fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בגלריה החדשה בג'סר א זרקא כבר ביקרתם?

מתוך מפגש עם הנשים בחנוכה. צילום: ענת אור מגל
מתוך מפגש עם הנשים בחנוכה. צילום: ענת אור מגלmde

ביום שישי, 28.12, התקיים בג'סר א זרקא אירוע "ג'אסר דרימינג", פרויקט שיזמו ענת אור מגל ומיכל שדה גולדווסר, המאיר את נשות ג'סר מזווית לא מוכרת: חלומותיהן. הנשים המציגות בתערוכה הן בוגרות קורס הכשרה תעסוקתית של פרויקט METI בכפר, והשקת התערוכה חונכת את "גלריה זרקא" שהוקמה ביוזמת "ג'וחה גסט האוס", בתוך האכסניה.

בין השעות 11:00-14:00 יתקיים שיח גלריה בהשתתפות הנשים, לאירוע יגיעו נכבדים, ויהיו גם דוכני מזון של נשות הכפר. האירוע יתקיים בכל תנאי מזג אוויר ושילוט מהכניסה לכפר יוביל למקום ולחניה.

ענת אור מגל, תושבת כרכור, מספרת: "הכל התחיל במקרה, כשבאתי לג'סר א זרקא לצורך פרויקט אחר. מיכל ואני ראינו את הנשים וראיינו אותן. שאלתי אותן שלוש שאלות: מה רצית להיות כשהיית קטנה, מה את רוצה לעשות היום, ומה החלום שלך. ציירתי פורטרט של כל אחת מהן בצבעי שמן, והן רקמו פיסת רקמה שאותה צירפתי לעבודה".

בסופו של דבר נרתעו חלק מהנשים מהחשיפה שבתערוכה, והעבודות התפתחו בהתאם. אחת מהן מופיעה בתערוכה ללא פנים, אחת מכוסה, וישנן המוכנות להיחשף גם בציור וגם בשמן המלא.

בתשובות שענו הנשים בראיון ענו חלקן כי חלום הילדות שלהן היה להיות שוטרות. חלקן ציינו את הרקמה כחלומן העכשווי, אחרות אמרו שאין להן חלומות כיום אלא רק עבור ילדיהן. וכמו שאומרת מגל, ניכרת תשוקה אדירה למימוש מה שאפשר מתוך מגבלות החיים.

יצירה מהתערוכה. צילום: ענת אור מגל
יצירה מהתערוכה. צילום: ענת אור מגל

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות