. בניין המועצה בשלומי
(צילום: רותם כבסה)

במכתב ששלחה ההסתדרות הלאומית נכתב בנוסף, כי המועצה לא רשאית להביע את עמדתה או להתערב במימוש זכות ההתארגנות של העובדים בהסתדרות הלאומית. בהסתדרות העובדים במרחב גליל מערבי לא קיבלו בהבנה את המכתב על העברת ייצוג העובדים והם דוחים על הסף את עמדת ההסתדרות הלאומית  בכל הנוגע להצהרתה על  ייצוג העובדים במועצה.

במכתב שיצא מההסתדרות העובדים במרחב על ידי עו"ד חגי אהוד נכתב כי  ההסתדרות הלאומית לא הציגה טפסי הצטרפות, ולא הציגה טפסי ביטול חברות בהסתדרות הכללית. עוד טוען עו"ד אהוד במכתב, כי ההכרזה של ההסתדרות הלאומית אינה בתוקף.

ההסתדרות הלאומית לא ויתרה, ובחלופת מכתבים נוספת כתבה עו"ד אסתר רונן~הרשוקביץ המייצגת אותם: "כל ניסיון להכפיש את ההסתדרות הלאומית ולהציגה כמי שאינה פועלת בדין, אין לו אחיזה במציאות".

בנוסף, היא ציינה כי ההסתדרות הכללית תקבל לידה העתקי הצטרפות והצהרות העובדים, וכי בקרב העובדים נעשו ניסיונות להפעיל אמצעי שכנוע פסולים באמתלות כאלה ואחרות על מנת להחזיר עובדים שנטשו את ההסתדרות הכללית, וכי אין ההסתדרות הלאומית מתכוונת לנהל מלחמת התשה כשיציגות העובדים ברורה ונהירה.

מההסתדרות הכללית לא התקבלה תגובה עד לסגירת הגיליון.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות