fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בג"צ: העותרת בפרשת הארנונה, חייבת להיות עיריית נתניה

בנימיני ולביא בבגצ הארנונה (צילום: עצמי)
בנימיני ולביא בבגצ הארנונה (צילום: עצמי)

בית המשפט העליון המליץ בשבוע שעבר לעותרים בבג"צ להורדת הארנונה באזור 1 למשוך את עתירתם על רקע העובדה שלא הוגשה עתירה על-ידי עיריית נתניה בעצמה.

השופטים עמית, מזוז וברק-ארז, הודיעו לבאי-כוח העותרים, עו"ד אדיר בנימיני ועו"ד ענת לביא-אזולאי, כי ישנו קושי בקיום דיון לגופו של עניין בעתירה, כאשר עיריית נתניה אינה זו שהגישה אותה.

בינתיים הויכוח בין סיעות "נתניה אחת" ו"למען נתניה" ממשיך. חבר מועצת העיר הרצל קרן מאשים את ראשת העירייה מרים פיירברג שבסירובה להגיש את העתירה מטעם העירייה מנעה את ההורדה, ואילו פיירברג  ענתה ששופטי בג"צ שיבחו את עיריית נתניה על פעולותיה לאשר את הבקשה אל מול שרי הפנים והאוצר, וזאת במטרה להקל על תושבי העיר ולראיה הוגשה בקשה נוספת להפחתה לקראת צו הארנונה של 2018".

בעתירה לבג"צ שהוגשה בשם שתי הסיעות הגדולות במועצת העיר, סיעת נתניה אחת וסיעת למען נתניה ביום ראשון האחרון באמצעות חבר המועצה לשעבר, עו"ד אדיר בנימיני ממשרד "בנימיני – דוידוב ושות", ביקשו העותרים הוצאת צו על תנאי ולהורות לשרי האוצר והפנים להשיב ולנמק מדוע לא אישרו את בקשת עיריית נתניה להפחית הארנונה למגורים בעיר נתניה לשנת 2017, כפי שהחליטה מועצת העיר נתניה.

השופט מזוז קבע שהגוף היחיד הרשאי לבקש הפחתה הוא העיריה עצמה. והשופטת ברק הוסיפה שיש לגרום לעיריה לפעול כפי שהיא רוצה. "אם העיריה לא בחרה לנקוט בדרך הזאת מדוע שנתערב? כנראה שהעירייה מרוצה מהמצב. הדרך לבטל זאת הוא לנקוט בהגשת תביעה". המשיכה ברק ארז ושאלה "אין ראש עיר? מהיכן אנו יודעים שנבחר ציבור זה או אחר שיושב במועצת העיר מייצג את עמדת הרוב?"

עוד הוסיף השופט מזוז: "מילא אם היה חבר מהאופוזיציה היינו מבינים שיש עתירה שיש בה סוג של מחאה כלפי העיריה. אך כשיש עותרים שהעירייה מסתתרת מאחוריהם ומניפה דגל, עם משחק זה אנו לא צריכים להשתתף. את ההתנהלות הזאת לא צריך לעשות פה. זה צריך להיות מול העיריה. השרים לא צריכים לדבר אתכם על הנושא ולא להכיר אתכם. המעמד הוא של העיריה והיא צריכה לנהל את ענייניה מול השרים".

הרצל קרן: ״ את מחיר סירובה של ראש העירייה להצטרף לעתירה, ישלמו תושבי העיר, ומצער שכך הדבר! אני משוכנע שתושבי העיר שואלים את עצמם, מדוע ראש העירייה לא הייתה שותפה להגשת העתירה.

עו"ד אדיר בנימיני: "זו בהחלט הייתה תוצאה מאכזבת. ציפינו שיתקיים דיון לגופו של עניין בטענות שלנו בנושא העוול ההיסטורי בנוגע לשיעור הארנונה למגורים בנתניה. המאבק חייב להימשך לקראת אישור צו המיסים של 2018, ויש לצפות הפעם מעיריית נתניה לעמוד בחזית".

בנימיני ולביא בבגצ הארנונה (צילום: עצמי)
בנימיני ולביא בבית המשפט(צילום: עצמי)

עו"ד ענת לביא-אוזלאי מסיעת "למען נתניה": "אין לי ספק כי עיריית נתניה הייתה מודעת לעובדה זו מראש, אך לא מצאה לנכון לקבל על עצמה את האחריות ולעמוד בעתירה מול משרדי הממשלה. לא בכדי נאמר ע'י שופטי בג"צ כי ככל הנראה שהעירייה אינה מעוניינת להסתכסך עם שרי הממשלה. מצער שלעירייה יותר חשוב 'שלום הבית' עם השרים ולא 'שלום הבית' עם התושבים".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "זה שנים ארוכות עיריית נתניה והעומדת בראשה מנהלות מאבק להפחתת תשלומי הארנונה לתושבי העיר. בניגוד לערים אחרות, חלקן עשירות ומבוססות בהרבה מנתניה, מקפידה ראש העירייה שלא להעלות את תעריפי הארנונה (מעבר לנדרש על פי החוק), ואף הייתה הקפאה לאורך שנים רבות, זאת כאמור בשונה מערים אחרות. מעבר לכך, יזמה ראש העירייה מהלך של הפחתה בארנונה לשנת 2017 באזור אחד למגורים, והכל למען תיקון עיוותים היסטוריים והקלה על תושבי העיר. מהלך שהצריך התמודדות לא פשוטה מול משרדי הפנים והאוצר.

הטענה של חבר המועצה, הרצל קרן, כאילו סיעתו היא היחידה שנלחמה עבור הציבור אינה מבוססת בלשון המעטה ואין בה מן האמת. אולי כדאי לרענן את זכרונו של מר קרן, כי העתירה בנושא התגבשה עוד בהיותו כחבר קואליציה ובתפקידו כמ"מ ראש העיר, כאשר בהחלטה משותפת עם ראש העירייה הוגשה העתירה באמצעות שתי הסיעות, סיעת "נתניה אחת", על ידי יו"ר המועצה, שלמה ישי, וסיעת "למען נתניה". החלטה זו התקבלה מאחר והתשובה לבקשתה של ראש העירייה נענתה בשלילה.

ראש העירייה תמשיך לפעול ללא לאות להפחתת הארנונה, ולראיה הוגשה בקשה נוספת להפחתה לקראת צו הארנונה של 2018, והיא תעשה את כל המאמצים כדי שבקשה זו תאושר על ידי שרי הפנים והאוצר. בדיון שנערך ביום רביעי בעתירה שיבחו שופטי בית המשפט העליון את עיריית נתניה על פעולותיה לאשר את הבקשה אל מול שרי הפנים והאוצר, וזאת במטרה להקל על תושבי העיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות