fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

באש ובמים עד לניצחון

דקל מרציאנו מאור חנן
צילום אלכס הובר

 

הצלם שגיא פלקס זכה בפרס מיוחד על התמונה בה תפס שניים מלוחמי האש של כרמיאל בהר חלוץ, במהלך גל השריפות הגדולות בנובמבר האחרון

 

דקל מרציאנו מאור חנן
צילום אלכס הובר

במהלך מבצע "באש ובמים" טיפלו לוחמי האש במשך ימים ולילות במאות דליקות ברחבי הארץ, ובכלל זה באזור הגליל. ב~24.11 בשעות הערב הוזנקו לוחמי האש לשריפה שטיפסה במהירות במעלה ההר אל עבר היישוב הר חלוץ. התושבים עזבו את בתיהם ונתנו מבטחם בלוחמי האש. לאחר מספר שעות של עבודה אינטנסיבית הצליחו צוותי הכיבוי להשיג שליטה על האש ולמנוע נזק לבתי התושבים.

לאזור היישוב הגיע בשעות הלילה הצלם שגיא פלקס מנהריה, לחלק דברי מתיקה ללוחמי האש. לדבריו, משהו משך אותו להגיע גם בשעות הבוקר המוקדמות כדי לצלם את נזקי השריפה, וכך היה. הוא הגיע בבוקר ונחשף להרס הרב שנגרם לצמחייה והחורש הטבעי. בעודו מסייר ביישוב זיהה שני לוחמי אש, מאור חנן ודקל מרציאנו, שתפסו תנומה של רגע על רכב שנשרף כליל לאחר לילה של עבודה בלתי פוסקת. הוא הספיק לצלם אותם רגע לפני שקמו להמשך עבודה.

לפני כחודש התקיים טקס תמונת השנה של אינסטה ישראל בערב חגיגי ומתוקשר. התמונה אותה צילם פלקס נכנסה לתחרות בין 30,0000 תמונות שהוגשו. בתום הליך בחירה קפדני הוכרז כי תמונת לוחמי האש על הרכב השרוף זכתה בתחרות בקטגוריית תפיסת השנה.

כאשר נקרא פלקס לעלות לבמה לקבל פסלון זהב על הזכייה אמר: "אין ספק שזו התרגשות גדולה וכבוד גדול עבורי לקבל מקום ראשון של תמונת השנה 2016 מתוך 30,000 איש נוספים אשר התמודדו בתחרות. אך ללא ספק כי המעמד, הכבוד והפרס המוערך מוקדש כולו לכל לוחמי האש באשר הם. הייתי איתם באש ובמים ואמשיך ללוות אותם גם בהמשך".

בשבוע שעבר הגיע פלקס לתחנת הכיבוי בכרמיאל כדי להיפגש לראשונה עם לוחמי האש אותם צילם. גם הפעם הגיע בידיים מלאות. בטקס מרגש וצנוע העניק את התמונה למזכרת למפקד התחנה טפס"ר שחר צאירי וללוחמי האש שצולמו בתמונה המקורית, מאור חנן ודקל מרציאנו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות