fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בוטל צו הסגירה לכרמל אולפינים

בעירת הלפיד היום בבז"ן צילום:עומר קרפס
בעירת הלפיד היום בבז"ן צילום:עומר קרפס
בית המשפט ביטל היום את צו הסגירה שהוציאה עיריית חיפה נגד מפעל כרמל אולפינים בנימוק שהעירייה לא הביאה בפניו מספיק הוכחות שהמפעל הפר את הדרישות, ושמאחר והמשרד להגנת הסביבה לא מסר את עמדתו לבית המשפט.
בעירת הלפיד היום בבז"ן צילום:עומר קרפס
בעירת הלפיד  בבז"ן צילום:עומר קרפס
עו"ד ג'מילה הרדל- חכים מעמותת אזרחים למען סביבה מסרה: "ההחלטה הייתה צפויה במידה רבה אבל עדיין מאכזבת מאד ובעיקר מאכזבת ההתנערות של המשרד להגנת הסביבה ממילוי תפקידו ונקיטת עמדה בפני בית המשפט כלפי מפעל מזהם שהוא בעצמו הזמין אותו לשימוע על ההפרות.
אם המשרד להגנת הסביבה היה מגבה את העירייה ומציג בפני בית המשפט נתונים על המפעל, סביר להניח שההחלטה הייתה אחרת.
המשרד ממשיך להגן על התעשייה ולא על הציבור".
עיריית חיפה "פופוליסטית"
בתגובה מסרו מהמשרד להגנת הסביבה: "לצערנו, עיריית חיפה לא ראתה לנכון, כפי שהיה מתבקש בהליך רציני, לפנות למשרד להגנת הסביבה ולבקש את חוות דעתו לפני הוצאת צו סגירה, אלא הזדרזה משיקולים תדמיתיים להוציא צו ללא ביסוס עובדתי, ומתוך ידיעה ודאית שהצו לא יוכל לעמוד בביקורת השיפוטית. זאת, רק במטרה לגלגל את האחריות ואת הביקורת הציבורית לכתובת אחרת.

בידי המשרד להגנת הסביבה קיימים מספר כלים אכיפתיים, שטרם הפעלתם המשרד חייב להתבסס על נתונים עובדתיים וחוות דעת מקצועית שיוכלו לעמוד בביקורת מקצועית ושיפוטית. עמדת המשרד לא יכולה להיקבע אך ורק מלחץ ציבורי או תקשורתי.

אם היינו סבורים שלאור הנתונים שבידינו אפשר להוציא צו סגירה שניתן היה להגן עליו בבית משפט – לא היינו מהססים לעשות כן. והעובדה שלא נקטנו בצעד זה עד כה מדברת בעד עצמה.

יחד עם זאת, אנחנו נמצאים בשלבים מתקדמים לקראת סיום השימוע שערכנו למפעל כאו"ל, שכוללים דרישות של חומרים נוספים מהמפעל ובדיקות לעומק בניסיון לא רק להחליט על צעדי אכיפה, במידה ויידרשו, אלא גם להחליט על הצעדים הנדרשים כדי לצמצם ולהפסיק את התקלות שבגינן הוחלט על השימוע.

נמשיך לפעול אך ורק לפי אמות מידה מקצועיות כגורם אחראי כדי להגן על בריאות הציבור, ולא נשתף פעולה עם ספינים ותרגילים פופוליסטיים, ולא ניכנע לשום לחצים – לא של בעלי ההון ולא של כל גורם אינטרסנטי אחר".

מקבוצת בז"ן נמסר: "מברכים על החלטת בית המשפט לבטל את צו הסגירה, שהוצא ממניעים פופוליסטים. החברה משקיעה ותמשיך להשקיע בצמצום השפעותיה על הסביבה תוך עמידה בדרישות ובתנאים המחמירים ביותר בעולם. אנו רואים בהחלטה זו הזדמנות לחזור ולקיים שיח עובדתי ושקוף בין הצדדים שיאפשר המשך פעילות תעשייתית חשובה וחיונית למשק הישראלי – במקצועיות, אמינות ואחריות סביבתית וחברתית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות