fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחוץ מכבי נראית קטסטרופה

לכאורה תיקו במשחק חוץ נגד מכבי תל אביב זו תוצאה טובה, אבל הדרך? מכבי חיפה נראתה רע מאוד גם מול עשרה שחקנים. העונה מכבי מושלמת בבית, בינתיים, אבל לא מתפקדת במשחקי החוץ. למזלה הליגה השנה צמודה, בינתיים, ומכבי נמצאת במרחק נגיעה מהצמרת

ירוק עד / עמית פרוסנר

מכבי חיפה שיחקה איום ונורא במחצית הראשונה, אבל הרבה יותר גרוע, שהיא שיחקה איום ונורא גם במחצית השנייה. גיא לוזון חזר מנתניה עם נקודה שלא הגיעה לו. למכבי חיפה בעידן גיא לוזון יש בעיה חמורה במשחקי חוץ. זה בכלל לא משנה מול מי הקבוצה משחקת, מחוץ לאצטדיון סמי עופר היא נראית פשוט קטסטרופה. ביום ראשון מכבי חיפה אמנם גנבה נקודה מול מכבי תל אביב, אבל שוב שיחקה איום ונורא ושוב לא הצליחה להגיע למצבים, שלא לדבר על להבקיע בחוץ. אבל אם נפריד בין המשחק שראינו לבין המשחקים הקודמים, מותר לשחק לפעמים פחות טוב, וזה דבר שקורה לכולם. למכבי היו גם כמה נסיבות מקלות. שלומי אזולאי, שהיה מצוין במשחק הקודם מול רעננה, נפצע ויצא כבר בדקה השביעית, ובגלל שרועי קהת לא התלבש בגלל מחלה, ללוזון היה רק את נטע לביא במרכז הקישור ומכבי עברה לשחק בשלב מוקדם מאוד עם שלושה קשרים שאף אחד מהם לא ממש מצטיין בלמסור לעומק, בטח כששני שחקנים משגיחים על גל אלברמן בכל פעם שהוא מקבל את הכדור.

amit 01
איום ונורא. נקודה. גיא לוזון (צילום: אדריאן הרבשטין)

תוכנית המשחק השתבשה

לוזון גם נאלץ להקריב מקום על הספסל לעוד שחקן הגנה מכיוון שיום לפני המשחק דקל קינן התלונן על כאבים באחד השרירים ובמכבי פחדו שקינן לא יוכל לפתוח, או יאלץ לצאת בשלב מוקדם. קינן אמנם שיחק כל המשחק, אבל אפשר להבין את לוזון שהחליט לא לקחת סיכון ולהעדיף עוד שחקן לחלק האחורי על הספסל, במקום שחקן קדמי. צריך לזכור שאם שחקן מרגיש רע בחימום לפני המשחק, אפשר אמנם להחליף אותו בשחקן אחר שרשום בטופס וזה לא ייחשב כחילוף מהמניין, אבל אי אפשר להרכיב שחקן אחר על הספסל. בדרך כלל נהוג לשים שני שחקני הגנה, ואם אחד היה מחליף את דקל, מכבי הייתה נשארת רק עם אחד, וראינו במשחק ששחקני הגנה יכולים לקבל אדום ואז למאמנים אין ברירה אלא להכניס שחקן הגנה נוסף. אז לוזון הגיע עם תוכנית מסוימת שהשתבשה, ומכבי חיפה נראתה רע מאוד. מכבי ת"א לחצה גבוה, ולמכבי חיפה לא היה אף קשר שיוכל לצאת קדימה במשחק מסודר, וכל המחצית הראשונה ראינו נסיונות של כדורים ארוכים לכיוון סינטיהו סולליך, או ניקיטה רוקאביצה, כשעומר דמארי, שהחליף בהרכב את קלאוס היווני, לא ממש הצליח להיכנס למשחק.

מכבי ת"א שלטה במשחק לחלוטין, שירן ייני פגע בקורה, אלירן עטר, שהיה לא רע בכלל, בעט לקורה נוספת, והשער של הצהובים היה באוויר. אבל במקום להבקיע, בדקה ה~44 ניקיטה רוקאביצה חטף כדור מטל בן חיים ועבר אותו, והבלם הוותיק הכשיל אותו, כשרוקאביצה אחרון בדרך לשער, וקיבל אדום מוצדק. למכבי חיפה נשארה מחצית שלמה ביתרון מספרי, וללוזון היה את כל ההפסקה כדי לארגן מחדש את השחקנים שלו, ומה הוא עשה עם המתנה הבלתי צפויה הזו? שום דבר.

מחצית שנייה עצובה

ללוזון היו לא מעט אפשרויות כדי לנסות ולהפוך את המשחק ואולי לצאת עם שלוש נקודות, שממש לא הגיעו למכבי חיפה על פי המחצית הראשונה. הוא יכל להישאר עם אותו ההרכב, ולהשתלט על מרכז השדה ואז כשמכבי ת"א יורדת אחורה להכניס את השחקנים ההתקפיים שהיו לו. הוא יכל להחליף את דמארי, שהיה חלש מאוד, ולהכניס את קאיו או קלאוס וככה לפנות שטח לרוקאביצה ולהיעזר ביכולת האישית של קאיו כדי לנהל את המשחק. אבל לוזון החליט להוציא את קוסטדינוב ולהכניס את קאיו, ולעבור ל~4:4:2. מכבי ת"א אמרה תודה רבה, עברה לשחק 4:4:1, כשייני יורד להיות בלם, והמשיכה להחזיק בכדור ולשלוט במשחק. אם קודם היה למכבי חלוץ שלא היה מעורב במשחק, עכשיו היו לה שניים שכמעט ולא נגעו בכדור, כי הקישור התל אביבי ביטל את אלברמן ולביא. גם עם שחקן פחות מכבי ת"א המשיכה להתקיף, והמשיכה להגיע להזדמנויות כשמכבי חיפה לא במשחק. לא שקוסטדינוב היה כל כך טוב, אבל ההוצאה שלו והמעבר לשני קשרים באמצע, מול שני קשרים של מכבי ת"א, השאירו את השליטה במרכז דווקא אצל התל אביבים. אם קוסטדינוב היה נשאר מכבי הייתה מחזיקה הרבה יותר בכדור, גורמת למכבי ת"א לעבוד יותר קשה בהגנה, וסיכוי סביר שלא הייתה לצהובים ברירה אלא לעשות חילופים הגנתיים שהיו מאפשרים למכבי לעבור להרכב התקפי יותר בעצמה. 0:0 בנתניה היא לא תוצאה רעה, בטח ובטח מול קבוצה שאותה מכבי ניצחה בדיוק פעם אחת ב~18 מפגשי הליגה האחרונים בין שתי הקבוצות. אבל קבוצה עם השחקנים שיש לגיא לוזון לא יכולה להראות כל כך גרוע מול עשרה שחקנים. היכולת של מכבי מדאיגה מאוד, ולוזון חייב למצוא פתרונות  גם למשחקי החוץ, כי מה לעשות, אי אפשר לשחק כל העונה רק בסמי עופר.

אשדוד ביום ראשון

למזלה של מכבי הליגה השנה הרבה יותר צמודה. מכבי ת"א עם עשר נקודות אחרי חמישה משחקים, והפועל באר שבע עם שמונה, כך שמכבי עם שבע נקודות עדיין קרובה לחלק העליון, אבל כדי להישאר בתמונה מכבי חייבת לנצח ביום ראשון את מ.ס אשדוד. הקבוצה של ראובן עטר נראית עד עכשיו רע מאוד, ויש לה נקודה אחת בדיוק מתוך 15. קצת קשה להאשים בזה את עטר, מכיוון שהקבוצה מכרה כמעט את כל השחקנים המוכשרים שלה בשנה האחרונה והעונה לא הצליחה להביא מחליפים ראויים, אבל את מכבי זה לא אמור לעניין, ולוזון והשחקנים שלו חייבים לנצח. לא משנה מה יהיה ההרכב שלוזון יבחר להעלות, מכבי חייבת לעשות שני דברים: היא חייבת לשחק בסבלנות, והיא חייבת לפנות את קו ימין למאבוקה. אין טעם שהשחקן שמשחק לפניו יישאר על הקו אלא ייכנס לכיוון המרכז ויאיים על השער. מכבי בבית הצליחה עד עכשיו לנצח בשני המשחקים שלה, ואין שום סיבה שלא יקרה גם בפעם השלישית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות