fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בוטל ההיתר למלון רמדה חדרה

ועדת הערר קבעה כי יש להגיש היתר חדש. המשמעות: למעלה מ~100 עובדים עשויים להיות מפוטרים אם הנושא לא ייפתר בקרוב
מלון רמדה. קרב מיותר (צילום: אסי קוטין)
מלון רמדה. קרב מיותר (צילום: אסי קוטין)

ועדת הערר קבעה כי יש להגיש היתר חדש * המשמעות: למעלה מ~100 עובדים עשויים להיות מפוטרים אם הנושא לא ייפתר בקרוב

ועדת הערר במחוז חיפה, בראשות עו"ד דקלה מוסרי טל, החליטו בשבוע שעבר לבטל את היתר הבנייה שנתנה הוועדה המקומית לחברת עונות, שמפעילה את מלון רמדה החדש שנבנה בכפר הים.

חברי הוועדה, שקיבלו את ההחלטה פה אחד, קבעו כי נרשמו פגמים בבניית המלון המחייבים את ביטול ההיתר, כפי שביקשו העוררים, תושבי כפר הים. בנוסף, חברי הוועדה ציינו כי "נראה כי קיימת אפשרות לתקן את הפגמים בהיתר הבנייה, באמצעים זמינים ומהירים באופן יחסי, ואף במסגרת רישויית".

מלון רמדה. קרב מיותר (צילום: אסי קוטין)
מלון רמדה. קרב מיותר (צילום: אסי קוטין)

משמעות ההחלטה כפולה: מצד אחד, המלון, שעובד בתקופה האחרונה בהרצה, חייב להגיש היתר חדש שיותאם לבנייה בפועל. המשמעות היותר גדולה אולי היא שאם הנושא יתעכב, למעלה מ~100 עובדים מהאזור, שגוייסו לטובת עבודה במלון החדש, עשויים למצוא עצמם ללא עבודה.

מחברת אמירי גן, שבונה את המלון, נמסר בתגובה: "על פי החלטת ועדת הערר, נגיש בקשת היתר וטופס אכלוס חדש למלון. אם יתברר שההיתר החדש לא יאושר בימים הקרובים ניאלץ להוציא לחופשה ללא תשלום את העובדים עד להודעה חדשה. מדובר ב~88 עובדים חדשים שקלטנו ועוד 44 עובדי קבלן. אנו פועלים בכל המישורים על מנת לפתוח את המלון בהקדם ולקבל אופס אכלוס כדין".

גורם המקורב לחברה אמר השבוע: "במפעל בדרום רק שומעים על כוונה לפטר 20 עובדים וכל המדינה נזעקת. פה המלחמה המיותרת בין קבוצת תושבים לבין אלה שרוצים לקדם את העיר חדרה עשויה להביא לפיטורי עשרות עובדים, וגם זה לא יעבור בשתיקה".

לעומת זאת, אמרו גורמים מכפר הים: "כל מי שאחראי על המלון ידע שהוא הולך לקרבות משפטיים, ולכן שלא ינסו לזרוק את האחריות על אף אחד. הם לא היו צריכים לקחת סיכון ולמנות עובדים. עכשיו הם אלה שצריכים לשאת בתוצאות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות