fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בהחלט יש לי סיכוי"

יניב דרי. צילום: רועי שושן
יניב דרי. צילום: רועי שושן

"לא עוד מנהיגות מתנשאת של השלטון על התושבים אלא מנהיגות אכפתית עבורם. אני מרגיש שהגיע העת לצעוד קדימה ולקחת אחריות ויש בי את המנהיגות, היכולת הידע והחזון להוביל את חדרה את המקום בו היא אמורה להיות", כך אומר חבר מועצת העיר עו"ד יניב דרי, אשר הודיע במוצ"ש האחרון, בשידור חי בפייסבוק, על התמודדותו לראשות העיר חדרה.
בראיון מיוחד ל'חדשות חדרה' מפרט דרי על ההחלטה, התגובות והתחושות לגבי הסיכויים, "כן זה מרגש מאוד, ממש דרמה, לא ציפיתי לכזו כמו של תגובות מאז אתמול", הוא מספר למחרת ההודעה, “אני מרגיש שיש פה צמא גדול לשינוי, בשבועות הקרובים יפורסמו עקרונות המצע שבו אני והאנשים שלי, בינהם רמי אורפלי ואלי מלכה, מאמינים.

יניב דרי צילום; רועי שושן
יניב דרי צילום; רועי שושן

"הדבר העיקרי שאנו רוצים להביא זה שינוי בדפוסי קבלת ההחלטות. מדפוס מתנשא שיודע מה טוב עבורנו, או מרגיש שולט על התושבים, לדפוס פעולה שיתופי, קשוב שלומד על הצרכים מהשטח. מאמין שאין לאף אחד טאבו על השכל ומכאן שהסתייעות בהון האנושי הקיים בפתיחות ואמפטיה יכול לייצר החלטות טובות יותר ומהלכים נכונים יותר”.
אתה מאמין שיש לך סיכוי להחליף את גנדלמן?

"בהחלט מאמין. השטח מבעבע ומעיד על הכמיהה והצמא לשינוי ולמנהיגות אחרת. ההשקעה בנראות החיצונית לא מחזיקה מים ואנשים מבינים שלא ניתן להציג חזות יפה ובכך לקנות את דעת הקהל”.

אתה עוד לא בן 40. לאן אתה ממהר?

"הגיל הצעיר מהווה יתרון, זו מגמה עולמית של מנהיגים צעירים (ראשי ממשלות וראשי ערים). מנהיגות צעירה מביאה שיטות ניהול חדשות, יצירתיות ופתיחות לשינויים. זה מגיע ביחד עם המעורבות ההולכת וגוברת של הציבור הצעיר בנעשה. לא עסוקים בשגרת היום ובהישרדות, אלא מעורבים בקהילה ובנעשה, דורשים סטנדרט גבוה יותר מהמנהיגים ומכאן שהשפעתם הרוחבית משמעותית יותר.

עורך דין מבריק
הוא בן 39, נשוי לליטל ואב לשני בתים ובת, חבר בלשכת עורכי הדין וכיום עומד בראש משרד עורכי דין מהבולטים באזור חדרה.

דרי נכנס לשולחן מועצת העיר בשנת 2013 כשנבחר מטעם סיעת "יחד למען חדרה" של טל אליהו הצטרף  לקואליציה.

בתפקידיו שימש חבר הנהלה במספר וועדות והחזיק במספר תיקים עד השנה האחרונה, כשהתגלעו בינו לבין גנדלמן חילוקי דעות, שלא לאמר סכסוכים שהתבטאו גם באמצעות סרטוני פייסבוק.

דרי טען לבעיות קשות בהתנהלות העירייה. דרי פוטר מההנהלה, נלקחו ממנו תחומי אחריותו ובהמשך עבר לקואליציה.

"הוכחתי במסגרת הקדנציה שביסודיות הנדרשת של קבלת החלטות, התעמקות, מקצועיות ויסודיות, ניתן לבצע מהלכים משמעותיים (דוגמת תהליכי ההבראה והצמיחה של עמותת פנאי העיר שהיתה על סף התמוטטות כלכלית והעברת הגוף למסלול של צמיחה ושגשוג המעניק שרותי פנאי ותרבות לילדי העיר ולכלל תושבי העיר.

הישג נוסף הוא הקמת מרכז מוסיקה עירוני המשרת מאות תלמידים והחדרת פרוייקטים חינוכיים בתחום זה לבתי הספר באופן שזוכה להערכה והכרה אפילו בכנסת ישראל”, מסביר דרי.

"אני חושב שניסיון עסקי משמעותי במגזר הפרטי, תוך אחריות אישית ומיידית לכל החלטה (שמשפיעה כאן ועכשיו ויש לה נפקות כספית מיידית על מקבל ההחלטה), מהווה יתרון על פני ניסיון במגזר הציבורי שם המשמעויות הכספיות של טעויות או אי דיוקים נופלות על הקופה הציבורית ובמקביל משאב כח האדם הוא בלתי מוגבל. לכן בהכרח הניסיון שאני מביא הוא משמעותי יותר ולראיה ראש העירייה עצמו הפקיד בידי את הסמכויות כשרצה להבריא את עמותת פנאי העיר בנקודת המשבר הכלכלי שהיתה בו”.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות