fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בגלל תגובה בפייסבוק: גנדלמן מאיים בתביעה של חצי מיליון שקלים

טליה אנוקנין, פעילה חברתית בארגון 'יחד למען אולגה' ותושבת השכונה קיבלה בסוף השבוע שעבר, מכתב התרעה לקראת תביעה מעורך דינו של ראש העיר צביקה גנדלמן, בו נכתב כי אם היא לא תפרסם התנצלות על תגובה שלה לפוסט, בו היא לכאורה מבקרת בחריפות את גנדלמן- היא תיתבע על ידו בסכום של חצי מליון שקלים
צביקה גנדלמן (צילום: שלומי גבאי)
הטבות. גנדלמן (צילום: שלומי גבאי)

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן מאיים בתביעת לשון הרע על תושבת העיר  בסכום של חצי מיליון שקלים בגין תגובה שרשמה לפוסט בפייסבוק.

תושבת העיר טליה אנוקנין הגיבה לפוסט שפרסם אחיה, צי'קו ועקנין בו נכתב: "תושבי אולגה, חדרה, בית אליעזר וכלל הסביבה, דיון : מי חושב שראש העיר הנוכחי צריך להמשיך לכהן ולמה?". בתגובתה,   כתבה אנוקנין: “אין בחדרה ראש עיר!!!! (סימני הקריאה במקור, נ"פ).

צביקה גנדלמן. המבקר לא המליץ על תלונה פלילית (צילום: שלומי גבאי)
צביקה גנדלמן. (צילום: שלומי גבאי)

אנוקנין הוסיפה יותר מתשע תגובות בהן היא מבקרת את השלטון. בין יתר התגובות רשמה: "העיר ושכונותיה נהיו שוק מסחר לכל המרבה במחיר",  "בכל שלב במשך הארבע השנים האחרונות השיטה של סתימת הפיות ניצחה", "חינוך כושל", "ביטחון כושל" ועוד.  עוד ציינה אנוקנין: "האם האחד הזה ייצג אותי לעוד 4 שנים?התשובה היא חד משמעית:לא לא לא לא לא לא לא לא לא לא לא לא!”"

על תגובתה קיבלה  אנוקנין מכתב מעו"ד דניאל דן גור הדורש ממנה לדבריה לעמוד בתשלום ובהתנצלות, שתנוסח על ידי גנדלמן עצמו.

אנוקנין: "ראש העיר טוען כי אמרתי דברים שיכולים להתפרש כהוצאת דיבה. עליי להדגיש כי אין המצב כמתואר", היא אומרת, "מדובר בתגובה מס' 152 בפוסט לא נפוץ. גם בהנחה ודבריי חרגו מהמצופה, ניתן בהרמת טלפון אחת לתקנם. ראש העיר בחר במקום זאת לתבוע אותי על סך חצי מליון ש"ח ודורש שאפרסם התנצלותי שתנוסח על ידו למשך 60 יום. אני טוענת בתוקף כי ראש העיר לא פעל כמצופה מראש העיר שלי. הוא פעל כמי שראה בי אויב. לדרוש ממני חצי מליון שקל! להרוס את חיי. להשמיד את עתידי ולפורר לרסיסים את כל אשר עמלתי עליו וזה בגלל תגובה בפוסט זניח? אני לזה מתנגדת בכל תוקף. לטעמי תגובת ראש העיר אינה פרופורציונלית כלל לנזק שלכאורה גרמתי לו. מדובר כאן בלא פחות מבריונות כלפיי. ניסיון בריוני לתקוף אותי בתביעת ענק לא יצלח. לו היה מרים טלפון התגובה היתה נמחקת. אני מצרה בכל ליבי כי נקלענו למצב בו האויב הכי גדול של חיי הוא ראש עירי. אני קוראת לראש העיר להידבר עימי ולהגיע לפתרון מושכל. אני קוראת לראש העיר לגלות אכפתיות ממני אזרחית עירו ולבחור בדרך של שיח ולא בדרך של כתישה".

נבהלת מהמכתב?

טליה אנוקנין (צילום עצמי)
טליה אנוקנין (צילום עצמי)

"הכי לא. זה מלא כסף אבל זה יותר מבייש אותו שהוא הגיע למעמד שראש עיר תובע תושבת. לא מספיק הוא 'גמר' את שכונת הילדות שלי, הוא נוהג בבריונות. כמו שהוא מנהל את ישיבת המועצה המלאה בגידופים, קורא לתושב בישיבת תושבים 'שרלטנית', הוא לא שומע את האזרחים. הוא מוזמן להתקשר אלי, אני אשמח להגיע אליו למשרד לדבר, אני אביא את העוגה ושהוא יכין את הקפה".

מהעירייה נמסר: "ראש העירייה צביקה גנדלמן מוכן לקבל כל ביקורת לגיטימית ובהחלט מכבד ביקורת. כאשר הדברים מגיעים לטענות בדבר טוהר המידות כפי שעשתה הגברת, הדברים יתבררו רק במקום אחד, בית המשפט. חשוב להבין שמדובר במסע הכפשות ארוך וממושך, ולא מדובר בסתימת פיות. כשהאמירות הן בוטות ושקריות, אין דרך אחרת.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות