fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בדורה לא רוצים אוהל אבלות של העדה האתיופית

בוועד השכונה טוענים כי העירייה הקימה את האוהל במחטף וכי לבני העדה הוקצו מקלטים לטובת העניין. אלי דלל: " לא אנושי להושיב אנשים אבלים במקלטים"
אוהל אבלים (צילום: רפי בריגה)
אוהל אבלים (צילום: רפי בריגה)

 

בוועד שכונת דורה טוענים כי העירייה הקימה במחטף אוהל אבלות לקהילה האתיופית סמוך לבית הידידות. רפי בריגה, חבר ועד השכונה: ‏"בדיוק שנה אחרי הפגישה בין אנשי הוועד, ראש העירייה מרים פיירברג-איכר ואלי דלל, הוקם האוהל בחטף בין לילה, למרות שבפגישה הצהירה ראש העירייה מפורשות שלא יוקם בשכונה אוהל".

לפני כשנה ביקש חבר מועצת העיר צאלאצו גושה בדיון בנושא במליאת המועצה להקים עבור בני העדה אוהל אבלות בנוסף לזה שקיים באזור התעשייה במזרח העיר. "מדובר בתהליך לחינוך ולשמירה על המסורת", אמר גושה והתחייב לקחת על עצמו לשמור על הסדר במטרה שלא תפגע איכות חיי התושבים.

בלי מוזיקה. האוהל בשכונה (צילום: רפי בריגה)
בלי מוזיקה. האוהל בשכונה (צילום: רפי בריגה)

 

בריגה טוען כי העירייה הקצתה לעדה מקלטים בשכונה לצורך קיום מנהגי אבלות. "אוהל כזה לא היה נבנה בכל שכונה אחרת בעיר ובדורה כן. אנחנו צריכים לדאוג לקידום הנוער, לגנים ולבתי ספר שלא קיימים בשכונה ולא לאוהל אבלות".

ממלא ראש העירייה, אלי דלל: "היות ובני העדה מתגוררים גם בשכונות הדרומיות, נדרש מקום לכינוס אבלים גם שם. יצקנו רצפת בטון והצללנו שטח סמוך לבית הידידות עבור התכנסויות אבלות לנפורים תושבי נתניה בלבד. לא ייערכו שם טקסים מסורתיים הכרוכים באוכל ולא אירועים משפחתיים הכרוכים במוזיקה ורעש".

לגבי טענתו של בריגה על הקצאת המקלטים, אמר דלל: "זה לא אנושי להושיב אנשים אבלים במקלטים. כמו כן, הובטח לנו על ידי חבר המועצה גושה שלקח על אחריותו את הנושא שבמקום לא יבעירו אש, לא יהיה רעש ולא יגיעו אוטובוסים. הקו שמובילה ראש העירייה ביחסה לבני העדה האתיופית הוא כבוד הדדי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות